Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 23:01
Dolan Duck
Dolan Duck is offline
=

Laatst gewijzigd op 13-08-2012 om 11:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2012, 23:28
Verwijderd
Je kan de HBO opleiding Informatica volgen op 25 hogescholen door Nederland verspreid. Zoek even welke hogeschool je wil hebben en kijk daarna of ze de studie hebben.
Ik ben zelf een programmeur of professioneel niveau en ik heb eigenlijk nooit te maken met echt geavanceerde wiskunde dus dat moet wel goed komen. Wel is het handig om goed te zijn op de theoretische kant van de wiskunde omdat sommige oplossingen dan opeens een stuk minder complex worden door slimmigheidjes die je met wiskunde hebt geleerd.

Overigens sla je behoorlijk de plank mis denkend dat een universitaire opleiding een betere opleiding is dan een HBO opleiding. Informatica op HBO en WO niveau zijn twee andere studies met beide voor en nadelen, als ik jou was zou ik deze nader uitzoeken voordat je de keuze maakt naar de WO opleiding over te stappen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:51
Dolan Duck
Dolan Duck is offline
Citaat:
Je kan de HBO opleiding Informatica volgen op 25 hogescholen door Nederland verspreid. Zoek even welke hogeschool je wil hebben en kijk daarna of ze de studie hebben.
Ik ben zelf een programmeur of professioneel niveau en ik heb eigenlijk nooit te maken met echt geavanceerde wiskunde dus dat moet wel goed komen. Wel is het handig om goed te zijn op de theoretische kant van de wiskunde omdat sommige oplossingen dan opeens een stuk minder complex worden door slimmigheidjes die je met wiskunde hebt geleerd.

Overigens sla je behoorlijk de plank mis denkend dat een universitaire opleiding een betere opleiding is dan een HBO opleiding. Informatica op HBO en WO niveau zijn twee andere studies met beide voor en nadelen, als ik jou was zou ik deze nader uitzoeken voordat je de keuze maakt naar de WO opleiding over te stappen.
Ik weet niet zo heel veel over HBO en WO informatica maar het lijkt me toch wel dat de WO op een hoger niveau ligt, of is er geen sprake van niveau-verschil? Overigens doe ik niet aan programmeren, maar ik ben wel handig met computers.

Ik was verder sowieso van plan om aan het eind van het komende schooljaar een gesprek aan te gaan met de decaan van mijn school aangezien ik het nu nog niet weet hoe ik het op het vak informatica ga doen.

In ieder geval bedankt voor je informatie.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet zo heel veel over HBO en WO informatica maar het lijkt me toch wel dat de WO op een hoger niveau ligt, of is er geen sprake van niveau-verschil? Overigens doe ik niet aan programmeren, maar ik ben wel handig met computers.

Ik was verder sowieso van plan om aan het eind van het komende schooljaar een gesprek aan te gaan met de decaan van mijn school aangezien ik het nu nog niet weet hoe ik het op het vak informatica ga doen.

In ieder geval bedankt voor je informatie.
Lijkt me een slim plan, die weet er altijd nog het meest van. Maar het klopt dat WO officieel een niveau hoger ligt dan HBO maar dit maakt het niet een betere studie. HBO is veel praktischer en WO is over het algemeen heel theoretisch.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 08:45
Cucumber.
Cucumber. is offline
Je kunt, na het behalen van je propedeuse, inderdaad vaak instromen op de universiteit. Nu is het echter wel zo dat je allebei de opleidingen beter eerst kunt vergelijken met elkaar (voordat je 'overhaast' meteen na je eerste jaar alweer naar de uni gaat). Het HBO is vaak veel meer praktijkgericht en het WO is veel theoretischer. Je moet voor jezelf kijken waar je je meer in kunt vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten