Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb geen problemen met de opleiding, de opleiding is wel te doen, het is niet super leuk maar ook niet super saai.
Het probleem is, en waarom ik twijfel om verder te studeren is omdat alles op het HBO zo anders en zelfstandig is. Alles is veel meer zelfstandig werken, dat vind ik maar niets.Voorlopig probeer ik het nog wel even, en na een maandje ofzo beslis ik of ik blijf studeren of iets anders ga doen.
|
Dat is alles anders is ja, dat komt doordat het HBO nou eenmaal heel anders is dan de havo. Maar dat je moet wennen is toch geen reden om nu al te stoppen? Ik hoop eerlijk gezegd niet dat je al na drie weken besluit te stoppen omdat het nou eenmaal zo anders en onoverzichtelijk is.
Ga eerst maar eens door tot de kerstvakantie en dan pas kun je zeggen of het niks is of niet. Sorry voor m'n reactie maar dat het wennen is, is zeker na drie weken, een heel slecht excuus om te stoppen.
|
Verwijderd
|
Bovendien moet je op het mbo, zeker bij niveau 3 en 4, net zo goed projecten en stages doen waarbij zelfstandigheid wordt verwacht. Dus tenzij je een opleiding tot vakkenvuller wil gaan volgen (tip: als je een havo-diploma hebt, wil je geen opleiding tot vakkenvuller volgen) zul je toch een manier moeten vinden om ermee om te gaan dat je een stap dichter bij volwassenheid bent en niet meer aan het handje door de lesstof wordt geleid.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat projectmatig werken kan echt de.....op. Ik heb er 3 jaar mee moeten werken en het is echt onzin. Klinkt misschien leuk op papier, maar de realiteit is anders. Daarom is wo in dat perspectief zoveel beter dan hbo en/of mbo. Meer zelfstandigheid. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen.
|
![]() |
|
Ik heb nu inderdaad ook bijna drie weken erop zitten op 't HBO en ik vind het ook zwaar. De lesstof pik ik prima op, maar ik ben het met je eens dat sommige dingen heel onduidelijk of onoverzichtelijk zijn. Ik studeer logopedie en ik heb m'n vwo vorig jaar afgemaakt, maar ik vind vooral het gedoe eromheen en alles zelf uitzoeken ook erg lastig. Ik denk dat het voor ons gewoon een kwestie van wennen is (ze kunnen ons niet meer alles voorkauwen), we zijn pas drie weken bezig hè!
Ik zou me, als ik jou was, meer druk maken om het feit dat je zegt 'het is niet super leuk'. Als je dat al na drie weken hebt, zou ik me af gaan vragen of dit wel de juiste studie voor jou is. Waarom heb je deze keuze gemaakt? Omdat je 'er veel mee kunt doen/worden'? En wanneer heb je de keuze gemaakt? Aan het begin van 't jaar of echt last-last-minute? Enne, je hebt de havo afgemaakt, ikzelf zou het persoonlijk erg zonde om met zo'n diploma een vak te gaan leren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb comm eco gekozen als tweede keus..... ik wilde eerst en nog steeds geschiedenis gaan studeren op hbo.
maar de enige manier om op het hbo GS te studeren is via de lerarenopleiding. dat wilde ik toen niet. dus koos ik eco, wat ik ook een leuk vak vond, maar gs was veel leuker. nu twijfel ik dus om de lerarenopleiding GS te doen. aan de ene kant is het vak gs 10x zo leuk als eco, maar dan ben je leraar. maar leraar op de middelbare is ook best leuk punt is: als ik besluit GS te gaan doen, kan ik me pas volgend jaar september weer inschrijven.. ik denk dat ik dit jaar dan maar kan werken. ik ben nu 17 ik wordt in mei 18. dus leeftijd is denk niet iets wat problematisch is
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer eens voor jezelf op te schrijven wat er van je verwacht wordt, op welke termijn. Maak het overzicht zelf. Check bij studiegenoten of jullie dezelfde taken hebben op je to-do-lijstje en probeer het alsnog. Want bij alles qua opleiding (en je hele leven) moet je steeds meer zelfstandigheid vertonen. Daarbij doet het er inderdaad niet zo toe of je een andere studie doet. En als je nu stopt met je studie en níks meer doet, moet je helemáál zelfstandig worden in alles, je financiën, je woonplek (want als je fulltime werkt blijf je niet bij je ouders wonen denk ik?), alle andere papierwerk, en je verdere toekomstplannen zonder opleiding. Het is rot, maar op een computer kun je heel makkelijk overzichtjes maken en aanpassen. Je eigen lesrooster in elkaar knutselen, waarbij je het hebt aangevuld met opdrachten etc. |
![]() |
|
ik heb gister besloten om de lerarenopleiding geschiedenis te doen. nu heb ik 3 hogescholen gebeld en gevraagd of ik nog kan instromen. helaas kan dat niet meer, dat kan maar tot 1 september.... shit.... ik kan dit jaar afmaken en mijn p halen en dan op de universiteit gs doen, maar dan moet ik eerst dit jaar zien te halen..... echt een grote tegenslag...
|
ik denk dat ik me ga uitschrijven bij deze school en dan gaan werken tot volgend jaar september om dan te beginnen aan de lerarenopleiding geschiedenis. wel chill, jaartje chill werken, en weg van deze kut school
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 |