Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2012, 10:36
sirius_
sirius_ is offline
Hey iedereen,

Ben 27 en er nog maar 1jaartje achter dat ik lesbisch ben. Sinds 4maand heb ik een relatie met iemand van 30, die net zoals ik er ook nog niet zo lang achter is dat ze op vrouwen valt. Eigenlijk zijn we elkaars eerste relatie. Zij had enkel al 1keer seks gehad met een meisje, op wie zij verliefd was, maar dit is niet geworden wat ze er van gehoopt had..

In onze relatie gaat het goed. We zijn verliefd en amuseren ons te pletter samen. Maar.. af en toe laat ze een ballontje op, waarvan ik niet zo gelukkig word. Eigenlijk komt het er op neer dat ze niet goed weet of ze later nooit de behoefte gaat krijgen om seks te hebben met andere meisjes. En dan polst ze hoe dit bij mij zit en of ik evt zou openstaan voor trio. Ze zou het sowieso samen willen doen, samen onze grenzen verleggen.
Bovendien zou ze het ook niet erg vinden moesten we de afspraak maken dat kussen met andere meisjes mag. Moest ze mij zien kussen met een andere meid, zou ze daar heet van worden.. En dat vind ik toch ook maar een vreemde gedachte.
Ze zegt er altijd wel bij dat ze het niet goed weet en dat ze voor hetzelfde geld helemaal tilt slaat als ze mij met een ander meisje ziet kussen..

Ik, daarentegen, ben nogal conservatief en ik wil daar gerust met haar over praten, maar ik denk niet dat ik zoiets ooit zou kunnen doen. En het maakt mij een beetje onzeker. Heeft iemand hier ervaringen mee? In dezelfde situatie gezeten? Raad?
Ik heb het gevoel dat dit mij een beetje blokkeert en dat dit er mij van weerhoud mij volledig te smijten in de relatie, die voor de rest zo zalig is. Maar ik heb geen zin om binnen x aantal jaar met mijn hoofd tegen de muur te lopen, voor iets wat ik al wist. En ik heb daarom het gevoel dat ik er nu mss beter mee kan stoppen, alvorens ik serieus gekwetst word. Wat mss ook een vreemde gedachte is van mij?

Ik hoor het graag... Ik ben een beetje in de war..
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2012, 11:05
Fit4Life
Fit4Life is offline
Ik heb ook een korte relatie gehad waarbij zoiets als dit een kwestie was (wel hetero).
En het komt er op neer of je geduld wilt hebben zodat zij zich of naar jou wensen kan vormen, of andersom.
Seks is een best belangrijk punt in een relatie, dus weet zeker van wat je wilt, en handel daar naar.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 11:36
bierkoning
bierkoning is offline
Sommige mensen staan er voor open sommige niet. Ik ook niet echt. In ieder geval niet in een relatie. Moet het niet hebben dat een ander mijn vriendin een beetje gaat betasten. Maak je punt duidelijk en dan is het aan haar om dit te aanvaarden.

Doe in elk geval niks tegen je zin in. Praat er uiteraard gerust over, maar als jij het niet wil, dan wil je het niet.
Oud 12-07-2012, 11:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou tegen haar zeggen: 'Nou, ik zou het helemaal niet leuk vinden als jij met iemand anders zou zoenen en zelf wil ik helemaal niet met iemand anders zoenen want jij bent de leukste.' Heb je dat al gedaan? Een relatie van vier maanden is nog pril, misschien beseft zij binnenkort dat ze genoeg heeft aan jou en dat ze enkel denkt dat ze ook seks met andere vrouwen zou moeten hebben enkel omdat andere mensen tegen haar gezegd hebben dat je nooit bij je eerste geliefde moet blijven of iets dergelijks. Je weet het niet, tenzij je er met haar over praat, maar ik zou het niet nu al meteen om zo'n hypothetische situatie uit gaan maken.
Oud 14-07-2012, 10:20
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Doe alles op je eigen tempo, daar is niks mis mee. Iedereen is wel eens ergens onzeker over, dat is de normaalste zaak van de wereld en daarom moet je niets overhaasten. Wees gewoon eerlijk.
Oud 17-07-2012, 12:22
sirius_
sirius_ is offline
We hebben nog gepraat..

Ze zei dat ze niet kan garanderen dat ze geen behoefte zal krijgen om eens met iemand anders iets te doen. Samen dan. Want alleen seks met iemand anders hebben, is elkaar bedriegen, en dat wil ze niet.
Maar ze zei ook: 'als jij dat niet wilt, dan stopt het en dan gebeurt het niet'.
Wat lief is. Maar ik heb zoiets: 'als zij dat echt wilt, kan ze dat dan wel tegenhouden'?
Maar ik heb mij voorgenomen om er niet meer over te piekeren...
Bedankt voor de reactie's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten