Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de tips! stoppen met de relatie is sowieso geen optie al doe ik het om haar te irriteren. praten met haar heb ik al gedaan maar ik blijf bij mijn standpunten en die ga ik niet veranderen. ik vind gewoon dat ze wat afstand mag en eigenlijk moet nemen en dat vind ik heel normaal. dat is het toch ook?
|
![]() |
|
Ik vind het ook normaal dat je als schoonmoeder wat afstand behoudt, maar ja, daar heb je niks aan. Zij vind het schijnbaar normaal om zich wat meer met jullie bezig te houden. Je zegt dat de sfeer slecht is en vraagt hoe je nu verder moet, en er gaat niks veranderen als jullie niet iets meer naar elkaar toe bewegen en een oplossing vinden waarmee jullie allebei tevreden zijn. Dat wil dus zeggen dat je niet precies jouw zin krijgt, en zij ook niet precies haar zin, dat is het mooie van een middenweg. Die middenweg moeten jullie opzoeken, dat kunnen wij niet voor je doen.
|
Waarom woon je eigenlijk bij haar in huis? Hoe zijn jullie? Is het niet mogelijk om samen te gaan wonen, zonder je schoonmoeder?
Verder heeft Cherry Springs gelijk. Als je niet met haar wilt praten omdat je denkt dat het geen nut heeft, gaat er sowieso niets veranderen. En er wordt ook niets opgelost als jullie allebei geen centimeter willen toegeven. Een middenweg betekent dat je een compromis moet sluiten. Maar daarvoor moet je wel als volwassenen met elkaar praten. Ook eens met Slome Kameel. Een beetje backbone is wel gewenst in een kerel. |
![]() |
||
Citaat:
Wat je in je eerste post beschrijft is echt niet zo dramatisch en ik vind t ook vrij overtrokken dat je hierover zo moeilijk doet. Mijn ouders wilde ook graag zeker weten dat ik veilig thuis kwam van het stappen, en toen ik voor t eerst alleen naar t buitenland ging wilden ze ook af en toe een update. Ik vermoed de ouders van wel meer mensen hier. Get over it en stel je niet zo aan.
|
![]() |
uit wat ik heb gelezen en begrepen lijkt het erop dat je niet gewend bent om met betrokken ouders om te gaan en ziet het daarom ook als inbreuk op jouw/jullie leven als ze zich ergens mee bemoeid, je voelt je veel te volwassen voor haar betrokkenheid maar tegelijkertijd geef je signalen af: "al doe ik het om haar te irriteren" op dit forum en daarom waarschijnlijk ook in real-live dat je dat niet bent
het is daarom heel goed mogelijk om de conclusie te trekken dat niet de schoonmoeder maar jij jaloers bent en dat dit meer een schoolfriends-fight is dan een (schoon)familie relatie dus totdat je de ouders van je vriendje echt begint te zien als schoonouders en niet als indringers kun weinig goeds doen in die relatie, en trouwens je vriendje heeft dit niet bepaald goed opgelost en staat waarschijnlijk niet helemaal aan jouw kant mocht je dit willen uitvechten dus kijk ook eens kritisch naar jezelf en begin daarna pas met andere mensen, vind je nog steeds dingen van je schoonouders die echt niet kunnen dan kun je ons gerust daarop wijzen
|
Probeer iets te regelen, waardoor je uit huis kan gaan. Dan heb je ook geen probleem meer.... En zeg je vriend wat meer voor jullie relatie op te laten komen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
schoonmoeder vindt me niet leuk DriesDW | 28 | 11-11-2015 10:52 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |