Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2012, 14:54
pardoejska
pardoejska is offline
Hee,

Mijn vriend is moslim en dat betekent dus dat hij nu ook aan de ramadan mee doet. Hij zei tegen mij dat hij mij niet aan mag raken overdag, maar nou vroeg ik me af of ik hem dan wel mag aanraken? Ik ben zelf geen moslim, maar ik vind het een beetje een vage regel dat de moslims geen vrouwen aan mogen raken voordat de zon ondergaat zeg maar.

Bedanktttt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2012, 14:57
Verwijderd
Ik denk dat hij toch vooral diegene is die die regels moet interpreteren. Verder weet ik niet genoeg hiervan om iets te kunnen zeggen, helaas.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 14:57
Daantjer
Daantjer is offline
'ies koeltoer' blijkbaar, dus daar moet je respect voor hebben.
Elk geloof is vaag, maar wat verwacht je dan ook van fictie, dat kan niet perfect zijn...
Oud 24-07-2012, 15:10
pardoejska
pardoejska is offline
Ja okee en ik heb er ook diep respect voor natuurlijk, maar vroeg me af of een niet-moslim hem dan wel aan mag raken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Hij zei tegen mij dat hij mij niet aan mag raken overdag, maar nou vroeg ik me af of ik hem dan wel mag aanraken?
Is dat echt je vraag? Wat denk je zelf?

En natuurlijk is het een vage regel. Het komt immers vanuit een geloof. En jij bent volgens dat geloof een beetje onrein dus aanraken kan beter vermeden worden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 16:02
Verwijderd
Het heeft niks te maken met onrein zijn. Het doel van de ramadan is dat je tijdens het vasten je ook onthoud van intimiteiten met je partner. Dus zolang hij vast zal hij intiem zijn met jou vermijden dat heeft dus niks met vrouwen in het algemeen te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 08:21
Qimm
Qimm is offline
als jij hem aanraakt, raakt hij jou toch ook aan
Oud 25-07-2012, 09:29
Verwijderd
Citaat:
als jij hem aanraakt, raakt hij jou toch ook aan
Het zal vast gaan om de aanraking, ja.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 02:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, dat mag niet.
Oud 27-07-2012, 18:51
Mimuna
Mimuna is offline
Het is niet dat je elkaar niet mag aanraken ofzo, maar het mag inderdaad niet op een intieme manier. Kussen, knuffelen, enzovoort. Dat mag wel als de zon ondergaat, maar enkel als jullie man en vrouw zijn van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 14:17
hookee
hookee is offline
Gut wat een onzin, hij mag volgens zijn geloof geen vrouwen aanraken tijdens de ramadan. Laat ik je vertellen dat hij volgens zijn geloof ook niets mag met een niet-moslim. Als hij jou ooit wil ballen zal hij eerst met je moeten trouwen (en onder een hoofddoek stoppen).
Dus, hij bedoelt vast; "je mag me niet aanraken als andere moslims het zien", of denkt hij echt dat Allah hem zal straffen? Dan zal Allah 'm ook straffen als hij met een ongelovige date...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 11:20
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Gut wat een onzin, hij mag volgens zijn geloof geen vrouwen aanraken tijdens de ramadan. Laat ik je vertellen dat hij volgens zijn geloof ook niets mag met een niet-moslim. Als hij jou ooit wil ballen zal hij eerst met je moeten trouwen (en onder een hoofddoek stoppen).
Dus, hij bedoelt vast; "je mag me niet aanraken als andere moslims het zien", of denkt hij echt dat Allah hem zal straffen? Dan zal Allah 'm ook straffen als hij met een ongelovige date...
Zolang het meisje een geloof heeft, dan mag dat allemaal wél.
Maar volgens de islam mag je natuurlijk totaal geen relatie hebben als het niet in een huwelijk is. Maar daar trekken de moslimjongeren zich tegenwoordig niets meer van aan. De ramadan daarintegen is voor elke moslim nog zeer belangrijk. Dus ik vind het logisch dat hij deze regel wel wil accepteren. Dan nog iets.
Als je met een moslim trouwt (als christene of als jood) dan hoef je nog niet persé te bekeren tot de islam. Het is dus niet zo dat hij volgens zijn geloof zijn vrouw in een hoofddoek moet steken. Dat is geheel vrije keus (jammer genoeg gebeurt het in de praktijk vaak onder dwang). Maar als je écht naar de islam kijkt, dan moet je vroeg totaal niet moslim zijn, zolang ze maar een geloof heeft is het goed.

Je vrouw/vriendin niet aanraken tijdens de ramadan overdag is gewoon één van de vele regels van de ramadan waar men als moslim echt nog naar luistert.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 11:22
Verwijderd
Ik heb nog nooit een moslimman gezien die met een satanist(e?) is getrouwd!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:20
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit een moslimman gezien die met een satanist(e?) is getrouwd!
Met een geloof bedoel ik dan ook, geloven in een god.
Voor zover ik weet is satanisme verering van de duivel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:21
Verwijderd
Maar om satanist te zijn moet je ook geloven in een god, gezien Satan zeg maar de tegenpool is van een god. Voor zover ik begrijp is er zonder god geen duivel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:24
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Maar om satanist te zijn moet je ook geloven in een god, gezien Satan zeg maar de tegenpool is van een god. Voor zover ik begrijp is er zonder god geen duivel.
Oké goed, dan beperk ik het tot het Christendom en het Jodendom
Boeddhisme denk ik niet, aangezien men daar meerdere goden vereerd, maar ik sluit uit dat deze dame gelooft in boeddhisme of hindoeisme ..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
http://www.ontdekislam.nl/het-huwelijk.html

Een moslimman mag met een christelijke of joodse vrouw trouwen. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Het gaat dus om abrahamitische godsdiensten en dus niet om het satanisme of het boeddhisme.

Maar dat is hier niet zo relevant. Als je vriend de ramadan volgt, is het wel zo vriendelijk om dat te respecteren. Bij de ramadan draait het erom dat je jezelf van dingen onthoudt, dus het is daarom dat hij jou niet zal willen aanraken. En dus is het ook niet toegestaan dat jij hem aanraakt, want dat komt op hetzelfde neer.
Oud 30-07-2012, 12:41
Verwijderd
Nouja, die website zegt niet zoveel. Er zijn genoeg moslims (en christenen) die vinden dat dergelijke huwelijken niet kunnen. Het hangt er maar net vanaf welke sekte je precies volgt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 12:52
DAH
DAH is offline
Citaat:
Oké goed, dan beperk ik het tot het Christendom en het Jodendom
Boeddhisme denk ik niet, aangezien men daar meerdere goden vereerd, maar ik sluit uit dat deze dame gelooft in boeddhisme of hindoeisme ..
Ik geloof dat boedhisme juist geen.god heeft. Waarschijnlijk ben je in de war met Hindoeisme.
Oud 30-07-2012, 12:57
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Ik geloof dat boedhisme juist geen.god heeft. Waarschijnlijk ben je in de war met Hindoeisme.
Ah ja, juist ja
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 13:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat je dit het beste gewoon aan hem kan vragen. Het hangt toch nogal af van zijn geloof en hoe hij ermee omgaat, niet zo zeer om wat het meest gebruikelijk is of wat er officieel allemaal wel en niet mag.
Oud 30-07-2012, 15:00
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hee,

Mijn vriend is moslim en dat betekent dus dat hij nu ook aan de ramadan mee doet. Hij zei tegen mij dat hij mij niet aan mag raken overdag, maar nou vroeg ik me af of ik hem dan wel mag aanraken? Ik ben zelf geen moslim, maar ik vind het een beetje een vage regel dat de moslims geen vrouwen aan mogen raken voordat de zon ondergaat zeg maar.

Bedanktttt
Jou vriend houdt zich waarschijnlijk aan de regels van de Islam tijdens de Ramadan. Volgens de Islam mag je tijdens de Ramadan tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten, drinken en seksen. De ramadan wordt gezien als een periode van discipline en zelfbeheersing. Daarom wil hij waarschijnlijk ook het lichamelijke contact vermijden.

En dat je het een vage regel vindt, dat kan. Er zullen nog wel meer dingen zijn die je wellicht vaag zult vinden aan zijn geloof/cultuur (besnijdenis, niet eten van varkensvlees, niet drinken van alcohol, eisen dat vlees "halal" is, hoofddoeken, positie van de vrouw enz.)
Als je dat allemaal wilt accepteren dan is er natuurlijk geen probleem. Als je er serieus problemen mee hebt dan zul je een ander vriendje moeten zoeken.

Citaat:
Als hij jou ooit wil ballen zal hij eerst met je moeten trouwen (en onder een hoofddoek stoppen).
Citaat:
Als je met een moslim trouwt (als christene of als jood) dan hoef je nog niet persé te bekeren tot de islam. Het is dus niet zo dat hij volgens zijn geloof zijn vrouw in een hoofddoek moet steken. Dat is geheel vrije keus (jammer genoeg gebeurt het in de praktijk vaak onder dwang). Maar als je écht naar de islam kijkt, dan moet je vroeg totaal niet moslim zijn, zolang ze maar een geloof heeft is het goed.
Het doel van de Islam is zoveel mogelijk mensen (en uiteindelijk iedereen) moslim maken. Een moslimman mag wel met een niet-moslimvrouw trouwen, omdat volgens de Islam de man als hoofd van het gezin bepaald dat hun kinderen moslim moeten zijn. Het is niet van groot belang dat de niet-moslim moeder zich bekeerd, aangezien haar kinderen dus wel moslim worden.

Een moslimvrouw mag niet met een niet-moslimman trouwen aangezien die niet-moslimman dan als hoofd van het gezin zou kunnen bepalen dat de kinderen geen moslim hoeven te zijn. En dat gaat in tegen het principe van de Islam: Iedereen moet onderworpen worden aan de islam.

Het is inderdaad zo dat seks voor het huwelijk niet toegestaan is binnen de islam.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 16:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Laten we wel een beetje bij de vraag van de TS blijven en niet bediscussiëren wat voor regels de islam verder nog kent en wat wij daarvan vinden.
Oud 30-07-2012, 17:47
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Het doel van de Islam is zoveel mogelijk mensen (en uiteindelijk iedereen) moslim maken. Een moslimman mag wel met een niet-moslimvrouw trouwen, omdat volgens de Islam de man als hoofd van het gezin bepaald dat hun kinderen moslim moeten zijn. Het is niet van groot belang dat de niet-moslim moeder zich bekeerd, aangezien haar kinderen dus wel moslim worden.

Een moslimvrouw mag niet met een niet-moslimman trouwen aangezien die niet-moslimman dan als hoofd van het gezin zou kunnen bepalen dat de kinderen geen moslim hoeven te zijn. En dat gaat in tegen het principe van de Islam: Iedereen moet onderworpen worden aan de islam.

Het is inderdaad zo dat seks voor het huwelijk niet toegestaan is binnen de islam.
Oke leuk dat je dat allemaal zegt, maar dat is ook wel zo'n beetje wat ik allemaal al wist aangezien mijn halve familie moslim is. Het is inderdaad een soort van 'gewenst' dat de vrouw dan uiteindelijk bekeerd, maar in de islam bestaat er geen dwang. Onthou dat maar goed.

OT: Idd, als je het een vage regel vindt zou ik ook inderdaad een ander vriendje zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 18:16
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Oke leuk dat je dat allemaal zegt, maar dat is ook wel zo'n beetje wat ik allemaal al wist aangezien mijn halve familie moslim is.
Het was een aanvulling op jou post. En goed van je dat je dat allemaal al wist, maar ik kan mij voorstellen dat er hier ook mensen zijn die dat nog niet wisten

Citaat:
Het is inderdaad een soort van 'gewenst' dat de vrouw dan uiteindelijk bekeerd, maar in de islam bestaat er geen dwang. Onthou dat maar goed.
Daarover verschillen de meningen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2012, 01:30
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Daarover verschillen de meningen
Bij feiten maken meningen niks uit.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 10:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
maar in de islam bestaat er geen dwang. Onthou dat maar goed.
Zolang je je aan alle regels houdt, hoeft niemand je te dwingen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 13:28
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Voor zover ik weet is satanisme verering van de duivel.
Ik wil hier nog wel even op ingaan en zeggen dat dat niet klopt. Dat is Satansverering. Satanisme is meer filosofie dan geloof, waarin jij zelf centraal staat.
Oud 08-08-2012, 12:42
Femina
Femina is offline
bij de ramadan mogen moslims geen seks hebben, niet roken en niet eten tot zonsondergang.
wat ook geldt is dat ze dus niet 'aan' hun vrouw mogen zitten...
dus ik weet niet of jij hem wel mag aanraken, maar ik zal het niet doen, want hij raakt jou dan ook aan, als je snapt wat ik bedoel

succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten