Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2012, 13:48
S0meone
S0meone is offline
Hoi allemaal!

Ik heb een probleem want ik stond vanmorgen op en er stond dat er een error was en krijg mijn computer niet meer aan de praat door de error 0x000008E, Heb al ff gegoogelt maar weinig gevonden.

Wel heb ik gevonden dat je via "Safe Mode" erin kan, Dus ik heb de computer aangezet, heb ff f8 getrommeld en dus stond daar ergens:

Computer binnengaan met safemode

Ik druk daar dus op enter en dan laad ie even en komt er een blouw scherm voor ongeveer 1 seconde voor en dan valt mijn beeldscherm uit?

Ik heb dit nog nooit gehad, heb bijna niets op mijn computer staat, weinig gedownloade zooi, en hij heeft wel eens vaker een nachtje aangestaan...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2012, 20:47
Verwijderd
Naast de STOP-code wordt er een bestand genoemd in de BSOD. Welke is dit? Bijvoorbeeld Ndis.sys of Win32.sys.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 07:45
S0meone
S0meone is offline
Ik heb blijkbaar nu weer een andere error 0x00000024

@quintiano : Ntfs.sys
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 17:25
Daantjer
Daantjer is offline
Probeer te booten met een Ubuntu-disk (of bootable USB). Dan kan je kijken of je Harddisk nog niet is overleden. Volgens mij waren er ook programmaatjes om hardwarefalen te diagnosticeren, maar dat ben ik even kwijt.
Maar als je dan toch in Ubuntu bent kan je direct, dmv een externe HD of NAS een backup maken van je Harddisk, als 'ie nog niet overleden is.
Daarna kan je met een installatiedisk kijken of je windows te repareren is. Waarschijnlijk moet je je windows opnieuw installeren, maar niet geschoten is altijd mis.
Oud 25-08-2012, 18:45
freyk
freyk is offline
http://www.geekswhoknow.com/articles...error-code.htm

In het kort: bestandsysteem is mogelijk corrupt en om de kleinste bestandsysteem foutjes wil windows niet starten.
De meeste (leken) lossen dit op om windows opnieuw te installeren(schijf format), waardoor ze bestaande bestanden verwijderen.
Meestal kan je dit probleem oplossen door buiten windows, zoals daantjer al poste, de boel te repareren met chkdsk of onder ubuntu (of een andere linux distro) met ntfsck.
voor meer info, ren naar de lokale buurtnerd.

Laatst gewijzigd op 25-08-2012 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 19:39
S0meone
S0meone is offline
Dan installeer ik hem wel opnieuw aangezien er toch (bijna) niks op staat maakt het me niet zoveel uit, Die instalatie disk kan je gewoon al "runnen" tijdens het opstarten dus?

Kijken of ik hem kan vinden xD

Iniedergeval bedankt voor jullie hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten