Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2012, 18:34
Pedobear-
Pedobear- is offline
Hoii,
ik weet niet echt waar ik het moet plaatsen dus ik doe het maar hier.

ik ben best wel bijgelovig en paniekerig, en soms heb ik wel is paranormale dingetjes.
Maar net hoorde ik dus iemand huilen, en het klonk als me moeder die overstuur was...
maar toen ik naar haar toe ging zei ze dat er niks aan de hand was......
Ik heb veel verhalen gelezen over de Banshee (aankondiger van de dood) en dat die ook huilde .. en dat de volgende dag iemand dood was ofzo...
nu ben ik bang dat ik doodga...want het was ook niemand buiten, en ik vroeg aan em moeder en zusje of ze iemand hoorden huilen maar ze hadden niks gehoord.

Is dit de banshee? Of is dit gewoon een geest ofzo?

NEE DIT IS GEEN TROLL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2012, 18:38
Pluis
Pluis is offline
'ik ben best wel bijgelovig en paniekerig'

ik denk dat de kern van je probleem in die eerste zin zit. waarschijnlijk heb je toch iemand buiten horen huilen, of misschien de televisie ergens. Of misschien heb je het je wel gewoon ingebeeld, dat overkomt iedereen wel eens.

Dingen als de banshee of de man met de zeis of wat dan ook zijn allemaal verzonnen door mensen omdat ze bang zijn voor de dood. Dat is niet raar, want de dood is iets onbekends en niemand weet hoe dat is en dus is het eng. Daarom proberen ze het te verklaren of proberen ze iets te verzinnen dat ze in ieder geval een gevoel van zekerheid geeft over wanneer de dood dan komt (zoals dat verhaal over de volgende dag sterven).
Oud 23-07-2012, 18:44
Verwijderd
Ik ben het eens met Pluis en ik denk niet dat je bang moet zijn. Verder wil ik er nog aan toe voegen dat ik ook wel eens dingen hoor die mijn ouders niet hebben gehoord. Een telefoon die gaat oid. Als zij met andere dingen bezig zijn hoeven ze niet eens te merken dat er iemand huilt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 19:55
Volk
Volk is offline
Lijkt me logisch dat ze zegt dat er niets is. Ten eerste ben jij haar kind en ten tweede ben jij zowel bijgelovig als paniekerig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 21:21
Verwijderd
Ik weet niet wat je verder hebt gezien aan je moeder, maar vaak zou je wel meer kunnen ontwaren dan alleen een ontkennend antwoord. Daar zou ik het alleen niet in zoeken. Misschien heb je een geluid gehoord dat niet direct te plaatsen was, waardoor je het hebt geinterpreteerd als gehuil. Voor mij heeft het een tijd geduurd tot ik gewend was aan de integrale afzuiging, daar hoor ik soms ook mijn buren doorheen. Dat klonk in het begin soms ook wat spookachtig, vooral omdat het niet constant is. En wat mijn buren soms lijken te doen... daar kan geen klopgeest tegenop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten