Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 00:15
Freddy.
Freddy. is offline
Ik ben een jongen van 17 jaar oud en heb vrij zwaar acné en autisme en ik zit hier nogal mee. Meiden knappen vaak wel op een van de twee af. --Ik zeg niet dat alle meiden oppervlakkig zijn.-- Ik denk dit al een tijdje maar de laatste tijd begin ik me er steeds meer aan te ergeren. Ik heb het idee dat op het eerste gezicht acné altijd al een afknapper is en dat mensen dat alleen al vermijden op wat voor manier dan ook, jongens en meiden. Dit is probleem één maar vervolgens is het ook nog zo dat ik autistisch ben, niet zwaar maar toch. Ik ben wel sociaal en ik heb mijn vriendenkring wel in orde. In deze vriendenkring zitten alleen maar jongens en het is eigenlijk voornamelijk van school. Er blijft naast school en werken ook niet echt veel tijd over voor andere dingen. Door mijn autisme kan ik vrij goed met computers omgaan en word ik nogal gezien als een computernerd. Iets waar ik me totaal niet voor schaam maar het blijft denk ik toch ook weer iets dat niet echt handig is.
Iemand enig idee hoe ik deze toch wat slechte indruk kan verminderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2012, 09:49
Verwijderd
Acne zal inderdaad op het eerste gezicht niet helpen. Als een meisje je goed leert kennen maakt het niet zo veel meer uit, maar dan moet het wel eerst zo ver komen. De acne kan je verminderen door naar je huisarts te gaan en te vragen of deze je wat voor je acne kan voorschrijven. Op voorschrift zijn er cremes en reinigingsgels die veel effectiever zijn dan wat je bij de drogist koopt. Als deze niet effectief zijn, kan de huisarts je doorverwijzen naar de dermatoloog (huidarts), die nog meer behandelmogelijkheden heeft. Acne kan tot littekens leiden en tot abcessen (onderhuidse ontstekingen die leiden tot holtes gevuld met pus, en waar je koorts van kan krijgen); hoewel het een 'normaal' gevolg van de puberteit is bij sommigen, is het zeker geen ijdeltuiterij om het te laten behandelen.

Verder lijkt je probleem vooral, dat je geen meisjes leert kennen. Kennen je vrienden geen meisjes waarvan ze denken dat die bij jou zouden passen, en die ze wel aan je voor willen stellen? Of misschien heb je wel leuke vrouwelijke collega's op het werk, die je kunt vragen om na het werk samen een terrasje te pakken? Je zegt dat je ook veel met computers doet. Speel je ook online games of ben je actief op internetfora zoals deze? Je kunt ook mensen leren kennen door je aan te sluiten bij een guild (of hoe dat heet) of door naar forummeetings te gaan.
Wat je ook kunt doen, is je inschrijven bij een datingsite - er zijn wel datingsites die zich meer op jongeren richten. Als je moeilijk mensen leert kennen, is dat best een optie.

Als je sociale vaardigheden wel redelijk zijn, hoeft je autisme zelf niet direct een probleem te zijn. Je zegt dat meisjes er ook op af knappen. Bedoel je daarmee dat ze op je afknappen omdat ze je 'raar' vinden? In dat geval zijn dat toch meisjes die niet bij jou zouden passen . Of bedoel je dat ze op je afknappen als je zegt dat je autisme hebt? Misschien is dat dan informatie die je moet bewaren totdat mensen je wat beter hebben leren kennen - zo lang ze er niets van merken, hebben ze toch niets aan die informatie en leidt het alleen tot vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 12:13
Verwijderd
Ik ben zelf ook autistisch en wat dat betreft kan het erg helpen om aan je vrienden te vragen deze informatie niet te misbruiken en rond te spuien. Min vrienden houden sinds ik dat heb gevraagt erg veel rekening met wat ze tegen wie zeggen over autisme.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 21:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Vrouwen knappen niet af op je acne of je "autisme" maar op je onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 22:08
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Dit, ja.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Op onzekerheid kan men zeker afknappen maar dit hoeft niet. Het is een beetje een dooddoener om het gelijk ervan uit te gaan dat een persoon in zo'n geval zijn onzekerheden prijs geeft.
Maar in geval dat dat het probleem is, is het misschien wel slim om op een of andere manier je sociale vaardigheden te trainen. Zeker met autisme kan dit wat extra problemen met zich meebrengen

Edit: Het kan zijn dat ik wat meer meeleef in dit geval omdat ik ook autisme heb, maar iemand met zijn neus in een krachtterm als onzekerheid te duwen gaat niet helpen. Zeker niet bij een onzeker persoon...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten