Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2012, 11:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik draag een bril en krijg regelmatig een soort wondjes/rode plekjes, misschien wel eczeem op de plek van de neusvleugels dus in de buurt van m'n ogen. Nou heb ik van mezelf al een droge, gevoelige huid en gevoelige ogen dus ik wil er niet zomaar iets opsmeren in de buurt van m'n ogen. Ik heb al eens vaseline geprobeerd maar vraag me af of het daardoor niet juist erger wordt omdat je het daarmee afsluit? Ik heb van de huisarts ook triamcinolonzalf voor m'n eczeem op m'n handen maar dat ziet er anders uit dan dit en dat mag je volgens mij ook niet gebruiken in je gezicht/bij je ogen. Zijn er mensen die dit herkennen of tips hebben wat ik er wel op kan smeren? M'n bril een tijdje niet dragen is eigenlijk geen optie behalve 's nachts.
Oud 21-07-2012, 13:50
synthetisch
synthetisch is offline
die triamcinolonzalf moet je inderdaad niet op je gezicht smeren. moet je even een ander eczeemzalfje aan je huisarts vragen. eentje die wel op je gezicht mag.

zoals ik het nu begrijp zijn het die 2 plastic dingetjes op je bril die de eczeem veroorzaken...? misschien zou je die dingetjes kunnen laten vervangen bij de opticien?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 15:00
Pluis
Pluis is offline
vaseline is heel goed voor eczeem, dus dat kan je er gerust opsmeren. alleen als je open wondjes hebt moet je een beetje oppassen, maar je merkt het wel als dat misgaat want dan wordt het roder.
Verder is het denk ik ook goed om even langs de opticien te gaan met je bril, misschien dat er wel iets grotere "kussentjes" opgezet kunnen worden zodat het gewicht van je bril over een groter oppervlak verdeeld kan worden en ook eventueel snijdende randjes kunnen worden afgesteld.
Oud 21-07-2012, 16:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thanx. Ik heb al eens andere neusvleugeltjes (idd die plastic dingetjes op je neus van je bril) erop laten zetten maar weet niet meer of dat nou bij deze bril was of m'n vorige dus toch maar eens langsgaan. Ik weet ook niet zeker of het echt eczeem is. Het is rood, dik en het brand maar jeukt niet. Heb er nu maar vaseline op gesmeerd en vannacht ff nog een keer doen. Hopelijk trekt het dan bij. M'n huisarts is nu op vakantie dus dat is sowieso ff niet handig.
Oud 21-07-2012, 20:14
Pluis
Pluis is offline
Nouja ik weet niet hoe vast jij zit aan je bril, maar als het kan zou je ook je bril een dag af kunnen laten en kijken of het dan rustiger wordt. Want als het alleen maar rood en dik is zou het best een drukplek kunnen zijn.
Oud 24-07-2012, 09:36
Verwijderd
Klinkt alsof die kussentjes idd irriteren doordat ze knellen of in je huid 'snijden', ik had daar 's zomers altijd sneller last van dan 's winters. Ik zou eens langs de opticien gaan!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 21:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Neusvleugels van een ander materiaal uitproberen (en natuurlijk goed af laten stellen) zou je eens kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 17:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hebben ze die gewoon voor elk type bril bij de opticiën? Als ik weer eens tijd heb, zal ik eens langs gaan
Oud 26-07-2012, 13:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Weet ik niet, voor mijn bril toen wel en dat hielp bij mij.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 20:43
Kesa
Kesa is offline
Bij mijn opticien hebben ze gewoon een doosje met neuspads in alle soorten en maten, daar zit volgens mij voor iedere bril wel wat bij. Ik neem aan dat andere opticiens dat ook wel hebben.

Daarnaast is er een verschil tussen harde en zachte neuspads. Ik had sinds dat ik mijn huidige bril heb altijd harde neuspads gehad, al heb ik daar ook last van gekregen en het gevoel gehad dat die neuspads zich zowat door de neus heen boren. Sinds een poosje heb ik dan ook zachte neuspads, die ,liggen' meer op de neus en ,drukken' minder, en sindsdoen ook vrijwel geen last meer ervan gehad.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten