Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Begin eerst eens met het uitzoeken van een engine. Ik raad je id Tech 4 aan, die is gratis en geavanceerd.
Hier vind je documentatie: http://www.modwiki.net/wiki/Main_Page http://www.doom3world.org/phpbb2/index.php |
![]() |
|
Vind het wiel niet opnieuw uit. Download, zoals Deadlock al eerder poste, een bestaande spelmotor (engine) en ga daar mee verder.
Maar ik vind het niet verstandig om als beginner met een grote professionele engine zoals id Tech, te starten. Doe eerst ervaring op met een minder-grootschalig en beginner ontwikkelapplicatie, zoals Game Maker (inclusief spelmotor). De moeilijke weg is je eigen spelmotor ontwikkelen met applicaties zoals visual studio (express), DarkGDK. Maar de keuze ligt aan je c++ kennis/ervaring, tijd en wilskracht. Alleen een spelmotor ontwikkelen is niet alles. Een game ontwikkelen bestaat uit een paar (maar lange) stappen: Bedenk een spel, zoek/bouw een geschikte spelmotor, maak je spelomgeving (2D of 3D, figuren, muziek/effecten), voeg alles samen, test de boel en publiceer je spel. Heb je je spelmotor ontwikkeld, pak je animatie-applicaties erbij en ontwikkel je omgeving. Of je download 2D game sprites en/of 3D models. Maak je eigen muziek/effecten, of download ze. Voeg dan alles samen, test de boel goed en publiceer later je spel.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Laatst gewijzigd op 23-10-2011 om 11:19. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[INF] Programma sluit automatisch Anika | 7 | 08-04-2008 17:29 | |
Games |
Game Design tommiegun | 1 | 11-12-2004 12:05 |