Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2012, 16:05
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
halloo allemaal,

ik vind het altijd heel erg om op foto's te staan, ik vindt zelf dat ik er altijd heel raar uitzie op foto's ;/
ik vindt mezelf echt niet lelijk in het echt.. ofnouja soms wel
maar als ik me helemaal goed voel en dan een foto van mezelf zie ben ik meteen weer verdrietig en denk ik dat ik lelijk ben..
weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen? ><

groetjes Daisy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2012, 17:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je zelfvertrouwen vergroten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 17:48
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok.. hoe doe je dat? xD
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 19:00
Sergay
Sergay is offline
Een vriendin van mezelf heeft dit ook, ze gaat NOOIT op de foto en maakt ook geen foto's van haarzelf.
Ze is niet lelijk, opzich is ze mooi om naar te kijken maar ze kleineert zichzelf op haar minpunten en daardoor zichzelf buitensluiten terwijl dat nergens voor nodig is. Altijd maar negatief over jezelf zijn is ook geen leven.

Maar verder..
Begin door te denken aan je positieve punten die je waardeert van jezelf.
Bijv door dingen te doen waar je goed in bent of dat je je erna goed en zelfverzekerd voelt, kan verschillende hobbies zijn maar ook sport of dagelijkse activiteiten die je kunt herhalen.

Probeer jezelf complimentjes te geven en minder streng voor jezelf te zijn.
Is er iets gebeurd dat jij je stom voelt of schaamt, probeer dit gedachte dan weg te nemen en besef dat het onrealistisch is ipv dat je jezelf gaat verwijten van dingen die niet toe doen.

Bijv ik kreeg wel eens commentaar van kinderen op straat en dan voelde ik me best klein en stom, heb ik iets verkeerds gedaan? En dan gaf ik mezelf de schuld ervan.. later kom je tot de conclusie dat het kindje ongedisciplineerd is en harder door zijn ouders aangepakt mag worden. En jij de ongelukkige bent die de snotneus tegen moest komen. Dit soort kleine dingen die je al aan het denken kunnen zetten.

Vriendin van me werd heel erg onzeker als iemand in de stad iets naar haar riep, ze kon maar niet begrepen waarom iemand het nodig vond om iets stoms naar haar te roepen terwijl ze niets deed.
Met moeite hebben we haar toch tot besef kunnen komen dat het niet aan haar lag maar aan de ander.
Kortom dit is een onzekerheids kwestie.

Je kun jezelf wel af zitten zeiken voor de spiegel of klagen dat je lelijk bent of iets, maar daar kom je nergens mee.
Uiteindelijk hoor je toch van jezelf te houden en hoe volwassener je wordt hoe makkelijker dat wordt, dan zit je minder met dat soort gedachtes.

Dit is niet iets wat je even bedenkt en tot je opneemt.. iedereen gaat hier anders mee om en de meeste doen er heel lang over en dat is ook niet erg.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 19:20
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
heel erg bedankt voor je reactie, echt superlief datje hiervoor de tijd neemt
ik vindt me in het echt niet lelijk, maar ik heb ook m'n minpunten waar ik absoluut niet blij mee ben..
ik heb geprobeerd om op m'n mooie kanten te letten, maar uiteindelijk kom ik toch weer bij m'n lelijke punten terecht wat me nogal depri maakt ><

er waren vroeger ook wel jongens die opmerkingen maakten, maar eigenlijk nooit over m'n uiterlijk, meestal wel seksuele opmerkingen maarja dat overkomen er wel behoorlijk veel met zulke puberende jongetjes denkik x)
daar ben ik dus opzich wel blij mee, dat ik niet echt gepest werd, ik kan namelijk niet zo veel hebben, dus ik weet niet wat ik dan allemaal gedaan zou hebben ;o

in ieder geval, als ik foto's maak heb ik dus dat mijn lelijke punten meer naar voren lijken te komen en daarom vind ik het verschrikkelijk om foto's te maken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 19:31
Sergay
Sergay is offline
Geen probleem sweety.

Maar over foto's maken gesproken.. ik denk dat dit voor de meeste (iedereen) geldt.. bijna alle foto's komen er heel stom uit en kun je meteen verwijderen, 1 op de 20 heb je dan een "wow ben ik dat? omg ik zie er zo sexy uit" foto.
Ik heb dat ook terwijl ik heel weinig te klagen heb over mijn uiterlijk, toch komen mijn fotos bijna altijd stom uit.

Wanneer heb je dan wel een leuke foto? Als je spontaan foto's maakt, met vrienden of tijdens uitgaan.. omdat het een beetje onverwachts en spontaan is heb je ook geen tijd om je druk te maken over je gezicht of uiterlijk.
Als je voor een camera gaat zitten met het idee dat je een fotosessie gaat doen, dan is er meestal al een druk omdat je iets heel graag wilt.. en als je het dan niet krijgt wordt je snel gefrustreerd, dan is het ook niet leuk meer.
Maar spontane foto's is meestal wel leuk omdat je dan verrast wordt, want je neemt dan geen pose aan of je doet geen vaste gezichtsuitdrukking maar je kijkt heel even en click, en dan sta je er heel gek maar soms ook leuk op.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 19:42
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
wanneer ik een leuke foto heb? nouja, ik maak eigenlijk bijna nooit een foto.. ik wil het het liefst vermijden, maar als ik ooit een keer een foto maak kijk ik ernaar, gooi hem meteen weg en ga ik weer wat anders doen x)
als ik met vrienden ben zijn de foto's meestal ook niet leuk, ik wordt hartstikke zenuwachtig als iemand een camera tevoorschijn haalt en dat kun je ookwel aan m'n gezicht op de foto zien ><
met mijn camera op mijn mobiel moet hij ook eerst scherpstellen enzo, endan moet ik even wachten en dat vind ik ook zo rot, ik kan niet lang mijn lach aanhouden :/
ik vindt mijn lach trouwens ook niet bepaald mooi, ik lach heel moeilijk en m'n lach is ook bestwel scheef..
de enige foto's die ik leuk van mezelf vindt zijn baby foto's, of foto's van heel ver af.. x)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten