Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb een jaar op de Academische PABO in Utrecht gezeten. Dat was het allereerste jaar en ik heb m'n propedeuse gehaald en ben daarna weggegaan. Wat wil je precies weten? Als je gerichte vragen stelt (kan ook per PM), dan kan ik je wel vertellen hoe het er drie jaar geleden was.
![]()
||
Citaat:
Ook had ik een heel rotte eerste stage, waarbij ik als zeventienjarig groentje voor een groep acht stond. Dat werd helemaal niets en dat heeft me toen wel gedemotiveerd (ondanks het feit dat ik mijn tweede stage, bij de kleuters, echt fantastisch vond). Ik had ook een slechte stagebegeleider en ik was niet zo mondig. Het is wel belangrijk (maar zowel aan de UU als aan de UvA) om aan te geven wat je ergens van vindt en wat je concreet zou willen leren van je stagebegeleider. Als dat niet werkt, kun je vaak ook naar je studiebegeleider zelf toe stappen en daar je problemen bespreken. Niet dat ik je bang wil maken, maar niet alles gaat altijd soepel en dan is het relaxed als je assertief bent. ![]() Van het verschil met de UvA heb ik geen idee. Maar ik zou voor Utrecht gaan, want Utrecht is leuker (vind ik nu, terwijl ik eerst in Amsterdam wilde studeren (maar misschien had ik het dan niet gevonden)) én heeft minder kinderziektes omdat de studie daar al langer bestaat. Mocht je nog meer willen weten, vraag vooral.
|
![]() |
Hee Roosje,
Bedankt voor je berichtje! Ik denk inderdaad dat het in Utrecht wel wat beter geregeld is, omdat de studie daar begonnen is en ze al meer ervaring hebben. Toch lijkt Amsterdam me qua stad wel veel leuker. Ik houd namelijk echt van culturele dingen (zoals dansvoorstellingen) en dan kun je in Amsterdam je hart ophalen. Aan de UvA is de ALPO met pedagogische wetenschappen en in Utrecht met Onderwjiskunde. Denk jij dat je later meer aan onderwijskunde of aan pw hebt? En kun je dan eigenlijk dezelfde masters doen? (Ik wil wel een universitaire master doen). Welke studie doe je nu eigenlijk? |
![]() |
|
|