Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 16:29
ingiebras
ingiebras is offline
Hallo, ik ben Ingrid en ik ben 15 jaar.
Ik ben 1,93 lang en dat is eigenlijk best wel balen.
Ik ben benieuwt of er meer lange meisjes zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 21:13
icetea296
icetea296 is offline
hoezo is dat balen, je bent wat langer nou en?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 22:14
mr beats
mr beats is offline
niks om je druk om te maken dat je iets langer bent dan de rest
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 22:49
omie2111
omie2111 is offline
ik bn 13 en ben maar 1,55 das tog ook niet goed xD
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 01:00
DAH
DAH is offline
Citaat:
ik bn 13 en ben maar 1,55 das tog ook niet goed xD
Ligt eraan wat je onder 'niet goed' verstaat. Er is sowieso niets fout aan.
En je bent nog maar 13. Je kunt echt nog een groeispeurt krijgen.
Oud 22-08-2012, 17:31
Verwijderd
Er zijn meer lange meisjes ja.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 17:56
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik ben 15 en 183 cm lang je bent niet de enigste maar ben maar blij dat je lang bent, heeft ook voordelen
Oud 23-08-2012, 15:04
kloentje2
kloentje2 is offline
Rustig maar, IEDEREEN groeit op zijn eigen tempo. Meisjes hebben in de pubertijd eerder een groeispurt dan de meeste jongens. Dit is wel een handig plaatje. Dit geeft de veranderingen grotendeels weer:
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 18:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Rustig maar, IEDEREEN groeit op zijn eigen tempo. Meisjes hebben in de pubertijd eerder een groeispurt dan de meeste jongens. Dit is wel een handig plaatje. Dit geeft de veranderingen grotendeels weer:[afbeelding]
Dat is toch totaal niet relevant voor iemand die het vervelend vindt dat ze zo lang is?

Ik ben 20 en ik ben 1.85 of iets in die richting, dat is ook al behoorlijk lang en ik snap wel dat je het soms vervelend vindt. Ik moet bij het uitgaan altijd bukken als een vriendin iets tegen me wil zeggen en als ik met meerdere vriendinnen uitga, vindt het gesprek al gauw 20 centimeter onder mijn ooghoogte plaats en dan versta ik veel dingen niet en dat is vervelend. En ik moet er voor mijn gevoel altijd rekening houden met mijn gezelschap als ik hakken aan wil doen, want soms heb je gewoon geen zin om bijna 30 centimeter boven iedereen uit te steken.
Je kan aan je lengte niet zoveel veranderen, dus je kunt er beter je voordeel meedoen. Probeer altijd rechtop te lopen en niet voorovergebogen. Ik liep vroeger onbewust vaak wat in elkaar gedoken, maar als je rechtop loopt is dat veel beter voor je houding en oog je veel zelfverzekerder. Draag gewoon wat jij mooi vindt, wees niet bang hakken aan te doen en laat mensen vooral lekker kijken. Mooi lang is niet lelijk.
Oud 24-08-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Rustig maar, IEDEREEN groeit op zijn eigen tempo. Meisjes hebben in de pubertijd eerder een groeispurt dan de meeste jongens. Dit is wel een handig plaatje. Dit geeft de veranderingen grotendeels weer:[afbeelding]
Dit klopt niet, want borsten groeien door tot je achttiende. Dat mag ik in ieder geval hopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 18:56
Martiño
Martiño is offline
Ik vind die grafiekjes ook een beetje twijfelachtig ja.

Edit: de kwaliteit van de site waar die grafiek vandaan komt is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Oud 24-08-2012, 23:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad wel erg globaal, die grafieken. Bij mij begon dat allemaal zeker twee jaar later en het stopte nog veel later.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 20:19
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Ik was in groep 8 al 1,92 meter .
Ik ben toen geopereerd aan mijn knieschijven om te voorkomen dat ik nog meer zou groeien (anders zou ik volgens de dokter iets van +2 meter worden en dat leek me ook geen pretje). Na deze operatie ben ik nog 1 cm gegroeit.

Ik vind het zelf best vervelend dat ik zo lang ben. Vooral omdat ik hierdoor vrij vaak moet bukken ( ik heb last van scoliose, daarom heb ik vaak last van rugpijn ). Pesterijtjes terzijde ("Hoe is het weer daarboven?") is het ook nog eens lastig met kleren kopen. T-shirts enzo gaat nog wel, Maar broeken kopen is echt een hel, vooral omdat ik ook nog vrij smalle heupen heb. Als de lengte perfect is, zakt hij van mijn kont af en andersom
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 20:54
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
Hey ik ben een jongen.. maar ben 2meter 5 dus weet heel goed hoe vervelend het kan zijn ik was op mijn 15de ook al heel lang (2meter). Ik zou niet uit gaan van grafiekjes enz die zijn gebaseerd op gemiddelde groeisnelheid. ik ben op mijn 16de naar het ziekenhuis gegaan daar kunnen ze met behulp van foto's van je botten op de cm nauwkeurig vertellen hoe lang je gaat worden. Zo zou ik 2meter 15 worden. ik heb mijn groei toen stop laten zetten met behulp van knie-operatie's. mijn advies neem contact op met je huisarts. als jij nog doorgroeit tot je 18de.... ik geloof dat ze ook hormoon pillen hebben die je groei kunnen stoppen. laat je goed informeren.
sterkte
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten