Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2012, 01:14
anarchy0343
anarchy0343 is offline
hee

mijn vriendin en ik hebben seks gehad en daarbij is het condoom gescheurd, ze is aan de pil maar 2 dagen na dat het condoom was gescheurd viel de pil in de gootsteen toen ze hem wou innemen. wat kan ik nu het beste doen? kan het kwaad als ze de pil niet neemd als we al seks hadden gehad? ik maak me best wel zorgen zeker omdat ik er nu pas aan denk dat ze misschien wel zwanger kan zijn

gr stefan
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 01:23
Omegatypez
Omegatypez is offline
Uhhh zwangerschapstest?

Anyways ik hoop t beste voor je
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 01:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De pil is niet 100% waterdicht, maar erna maakt het niet meer uit. Ze was gewoon beschermd tijdens de seks en dat houdt niet zomaar op als je een paar dagen erna een pil niet neemt. Ze kan toch gewoon een pil van een nieuwe strip slikken en die tot reservestrip benoemen? In de bijsluiter kun je lezen wat je moet doen wanneer je een pil vergeet in welke week.
Oud 31-07-2012, 04:27
Vowel
Vowel is offline
Deze gaat naar Lichaam & Gezondheid.

Verder wat Little Phoebe zegt, ze had gewoon een volgende pil kunnen pakken en er alsnog eentje kunnen slikken. Reserve strip.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 10:35
Mimuna
Mimuna is offline
Ik weet niet hoor. Er zijn van die theoriën die beweren dat sperma nog tot 3 dagen kan overleven in de baarmoeder. Dat ben ik natuurlijk niet zeker, maar heb het wel al vaak ergens gelezen. Het hangt natuurlijk allemaal af van in welke week ze de pil niet geslikt heeft. Ik denk dat de tweede week relatief weinig kwaad kan, maar in de eerste week is het gevaarlijk.

In de bijsluiter van mijn pil staat dat als je de pil in week 1 vergeet je moet kijken of je in de 7 dagen ervoor seks hebt gehad of niet. Zo ja, dan is er een kans op zwangerschap, aangezien de condoom gescheurd is. Dan adviseren ze een MAP
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 10:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je hebt gelijk, staat er bij mij ook. Maar dat is alleen de eerste week, misschien was dit de tweede of de derde (of is ze een doorslikker en zit ze in de 4e of de 5e week).
Oud 31-07-2012, 10:47
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Je hebt gelijk, staat er bij mij ook. Maar dat is alleen de eerste week, misschien was dit de tweede of de derde (of is ze een doorslikker en zit ze in de 4e of de 5e week).
Ja, dan is er inderdaad niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 10:50
Em.
Em. is offline
Ik betwijfel ook of het wel 'geen kwaad kan' als ze de pil na de seks vergeet. En ik vraag me af waarom ze in hemelsnaam niet gewoon een ándere pil neemt als er één in de gootsteen valt? Verder: als er echt een risico is (zie daarvoor ook de bijsluiter van de pil): neem zo snel mogelijk de MAP (en zéker binnen 3 dagen, maar het liefst echt zo snel mogelijk) en anders: wacht of ze goed ongesteld wordt (een klein beetje bloed verliezen telt niet echt) en/of doe een zwangerschapstest (die pas vanaf het moment dat ze ongesteld zou moeten worden, anders werkt het niet!).

En oja: misschien kun je uitvogelen waarom het condoom scheurde, zodat dat niet meer gebeurt!
Oud 31-07-2012, 10:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik zelf altijd 4 maanden door, dus als ik er in die vier maanden eentje zou vergeten, zou dat de werking niet opheffen. Maar ik had inderdaad niet aan de eerste week gedacht
Oud 31-07-2012, 10:56
Mimuna
Mimuna is offline
In alle bijsluisters staat er ook dat je de vergeten pil zo snel mogelijk moet innemen, zodat je (telaat) toch je pil hebt ingenomen. Aangezien de pil verdwenen was en zij die dus niet alsnog heeft kunnen innemen weet ik niet of de pil nu verder nog zal werken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 13:03
ann18
ann18 is offline
kan altijd morning after pil doen als je er niet helemaal zeker van bent maar das waarschijnlijk al te laat
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten