Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2012, 13:53
Martiño
Martiño is offline
Stefenootje 57
Carn 40
fizzle-fluffy 39
Quintiano 31
Chick Rock 31
Noedelhap 29
Snebbeltje 25
Chicka Little 23
Little Phoebe 21
Schrödinger 21
Zeppelin 16
Martiño 16
Trimm Trabb 15
Rationeel 12
Etmakas 12
Ingegerd 12
Uomi 12
Miekje* 11
Paranoide 10
Lusi 9
Turk February 8
Klaverhap 7
Andijvie 7
Sarah 6
MargotTenenbaum 6
Vowel 5
Kuikie 5
Apate 4
Commendatore 3
Panopticon 3
Geel 2
Qimm 2
sann 1
Oud 31-08-2012, 13:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
jep prima titel. Mist alleen een hekje!
Rationeel
Rationeel is offline
jeetje martin.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slimmen

fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh nu niet meer
Oud 31-08-2012, 13:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
MAAR man wordt er inderdaad niet dik van.
Weet je waar je ook niet dik van wordt? Weinig alcohol drinken, gezond en gevarieerd eten en twee uur in de week matig intensief bewegen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
jep prima titel. Mist alleen een hekje!
what'chu talkin bout fizzle?
Rationeel
Rationeel is offline
en mja, ik denk ook dat de ov-chipkaart voornamelijk in de smaak valt bij forensen. voor mensen die maar een (paar) keer per jaar reizen is het niet handig. en er zijn nog zat verbeterpunten..
Oud 31-08-2012, 13:56
Martiño
Martiño is offline
oh, dat bedoel je
Oud 31-08-2012, 13:56
Verwijderd
Mijn moeder reist maar een paar keer per jaar met de trein en wordt inderdaad knettergek van dat ding.
Oud 31-08-2012, 13:57
Martiño
Martiño is offline
wat Carn zegt: ze hadden het oystercardsysteem gewoon een-op-een moeten kopiëren, daar werkte het al 10 jaar voordat wij hier een ov-chipkaart hadden al prima

Sowieso kunnen Nederlanders nog wel eens wat leren van de Engelsen qua OV-ettiquette . Daar zijn ze niet bang om tegen de reizigers te zeggen dat ze zich godverdomme een beetje moeten verspreiden op het perron, godverdomme rechts moeten staan als ze niet doorlopen op de roltrap en godverdomme die OV-kut-kaart klaar moeten houden voordat ze bij het paaltje/hekje komen, en niet daar pas in de tas/zak gaan zoeken waar je het kutding hebt gelaten
Oud 31-08-2012, 13:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die kaart kost toch 7,50? Ik hoorde dat dus toeristen ook zo'n kaart moeten kopen voor ze in Amsterdam met de tram kunnen. Beetje jammer, ben je hier 2 dagen en moet je meteen 7,50 neertellen voor een kaart die je drie keer gebruikt.
Oud 31-08-2012, 13:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben heel blij met de ov-chipkaart.
Oud 31-08-2012, 13:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
wat carn zegt: ze hadden het oystercardsysteem gewoon een-op-een moeten kopiëren, daar werkte het al 10 jaar voordat wij hier een ov-chipkaart hadden al prima
Inderdaad ja

Ik probeer me nu te herinneren hoe duur die oystercard was, maar ik weet het niet meer.
Oud 31-08-2012, 14:03
Rationeel
Rationeel is offline
zo'n 1-day of 7-day reiskaart in londen is ook best prijzig hoor.

een oystercard kost 3 pond, geloof ik.
Oud 31-08-2012, 14:06
Martiño
Martiño is offline
In londen of parijs is het soms goedkoper om gewoon dagkaartjes of zelfs losse kaartjes te kopen, zeker als je in de centrumzones blijft en veel loopt
Oud 31-08-2012, 14:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
wat Carn zegt: ze hadden het oystercardsysteem gewoon een-op-een moeten kopiëren, daar werkte het al 10 jaar voordat wij hier een ov-chipkaart hadden al prima
Mjah, ik denk ook niet dat het perse aan de 'kaart' ligt en aan het scannen enzo, maar meer met de fragmentatie van alle betrokken partijen, NS, lokale bus/metro/tramvervoerders, etc etc. Al die systemen moeten op elkaar worden aangesloten en dat is altijd ellende.
Oud 31-08-2012, 14:21
Verwijderd
leuk, kamer zoeken
Oud 31-08-2012, 14:21
Carn
Carn is offline
haha
Oud 31-08-2012, 14:22
Verwijderd
ik kan het grappige niet vinden.
Verwijderd
Citaat:
Mjah, ik denk ook niet dat het perse aan de 'kaart' ligt en aan het scannen enzo, maar meer met de fragmentatie van alle betrokken partijen, NS, lokale bus/metro/tramvervoerders, etc etc. Al die systemen moeten op elkaar worden aangesloten en dat is altijd ellende.
Hadden we 't OV niet moeten privatiseren.
Carn
Carn is offline
prima prijs verder; je zit dan dus wel tussen wat homofoben.
Oud 31-08-2012, 14:23
Verwijderd
Citaat:
leuk, kamer zoeken
[afbeelding]
Wat

Maar moet je weg uit je oude kamer? Jammer, 't is daar mooi.
Oud 31-08-2012, 14:24
Martiño
Martiño is offline
Ik snap het niet? Het is een gemengd huis? Of was het een homoseksuele man in een heterohuis ofzo?
Oud 31-08-2012, 14:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
leuk, kamer zoeken
[afbeelding]
Wtf Droog. Wel lame, though.
Oud 31-08-2012, 14:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hadden we 't OV niet moeten privatiseren.
Nee, vervoerders zijn altijd al gefragmenteerd geweest.
Oud 31-08-2012, 14:29
Verwijderd
Misschien maken ze wel gewoon een grapje, trouwens. Dat lijkt me waarschijnlijker dan oprechte openlijke homofobie.
Oud 31-08-2012, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Nee, vervoerders zijn altijd al gefragmenteerd geweest.
Ja, maar het scheelt als je dingen centraal kunt organiseren in plaats van dat er duizend afzonderlijke bedrijven en instellingen bij gemoeid zijn, lijkt me.
Oud 31-08-2012, 14:33
Martiño
Martiño is offline
In Londen zijn er ook meerdere bedrijven bij betrokken, maar daar is gewoon één bedrijf (TfL, overheidsinstantie) gewoon de baas. In tegenstelling tot in Nederland, waar er echt twintig bedrijven meebeslissen. Maar het verschil is dan wel een beetje dat het in Londen alleen om de lokale vervoerders gaat, en in Nederland over het gehele OV-stelsel. Maar toch. Waarom iets nieuws verzinnen als het in Londen of in Parijs bijvoorbeeld als 20 jaar redelijk goed gaat
Oud 31-08-2012, 14:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, maar het scheelt als je dingen centraal kunt organiseren in plaats van dat er duizend afzonderlijke bedrijven en instellingen bij gemoeid zijn, lijkt me.
Dat is nu toch ook gebeurd? Maar misschien was het qua beleid wel iets makkelijker ja; "iedereen gaat nu gewoon dit gebruiken en verder gewoon je muilbakkes houwe, zo!"
Oud 31-08-2012, 14:38
Martiño
Martiño is offline
Inderdaad. En het is natuurlijk ook frustrerend dat bijvoorbeeld op het spoornetwerk niet duidelijk is wie er precies de lakens uitdeelt, ProRail of NS, de grootste speler. En dat heeft er dan weer mee te maken dat er de laatste regeringen er de voorkeur aan gaven om de touwtjes uit handen te geven in plaats van dat ze de boel zelf aanstuurden.
Oud 31-08-2012, 14:40
Verwijderd
Precies
Oud 31-08-2012, 15:10
Verwijderd
Aah, het is zo moeilijk om niet toe te geven aan een moeheidsinzinking en eventjes te gaan liggen.
Oud 31-08-2012, 15:10
Verwijderd
Dat ken ik, ja. In Rusland woonde er in de stad waar ik eerst woonde een jongen die wodka dronk door zijn oog, en daarom noemden we hem allemaal Oog.
Oud 31-08-2012, 15:12
Verwijderd
Vanavond komt er bezoek dat wodka meeneemt, en ik heb ook tampons in huis... hm

Nee grapje, doe ik niet hoor.
Oud 31-08-2012, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Dat ken ik, ja. In Rusland woonde er in de stad waar ik eerst woonde een jongen die wodka dronk door zijn oog, en daarom noemden we hem allemaal Oog.
Verwijderd
Glaz klinkt wel een stuk ruiger dan Oog.
Verwijderd
Maar, misschien domme vraag, waarom door zijn oog? Dat lijkt me ook teringpijn doen, hou je oog maar eens boven een glas wodka, dan merk je het al.
Oud 31-08-2012, 15:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hoi
Oud 31-08-2012, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Glaz klinkt wel een stuk ruiger dan Oog.
Glazok, zelfs.

Citaat:
Maar, misschien domme vraag, waarom door zijn oog? Dat lijkt me ook teringpijn doen, hou je oog maar eens boven een glas wodka, dan merk je het al.
Geen idee! Ik ken ook verder niemand die het doet. Hij deed het ook niet standaard hoor, gewoon soms, dat was zijn trucje.
Oud 31-08-2012, 15:17
Verwijderd
Op de basisschool was iemand die dronk weleens door zijn neus, met een rietje.

Ik moet echt al rillen bij de gedachte, wat een kutgevoel lijkt me dat. Soms als je moet lachen met drinken in je mond wil er weleens wat door je neus, en dat voelt al vreselijk.
Oud 31-08-2012, 15:19
Verwijderd
Bij ons op de basisschool had een meisje op haar verjaardag een keer van die fruitgummen uitgedeeld, die zo heel chemisch naar aardbeien of appel ofzo ruiken. Een jongen dacht dat je dat kon eten en hij had ook echt de helft van de gum opgegeten.

Verder niet direct verbonden met iets waar we het nu over hebben maar ik moest er gewoon aan denken.
Oud 31-08-2012, 15:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Die fruitgummen heb ik ook nog gehad ja, die roken vet lekker gek
Oud 31-08-2012, 16:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom kijken die mensen in die Slenderfilmpjes de hele tijd achterom, LOOP GEWOON DOOR

Ik krijg al een hartverzakking van de gameplay (ik ben blij dat niemand me hoort, want soms schreeuw ik het ineens uit van schrik ), dus dat spelletje spelen lijkt me een slecht idee.
Oud 31-08-2012, 16:27
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, ik ben weer een halve liter bloed armer.

Mijn apparaat ging piepen, en toen ging die afnamezuster die naald in mijn arm DRAAIEN Godtering, wat een smerig kutgevoel is dat. Niet pijnlijk ofzo, het voelt eerder heel vies. Iewl.
Oud 31-08-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Zo, ik ben weer een halve liter bloed armer.

Mijn apparaat ging piepen, en toen ging die afnamezuster die naald in mijn arm DRAAIEN Godtering, wat een smerig kutgevoel is dat. Niet pijnlijk ofzo, het voelt eerder heel vies. Iewl.
Dat deden ze bij mij de eerste keer ook Dat heb ik heel duidelijk laten merken.
Oud 31-08-2012, 16:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik niet Misschien had ik dat wel even moeten doen. Het is nu lekker blauw aan het worden.
Oud 31-08-2012, 17:00
Verwijderd
Was het droog toen je ging?
Oud 31-08-2012, 17:02
Miekje*
Miekje* is offline
Droog? Alsin niet-regenen? Het regent hier al praktisch de hele dag niet
Oud 31-08-2012, 17:03
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Waarom kijken die mensen in die Slenderfilmpjes de hele tijd achterom, LOOP GEWOON DOOR

Ik krijg al een hartverzakking van de gameplay (ik ben blij dat niemand me hoort, want soms schreeuw ik het ineens uit van schrik ), dus dat spelletje spelen lijkt me een slecht idee.
Wat is dat?

Citaat:
Waarom doen ze dat?
Oud 31-08-2012, 17:05
Verwijderd
Nee ik dacht dat je iets daarover zei. Of dat was iets met harde wind.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten