![]() |
|
Via Twitter en Facebook gaat minister Marja van Bijsterveldt (CDA) ouders wijzen op de leerplicht, want zij accepteert niet dat scholieren in toenemende mate spijbelen richting de zomervakantie. Wat betreft schoolverzuim hebben ouders nu eenmaal een voorbeeldfunctie, vindt ze.
Van Bijsterveldts veronderstelling dat zij met extra voorlichting over de boetes dit probleem kan verhelpen is een teken aan de wand. Sinds lang zien Nederlanders immers de kwaliteit van het onderwijs achteruit hollen en onlangs werd ook nog eens de grote vakantie een week ingekort, zodat scholieren nu als het ware verplicht langer kijken naar een jaarlijks verslechterende film. Op communistische wijze ‘compenseert’ de staat dus de kwaliteitsvermindering met kwantiteit en als de consument het niet vreten wil, smeert men er gewoon wat extra propaganda en boetes tegenaan. D. Frankenhuis |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik spijbel zelf natuurlijk niet, maar ik heb daar wel de neiging toe; Morgen kijk ik maar liefs 4 uur film (!!) en maak ik twee toetsjes én heb ik een tussenuur. Nu kan je zeggen wat je wilt, maar wat mij betreft leer ik daar zéker niet zoveel van. |
![]() |
||
Citaat:
|
Heerlijke republikeinse anti-overheid onzin. Ik heb nog nooit in mijn leven gehoord van iemand die spijbelt terwijl zijn ouders dat weten / goed vinden...
Daarnaast, ik kan mij herinneren dat zo hard zwoegen op de middelbare school nou ook niet echt aan de orde was, en mijn twee vrienden hierboven bevestigen dat ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja inderdaad, die verzoekjes heb ik wel eens gehoord ja. Overigens worden meestal de kinderen dan gewoon officiëel ziek gemeld of wordt er toestemming gevraagd, en is er dus geen sprake van spijbelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Gebeurde op de basisschool elk jaar wel, dat een leerling enkele dagen eerder weggaat ivm vakantie en de school weet dat gewoon. Op de middelbare valt het mij niet op, in ieder geval. En inderdaad, het heeft niets te maken met de kwaliteit van het onderwijs, lijkt me.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
@Kitten: Er is door de minister een week zomervakantie afgepakt van scholieren en docenten, hetgeen de kwaliteit van het onderwijs niet zal verbeteren, althans, daarvoor las ik nergens bewijs.
Bovendien knijpen die ambtenaren van het ministerie van onderwijs al jaren 'de werkvloer' + de faciliteiten voor leerlingen af, ten gunste van hun eigen CAO. En ik neem aan dat je met 'eigen uren' vrije tijd bedoelt? Iemand met prachtige ideeën over het onderwijs en veel respect voor de autonomie van de leerling is de beroemde Russische schrijver Tolstoy, mocht 't je interesseren. Laatst gewijzigd op 27-06-2012 om 11:04. Reden: Links verwijderd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Scholieren (en hun ouders) moeten niet zo zeuren. Bij mij op school kwam dit (vaag genoeg) helemaal niet zo veel voor. Die laatste weken waren juist het meest relaxt, en vond ik het niet erg om naar school te gaan. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wel geldt. De ouders die hun kinderen te vroeg meenemen op vakantie zijn gewoon niet zo slim bezig, want nu is het een weekje voor de vakantie en het kan dan steeds "erger" worden. Ik weet dat op mijn zus haar school er niet zo moeilijk over werd gedaan en er uiteindelijk bepaalde leerlingen voor élke vakantie wel een paar dagen eerder weg waren. "Want dat is dan makkelijker". Heel terecht dat er gewoon op wordt gewezen dat het niet hoort. |
![]() |
|
Niet zo veel scholieren zijn zo revolutionair en rebels, als je lijkt te denken. Wij zijn dolgelukkig met tussenuren, we hoeven niet in een lokaal te zitten, ofzo. We kunnen gewoon naar de kantune, mediatheek, naar huis, eventueel. Ik heb het idee dat je dingen voor de scholieren invult, want ik merk verrassend weinig van wat je zegt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De minister heeft geen week vrij afgepakt. Dit gaat echt nergens over. Ben je zelf toevallig scholier en verzin je extra argumenten om te onderbouwen dat je niet naar school hoeft, alleen om dat je geen zin hebt? |
![]() |
||
Citaat:
Toen de scholen aangaven dat het erg lastig was zo aan de 1040 uur te komen, heeft de minister overwogen om de vakantie een week in te korten om zo de scholen de mogelijkheid te geven om het aantal uren per leerling makkelijker te halen. Het idee hierbij is dat de leerlingen uiteindelijk voldoende lesuren krijgen en hierdoor de kwaliteit van het onderwijs verbetert. Jij hebt het over 'afpakken'. Alsof de minister je lollie uit je hand heeft gerukt en nu lekker naast je zit op de smikkelen. Dat is natuurlijk niet waar. De minister is geen boze heks die boven haar pot bezig is het gif in de jonge generatie te stoppen. Net zo goed is de minister nu gewoon bezig vervallen beleid op te tillen. Dat is iets heel anders dan nieuw beleid toepassen wat jou benadeeld.
|
![]() |
|
Basisscholen hebben gelukkig bepaalde regels met betrekking tot verlof krijgen. Als je dat verlof niet krijgt en het kind wordt dan ziek gemeld, dan gaat er heus wel een lichtje branden. Er zijn zelfs leerlingen waarvan het verzuim speciaal in de gaten gehouden wordt.
En als je minimaal 6 weken zomervakantie hebt dan heb je niks te klagen, vind ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|