Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik moet er wel bij vertellen dat ik in dat werkveld zit, dus dat zal het misschien wel extra interessant hebben gemaakt voor mij. Maar ik ben alsnog benieuwd of jullie het net zo'n goed boek vonden als ik.
||
Citaat:
![]()
||
Misschien iets van John Irving?
Ik ben zelf eigenlijk ook nog wel op zoek naar tips... En deze ga ik vast onthouden, vond dat andere boek van haar zó mooi! Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Ik had dat boek namelijk opgezocht op internet, waarna ik een ander boek, genaamd 'Het begon met een ster' vond en op mijn lijstje schreef. Daar komt de verwarring vandaan. OT: Een open deur voor wie ervan houdt, maar de Harry Potterboeken vind ik ook echte vakantieboeken. Leest lekker weg ![]()
|
Verwijderd
|
Alle boeken van Ted Dekker zijn echte aanraders. Genoeg spanning, vreemde verhaallijnen en de misdaad (het zijn over het algemeen alleen maar misdaadromans wat hij schrijft) zijn ongelooflijk goed uitgewerkt.
Met uitzondering van de boeken Groen, Rood, Wit en Zwart. Dit zijn geen misdaadromans, maar je kunt de delen afzonderlijk van elkaar lezen, en toch blijft de verhaallijn goed doorlopen. Zwart is eigenlijk het eerste deel, en dan Rood en Wit. Maar je kunt ook in Groen beginnen. Echt fantastisch, als je op zo'n manier kunt schrijven ! Obsessie is ook een erg mooi boek van Ted Dekker. Verder vind ik het boek Jimmy van Robert Whitlow ook een mooi boek. Normaal is dat niet 'mijn' soort verhaal, maar dit boek greep me wel aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb me kromgelachen om 'Doppler' van Erlend Loe. Oorspronkelijk Noorse schrijver, maar dit boek is in het Nederlands vertaald en niet eens heel verkeerd. In het kort gaat het over een man met een moddervette midlifecrisis die de natuur intrekt, een eland slacht om te kunnen eten en zich dan moreel verplicht voelt om het kalf onder zijn hoede te nemen. Ook zul je lezen over Toblerone zo dik als een bovenbeen, totempalen en rechtse mensen. Erlend Loe's stijl is bijna kinderlijk, gestript van alle pretentie en dat vind ik eigenlijk érg prettig lezen. In het Engels is 'Naive. Super' goed bevallen, maar dat is niet voor een vakantie, maar voor een weekendje weg
![]() |
![]() |
|
@Grimm:
![]() Doppler klinkt leuk! De beschrijving doet me denken aan 'Het Amerikaanse huis' van Karlsson. Zweeds is dat en ook een aanrader!
|
Verwijderd
|
Offtopic: Hehe Vogelvrij, jij zit nog vastgeroest aan Letteren? Heb jij bijgehouden wat er allemaal passiert ist? Ik hoor graag roddels en dergelijke! Leuk dat je aan me dacht!
Als je overigens een actieve vakantie wilt, zou ik Murakami erbij pakken. Geen heel bekend werk, heb ik het idee, maar ik vond het een fijn boek. Zorgt er bijna voor dat ik wil rennen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik lees nu trouwens 'Honderd jaar eenzaamheid' en dat is vooral een aanrader als je weinig boeken mee wilt nemen omdat je bagage anders te zwaar wordt. Je doet er heel lang mee en het leest niet bepaald lekker weg, maar het is wél een mooi, grappig en fijn boek ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |