Citaat:
kunnen ze met die OV kaart weten waar je heengaat en je daardoor een boete geven?
Ik hoop op een reactie.
|
Daar kunnen ze je geen boete voor geven, aangezien je met een OV-chipkaart/Studenten-OV op ieder traject in Nederland mag reizen.
Let er wel op dat mocht een conducteur/controleur ook maar in de gaten hebben dat jij toch niet degene bent die op de foto staat, ze naar je ID mogen vragen en je een proces-verbaal mogen geven vanwege fraude. Ik meen me ooit te herinneren op het programma ,Overtreders' dat iemand door een controleur erop werd betrapt met de OV van een ander te reizen. Dat werd toen als identiteitsfraude aangegeven en loopt via het openbaar ministerie. Hoe groot de kans is dat het je overkomt weet ik niet, of je het risico wilt lopen is aan jou.
Daarnaast: uit je tekst kan ik opmaken dat je dus ná 1 juli 18 jaar wordt en dan heb je zover ik weet pas recht op een Studenten-OV vanaf 1 oktober. Wellicht kun je een maandabonnement bij de NS of andere vervoerders waarmee je gaat reizen kunnen aanschaffen, om toch de kosten een beetje te dekken.