Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2012, 16:28
Mimuna
Mimuna is offline
Hoi iedereen,
een tijd geleden had ik al eens een bericht geplaatst, maar de situatie is ondertussen veranderd.

Ik heb lang, droog haar. Dit komt vooral door het jarenlange dagelijkse stijltanggebruik.
Ik heb de stijltang helemaal aan de kant geschoven en stijl mijn haar dus niet meer. Nu ben ik aan het herstelproces begonnen , maar ik heb een vraagje.

Mijn haar zit vol met gespleten haarpunten. Dat komt doordat mijn haar snel afbreekt en van daaruit gaan ze splitten. Sinds ik gestopt ben met het gebruiken van een stijltang en zo is dat natuurlijk wel aanzienlijk verminderd. Ik neem vitamines in, was mijn haar met een milde shampoo, gebruik een goede conditioner voor droog haar en af en toe een haarmaskertje.

Het zou natuurlijk het beste zijn om meteen 10 centimeter van mijn haar af te knippen, maar dat wil ik niet. Ik knip ongeveer om de 2 maand telkens ongeveer 2 centimeter van mijn haar af, en de topjes van mijn langste lokken zijn dan ook totaal niet gespleten, maar door al die afgebroken haartjes daartussen zit het natuurlijk wel nog vol met hogere gespleten haarpunten.

Nu komt de vraag:
Als ik zo doorga en om de 2 maand mijn haarpunten bijknip en zo zegmaar mijn gespleten haarpunten meer en meer 'uitroei', omdat mijn haar dan groeit en ik het dan weer bijknip, zullen zo ook uiteindelijk al mijn gespleten haarpunten wegzijn? Of gaat deze aanpak echt niet helpen?

Grtjs!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2012, 17:56
Mimuna
Mimuna is offline
Iemand?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:12
Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even verplaatst naar het goede subforum.

Verder is haar dood spul. net als vingernagels. Vitamines gaan je daarom niet van gespleten haarpunten afhelpen. Die kun je alleen met een schaar wegnemen. Daarna kan je proberen te voorkomen dat je gespleten haarpunten krijgt door lief te zijn voor je haar (dus conditioners, niet te vaak föhnen of stijlen, niet borstelen als het nog nat is en niet te vaak een staart in).
Een goede kapster kan best alleen de gespleten punten uit je haar knippen. Dan kort ze alle laagjes een beetje in. Er hoeft alleen een lang stuk af als dat lange stuk echt alleen nog maar beschadigd haar is, maar dat kan de kapper wel zien.

Lang verhaal kort: je kan beter alles dat stuk is eruit laten knippen dan zo half half wat doen.
Oud 27-07-2012, 18:19
Mimuna
Mimuna is offline
Ik ga echt geen 20 centimeter van mijn haar gaan knippen omdat er allemaal gespleten haarpunten tussen zitten, daarom doe ik het stapsgewijs, om de twee maand een beetje. Ik wou gewoon weten of het zo uiteindelijk ook wel goed zal komen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:55
Verwijderd
Nou het lijkt me niet dat er 20 centimeter af hoeft? Wat Pluis zegt, als je de kapper alleen maar de dode punten eruit laat knippen dan werkt ze gewoon de laagjes in je haar bij, dan knipt ze er niet 20 centimeter vanaf. Tenzij je 20 centimeter aan dode punten in je haar hebt, maar dan snap ik niet dat je dat er niet uit laat knippen want dat vind ik er nu ook niet echt mooi uitzien.

En ja, helemaal uiteindelijk zal dat echt wel goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:58
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Nou het lijkt me niet dat er 20 centimeter af hoeft? Wat Pluis zegt, als je de kapper alleen maar de dode punten eruit laat knippen dan werkt ze gewoon de laagjes in je haar bij, dan knipt ze er niet 20 centimeter vanaf. Tenzij je 20 centimeter aan dode punten in je haar hebt, maar dan snap ik niet dat je dat er niet uit laat knippen want dat vind ik er nu ook niet echt mooi uitzien.

En ja, helemaal uiteindelijk zal dat echt wel goedkomen.
Als ik echt van alle afgebroken puntjes hier en daar tussen mijn haar verspreidt af wil komen dan is het echt wel 20 cm. Maar mijn haar is dan ook tot aan mijn taille, dus ja.
Ik heb geen laagjes. Enkel afgebroken haartjes hier en daar. En van ver zie je helemaal niets aan mijn haar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:02
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als ik echt van alle afgebroken puntjes hier en daar tussen mijn haar verspreidt af wil komen dan is het echt wel 20 cm. Maar mijn haar is dan ook tot aan mijn taille, dus ja.
Ik heb geen laagjes. Enkel afgebroken haartjes hier en daar. En van ver zie je helemaal niets aan mijn haar.
Maar dat wordt niet bedoeld. Wat jij denkt is: knip je haar zover af dat alle dooie puntjes weg zijn! Maar wat Pluis voor zover ik begrijp zegt is knip per haar/laag alléén de dode punten weg. Dus dan knip je misschien ter hoogte van je oor een paar dode punten af, maar dat betekent niet dat je je haar tot je oor afknipt, want alles wat niet dood is, laat je lekker zitten!
Oud 27-07-2012, 19:09
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Maar dat wordt niet bedoeld. Wat jij denkt is: knip je haar zover af dat alle dooie puntjes weg zijn! Maar wat Pluis voor zover ik begrijp zegt is knip per haar/laag alléén de dode punten weg. Dus dan knip je misschien ter hoogte van je oor een paar dode punten af, maar dat betekent niet dat je je haar tot je oor afknipt, want alles wat niet dood is, laat je lekker zitten!
Ja dat snap ik Maar juist OMDAT ik veel haarbreuk heb is het echt onbegonnen werk om tussen mijn haar elk afgebroken puntje af te knippen. Ik kan niet in een rechte lijn gewoon 1 cm afknippen want daar schiet ik niets mee op aangezien mijn haar eigenlijk geen laagjes bevat. Mijn haar is in principe allemaal op dezelfde lengte, maar door haarbreuk zitten er allemaal haartjes tussen. Ik kan dus niet gewoon de laagjes trimmen want mijn haar bestaat niet uit laagjes. Ik snap volledig wat Pluis bedoelt, maar bij mijn haar gaat dat niet lukken. Daarom doe ik het centimeter per centimeter. Zo groeit mijn haar en knip ik het telkens weer weg, en hoop ik zo om de gespleten haarpuntjes er uiteindelijk uit te laten groeien. Ik kan het niet goed uitleggen maar goed xd
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:27
Pluis
Pluis is offline
ik snap wat je bedoelt, maar als je alleen onderaf wat afknipt dan ga je nooit je probleem oplossen. want erboven zit een boel haar dat nooit die lengte gaat bereiken omdat het steeds afbreekt. dus als je dan je lengte niet wil opofferen zul je denk ik toch laagjes moeten overwegen. Persoonlijk vind ik heel lang haar met laagjes ook mooier dan zonder.
Maar leg het gewoon eens voor aan de kapper, die heeft misschien nog wel wat andere trucjes
Oud 27-07-2012, 19:35
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
ik snap wat je bedoelt, maar als je alleen onderaf wat afknipt dan ga je nooit je probleem oplossen. want erboven zit een boel haar dat nooit die lengte gaat bereiken omdat het steeds afbreekt. dus als je dan je lengte niet wil opofferen zul je denk ik toch laagjes moeten overwegen. Persoonlijk vind ik heel lang haar met laagjes ook mooier dan zonder.
Maar leg het gewoon eens voor aan de kapper, die heeft misschien nog wel wat andere trucjes
Mijn haar is wel in V-vorm, maar niet op laagjes nee.
Oke, ik zal het eens overwegen om mijn haar in laagjes te knippen ^^
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 07:19
toetsieee
toetsieee is offline
ik zou echt een keer naar BePosh gaan in eindhoven! hun werken met redken en kunnen soort shakes maken die je haar herstellen , geweldig advies en ook nog prachtig geknipt, echt een aanrader!

Laatst gewijzigd op 01-08-2012 om 09:23. Reden: Reclame is niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten