Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2012, 23:36
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb al ongeveer een jaar rode vlekjes in mijn nek en hals en op mijn borst. In mijn nek is het het ergst. Het jeukt niet, het doet geen pijn, je voelt ze ook niet als je eroverheen aait, je ziet ze dus alleen. Nu slik ik veel prednison, dus ik dacht dat het misschien een huidinfectie zou kunnen zijn. Ooit zei een arts zoiets als dat dat wel een schimmelinfectie door de prednison zou kunnen zijn, maar er waren toen wel wat ergere dingen aan de hand dus ik heb het niet zo opgeslagen en we hebben het er verder niet over gehad.

Ik kan natuurlijk naar de huisarts gaan, maar daar heb ik (nog) niet zo veel zin in. Heeft het zin om iets van een anti-schimmelzalfje te proberen (zoiets van de drogist) of zijn er andere middeltjes die ik kan proberen, voordat ik naar de huisarts ga?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:48
icetea296
icetea296 is offline
haha ik heb echt precies hetzelfde je moet gewoon even langs huisarts gaan die geeft je er een klein middel voor (van die kleine pilletjes die je 2weken elke dag moet slikken ) en dan is het weg
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:51
Pluis
Pluis is offline
Denk je dat het lukt een foto te maken van zo'n plekje? Het is namelijk enorm moeilijk om te bepalen wat een huidafwijking is alleen op grond van een verhaal.
Oud 20-08-2012, 18:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Het gaat me er ook meer om of het kwaad kan om zo'n zalfje te proberen... Het wil niet echt goed op de foto, maar ik deed mijn best
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 19:01
Verwijderd
Dat zou inderdaad een schimmelinfectie kunnen zijn (pityriasis versicolor). Je kunt proberen of gewone daktarin van de drogist helpt, maar als het zo uitgebreid op een niet-vochtige plaats zit, heb je meestal een kuurtje van antischimmelpilletjes nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 19:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Dank je voor je reactie Ik ga eerst daktarin proberen en als het niet werkt schop ik mezelf wel weer naar de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten