Citaat:
Je kan de HBO opleiding Informatica volgen op 25 hogescholen door Nederland verspreid. Zoek even welke hogeschool je wil hebben en kijk daarna of ze de studie hebben.
Ik ben zelf een programmeur of professioneel niveau en ik heb eigenlijk nooit te maken met echt geavanceerde wiskunde dus dat moet wel goed komen. Wel is het handig om goed te zijn op de theoretische kant van de wiskunde omdat sommige oplossingen dan opeens een stuk minder complex worden door slimmigheidjes die je met wiskunde hebt geleerd.
Overigens sla je behoorlijk de plank mis denkend dat een universitaire opleiding een betere opleiding is dan een HBO opleiding. Informatica op HBO en WO niveau zijn twee andere studies met beide voor en nadelen, als ik jou was zou ik deze nader uitzoeken voordat je de keuze maakt naar de WO opleiding over te stappen.
|
Ik weet niet zo heel veel over HBO en WO informatica maar het lijkt me toch wel dat de WO op een hoger niveau ligt, of is er geen sprake van niveau-verschil? Overigens doe ik niet aan programmeren, maar ik ben wel handig met computers.
Ik was verder sowieso van plan om aan het eind van het komende schooljaar een gesprek aan te gaan met de decaan van mijn school aangezien ik het nu nog niet weet hoe ik het op het vak informatica ga doen.
In ieder geval bedankt voor je informatie.