Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2012, 08:50
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb laatst een hele leuke jas gekocht, ik kwam er alleen een week geleden ofzo achter dat er op het etiket staat dat je hem naar de stomerij moet brengen.
Ik vroeg me af gewoon uit nieuwsgierigheid wat er zou gebeuren als ik die jas toch in de wasmachine zou doen??
Oud 15-09-2012, 09:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Is het een wollen jas? Dan zou hij weleens kunnen krimpen of zijn vorm verliezen. Een zijden jas zou erg vlekkerig kunnen worden. Als het een katoenen of kunststoffen jas is zal er waarschijnlijk niks misgaan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 11:55
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Fizzle, het is meer zo'n soort jas, weet niet 100%zeker wat voor materiaal het is.
Oud 15-09-2012, 13:35
Verwijderd
Welk materiaal het i kun je vinden in het label, dat zit meestal boven in je nek of in een zijnaad. Ik zou geloof ik het risico niet willen nemen dat ik de vorm eruit zou wassen in de wasmachine, dus ik zou 'm op de hand wassen, in een emmer met wat mild wasmiddel (of shampoo) en dan een aantal keer op en neer halen. Het wasmiddel eruit speoelen onder de kraan/de douche/whatever en dan op een hanger laten drogen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 13:52
Verwijderd
Zo'n jas zou ik niet in de wasmachine doen. Je zou handwas kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 18:28
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
handwas is idd niet eens een gek idee!!
Oud 16-09-2012, 12:15
Catch
Catch is offline
Mijn moeder doet alle jassen in de wasmachine op het mildste programma en legt ze daarna te drogen, niet hangen dus. Zelfs mijn wollen jas heeft dat overleefd, maar die is wel van h&m. Als je een dure jas hebt waar je erg zuinig op bent kun je hem misschien toch beter naar de stomerij doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten