Advertentie | |
|
![]() |
|
De atoomkernen en elektronen zijn dan wel klein, alle atomen in een glas en een tafel vormen door allerlei verbindingen een eenheid waardoor de tafel een normaalkracht kan uitoefenen op het glas?
ofzo? ![]()
|
Ik zal het maar goed rekenen, anders raadt niemand het.
![]() Ok, Geel mag. |
![]() |
|
O, mag ik? Aha.
Ok. In het boek Brave New World van Huxley, bestaat enige onduidelijkheid over iets wat in het laatste hoofdstuk gebeurt. Waarover bestaat die onduidelijkheid?
|
Nee, want degene die zelfmoord pleegt, John of the Savage, weet wel degelijk wat zelfmoord is. Dat anderen dat niet kennen is op dat punt ook niet raar of onduidelijk, want John heeft genoeg dingen gedaan die 'onbekend' zijn voor de rest van die maatschappij.
|
De olieverf is uitgevonden omdat de verf die ze eerder gebruikten te snel opdroogde.
Maar zo werkt dit spel niet, volgens de topicstarter. Je moet eerst een goed antwoord geven voordat je een vraag mag stellen.
|
![]() |
want degene die zelfmoord pleegt, John of the Savage, weet wel degelijk wat zelfmoord is. Dat anderen dat niet kennen is op dat punt ook niet raar of onduidelijk, want John heeft genoeg dingen gedaan die 'onbekend' zijn voor de rest van die maatschappij.
nu mijn vraag: waarom is er olie verf uitgevonden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
is dit het goede antwoord?
John is nog steeds verliefd op Lenina, maar probeert zijn begeerte te verdrijven door zichzelf te geselen. Als Lenina hem ook komt bezoeken, wordt hij zo overmand door zijn passies dat hij haar geselt tot zij dood is. Als hij tot het besef komt van wat hij gedaan heeft, hangt hij zichzelf op |
![]() |
|
Verwijderd
|
Neeeee, echt
![]() ![]() ![]() Overigens was ik er alsnog heel benieuwd naar, en het blijkt dat 48 plaatsen wel zijn toebedeeld aan de Levieten, als graasland. Het hele idee hierachter was dan wel omdat de stam nooit stam-land heeft gekregen, dus hebben hun afstammelingen dit alsnog gekregen. Best veel zo te zien, 48 "steden" met elk een territorium van 2000 "cubits", ongeveer een kilometer aan alle zijden. |
![]() |
|
Ik vind: mensen moeten gewoon niet googelen, tenzij ze graag nú het antwoord willen weten, maar dan mogen ze niet antwoorden. Zoals Lusi dus heeft gedaan. We moeten maar gewoon vertrouwen op de eerlijkheid van iedereen en als je dat niet doet, moet je gewoon een vraag bedenken die niet te googelen valt
![]()
|
Verwijderd
|
Hmm, oke: Jericho en Çatal Hüyük zijn de oudste steden die de wereld kent. Echter wordt er nogal wat gediscussieerd over welke nu precies oudste stad kan worden genoemd. Over het algemeen wordt daarvoor 1 uitgekozen, welke stad is dit en waarom?
En met heel goed googelen en goed lezen is dit wel te vinden ![]() |
![]() |
|
Op zich kon ik het antwoord - denk ik - wel zo gemakkelijk op Wikipedia vinden dat ik het nu hier maar niet neerzet
![]() Laat ik anders via een spoiler een gokje wagen. Want misschien heb ik het wel gewoon fout ![]()
Spoiler
|
Verwijderd
|
Nou, het punt is een beetje dat er meerdere redenen zijn, en dat er overigens ook voor beide steden wel redenen opgaan waarom de een ouder zou zijn dan de ander. Dus ik wil het best goed rekenen, maar dan is het eigenlijk net niet goed zeg maar en dat vind ik dan ook weer zonde
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jericho was sowieso niet popiejopie door bijbelreferentie
![]() ![]() Eigenlijk heb je twee kampen wat dit betreft; de een vindt dat Jericho de eerste stad was, de ander vindt dat Çatal Hüyük de eerste stad was. De redenen voor Jericho zijn inderdaad dat het het langst bewoond is, maar ook vooral dat het stadsmuren heeft, en vooral die muren zouden aangeven dat het een stad was. Çatal Hüyük heeft geen muren. Echter is het zo dat Jericho niet altijd op dezelfde plaats gesitueerd was! Het heeft zich een aantal keer verplaatst in de eerste periodes, en daarom zou je het misschien geen stad kunnen noemen, omdat het dus binnen een vierkante kilometer verschilde waar het lag. Çatal Hüyük is echter bewoond geweest en gebleven op dezelfde plaats! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|