Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 20:25
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Hoi forumers! (:

ik heb een raar bobbeltje op m'n elleboog (een vriendin van me heeft exact hetzelfde, en weet ook niet wat het is dus vraag ik het hier maar eens )
het is een bolletje van ongeveer een mm groot, en het staat lichtrood...
ik dacht eerst dat het een soort van wratje was, maar dat is het dus niet.
het staat er nu wel al redelijk lang, een 1 a 2 tal maand, en gaat niet weg
na wat prutsen kwam er wat etter-achtigs uit, maar absoluut niet veel en het deed best wel veel pijn
als je er gewoon aankomt doet het geen pijn/ voel ik niets
wat zou het kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 20:42
Epicurus
Epicurus is offline
Talgklier? Mee-eter? Puistje?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 20:43
Verwijderd
Had ik ook, waarschijnlijk komt het door dat je leunt op je ellebogen en dan dus vuil op je ellebogen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 20:50
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm geen idee, mee eter of puistje is het niet , het ziet er uit als een parelwratje maar dan rood ... en echt veel kwam er niet uit, dus dat is mss een talgklierzwellingkje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 21:10
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
het klinkt mij als een steelwratjes. als je bij google zoekt op steelwratje komen er wel een paar goede afbeeldingen uit.. vergelijk het daar even mee. met het woord wratten denken we altijd aan die "viese"bulten op handen en voeten maar steelwratjes zijn gewoon huidcellen die wild groeien zeg maar. totaal ongevaarlijk veel mensen hebben ze. de huisarts kan ze zo voor je wegbranden of afknopen (dan sterfen ze af). ik zou er in elk geval niet te veel aan peuteren.. het is al wild vlees als je het gaat pesten word het misschien wel miets kwaataardigs en dat wil je niet. als je het niet vertrouwt of het word groter of je wilt het weg hebben neem contact op met je huisarts
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 18:25
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
het klinkt mij als een steelwratjes. als je bij google zoekt op steelwratje komen er wel een paar goede afbeeldingen uit.. vergelijk het daar even mee. met het woord wratten denken we altijd aan die "viese"bulten op handen en voeten maar steelwratjes zijn gewoon huidcellen die wild groeien zeg maar. totaal ongevaarlijk veel mensen hebben ze. de huisarts kan ze zo voor je wegbranden of afknopen (dan sterfen ze af). ik zou er in elk geval niet te veel aan peuteren.. het is al wild vlees als je het gaat pesten word het misschien wel miets kwaataardigs en dat wil je niet. als je het niet vertrouwt of het word groter of je wilt het weg hebben neem contact op met je huisarts
Hmm het is geen steelwratje, het is eigenlijk alsof je juist een muggenbeet hebt gehad, (gewoon een rood ietwat verhoogd puntje) maar het is iets meer verhoornd en harder.
Ik vind het zo raar om met zo iets kleins naar een dermatoloog te gaan (hier in belgie kan je gewoon bij de dermatoloog een afspraak maken zonder eerst naar de huisarts te gaan)
sinds dat ik er wat aan 'geprutst' heb is het half weg maar het blijft er zitten , vervelend! ik pruts er steeds aan , haha
er is geen schilfering, het jeukt niet.. over het algemeen heb ik er geen last van tenzij ik me steeds afvraag wat het is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten