Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2012, 21:56
Verwijderd
Ik heb mijn hele leven gevoetbald (niet op voetbal gezeten maar wel veel buiten gespeeld) met voetbal en over het algemeen ben ik rechtsbenig het is ook verreweg mijn sterkste been. Maar met het skateboarden heb ik altijd mijn rechterbeen voor gehad (nooit geweten dat dit apart is).
Nu surf ik ook al een tijdje en merkte mijn surfleraar daarstraks op dat ik Goofy-footed was. Oftewel ik surf met het "verkeerde" been voor (mijn rechterbeen voor). Ik vond dit nogal apart en besloot uit interesse wat op te zoeken. Maar ik kan nergens vinden of ik nou rechtsbenig of linksbenig ben en of het misschien een goed idee is om met het surfen en skateboarden om te draaien.
Ik weet van zowel surfen als skateboarden dat ik dat kan maar het blijft wat ongemakkelijk en ik ben steeds geneigd het weer op mijn nogal vreemde manier te doen.

Om wat nutteloze opmerkingen te voorkomen. Ik heb niet het idee dat het verkeerd is, en de reden dat ik me zo er mee bezig houd is omdat dit soort eigenaardigheden mij interesseren.

Laatst gewijzigd op 08-08-2012 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:17
huntingyade
huntingyade is offline
volgens mij maakt dit weinig uit. als je het kan en je het gewoon zo leert zal je weinig verschil merken. ik heb zelf een aantal jaren op schietsport gezeten (niet met pijl en boog maar vooral luchtpistool en kleinkaliber pistool) en ben zelf linkshandig maar heb dit rechtshandig geleerd omdat dit makkelijker was omdat ze te weinig wapens hadden voor linkshandige . en na een aantal jaar rechtshandig geschoten te hebben op een redelijk niveau ben ik het gaan leren met mijn linkerhand. en ik was hier veel slechter. en ben er ook nooit beter in geworden dan met rechts.

dus ik denk dat dat met skaten en surfen ook wel zo is.
Oud 08-08-2012, 22:22
Verwijderd
Citaat:
volgens mij maakt dit weinig uit. als je het kan en je het gewoon zo leert zal je weinig verschil merken. ik heb zelf een aantal jaren op schietsport gezeten (niet met pijl en boog maar vooral luchtpistool en kleinkaliber pistool) en ben zelf linkshandig maar heb dit rechtshandig geleerd omdat dit makkelijker was omdat ze te weinig wapens hadden voor linkshandige . en na een aantal jaar rechtshandig geschoten te hebben op een redelijk niveau ben ik het gaan leren met mijn linkerhand. en ik was hier veel slechter. en ben er ook nooit beter in geworden dan met rechts.

dus ik denk dat dat met skaten en surfen ook wel zo is.
Hmm best grappig dat juist links na al die jaren zo slecht gaat, je zou denken dat je het dan snel er even bij leert.

Verder:
Ik heb nog wat door gezocht en ik denk dat ik gewoon beide leer (switch-foot) de golven op dit moment zijn erg laag en zijn er optimaal voor. Terwijl voor mijn andere voet ze nogal saai zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:41
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Hmm best grappig dat juist links na al die jaren zo slecht gaat, je zou denken dat je het dan snel er even bij leert.

Verder:
Ik heb nog wat door gezocht en ik denk dat ik gewoon beide leer (switch-foot) de golven op dit moment zijn erg laag en zijn er optimaal voor. Terwijl voor mijn andere voet ze nogal saai zijn.
nouja het is denk ik vooral een bepaald gevoel. en zelfs nu nadat ik het meer dan een jaar niet gedaan heb zou ik nog steeds gevoelsmatig voor mijn rechterhand kiezen

en dat wou ik inderdaad zeggen dat je dat ook kon doen ja
Oud 09-08-2012, 14:43
stefan888
stefan888 is offline
Als je dat wilt weten moet je recht staan. Voeten naast elkaar.
en dan moet een persoon je een duwtje in de rug geven.
En de voet met wie je uitstapt, is je goede been.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is xp
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 15:00
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Als je dat wilt weten moet je recht staan. Voeten naast elkaar.
en dan moet een persoon je een duwtje in de rug geven.
En de voet met wie je uitstapt, is je goede been.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is xp
volgens mij is dat echt niet de manier hoor. want volgens mij wisselt dat ook gewoon naar de situatie.
Oud 09-08-2012, 15:04
bloodyb
bloodyb is offline
Nee het klopt wel maar je moet eigenlijk wel een duwtje krijgen zonder het van te voren te weten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 15:05
huntingyade
huntingyade is offline
en je moet recht naar voren vallen anders verandert de reactie van je lichaam ook
Oud 09-08-2012, 19:12
Verwijderd
Nee ik ben wel rechtsbenig maar het is gewoon raar dat ik verkeerdom surf.

Ik heb vandaag geprobeerd met mijn leech om de andere voet en ik blijf mezelf corrigeren naar een goofy-footed stance. Moet nog even trainen op de grond voordat ik het zou kunnen in het water.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 22:53
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
ik zou met skateboarden gwn oefenen, om anders te staan. Je begint dan zeg maar ''opnieuw''. Maar je weet hoe je t moet aanpakken, dus da's no problem. =)
(ik heb zelf ook geskateboard, doe nu agressive inline skate).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten