Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2012, 17:56
snowscene
snowscene is offline
Hey allemaal

Alvast bedankt voor het lezen, ik zou het zoveel mogelijk inkorten dan heb je niet een wall van text meteen in je gezicht

Vriendin van mij ken ik 2 jaar (van een spelletje en toen contact ontstaan) heel close met elkaar de laatste tijd, en heb heel veel vertrouwen van der gekregen/ en zij van mij.
Maar ze heeft al 2 jaar een vriendje uit Zwitserland, en toen opeens kreeg ik het hele verhaal naar mijn kop gegooit.

Om straight to the point te komen, haar vriendje kleineert haar en ze hebben heel veel ruzie daarom. Hij wil ook dat zij in Zwitserland komt wonen als ze 18 is, maar dat wil ze allemaal niet. Ook wil die alles van der weten etc, nou zo gezegt zo gedaan.
Ik denk al meteen bij mijzelf, je vriendje kleineert je, gebruikt je voor sex als je naar hem komt.. Dumpen natuurlijk, asap van hem af..

Nou komt het punt, ze durft het niet.
Haar ouders weten ook niet eens dat hij zo doet, en denken dat hij het perfecte aardige vriendje is..

Nou weet ik ook niet wat ik moet doen.
Ik hou super veel van der, en wil haar in bescherming nemen hierom.
Maar wat kan ik eraan doen? Ze moet dit echt kwijt aan haar ouders..
Want als ze straks 18 is (nu bijna 17) dan word ze ook nog geconfronteert met het feit dat hij wilt dat zei naar Zwitserland komt en dat wil ze uberhaubt niet.
Ook dreigt hij dat hij naar Nederland komt en der kleineert over alles en iedereen die ze kent.

Geef me asjeblieft wat tips, want hoe week ik dit los dat ze haar verhaal kwijt laat bij haar ouders?

Bedankt !

/ Edit : Ik hou echt super veel van haar, en wil niet dat haar iets overkomt ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2012, 20:32
Verwijderd
Hij is gemeen en wil dat zij naar Zwitserland komt. Zij wil niet. Wat zijn precies de 'bedreiging en problemen'? Want dat blijft nu wel erg vaag. Als hij rottige opmerkingen maakt (kleineren) en iets van haar wil dat zij niet wil (zonder daarbij te dreigen), dan is ie niet veel meer dan een stomme zak en moet ze vooral niet naar Zwitserland gaan en klaar. Maar als het verhaal ingewikkelder is met ernstige uitspraken en dat zij dingen onder dwang doet, dan is het een hele andere zaak. Hoe zit het precies?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 21:00
Sergay
Sergay is offline
Oke, ze hebben dus een internet relatie.. ik denk dat je vriendin zich heeft vastgeklampt aan dit jongen.
Voor de meeste jongeren is dit een makkelijke oplossing om iemand te krijgen, je hoeft weinig moeite te doen, niet te daten, je hoeft je niet onzeker te voelen, je hoeft alleen maar met elkaar te chatten/smsen, het is makkelijker en daardoor is de verleiding veel groter dan een relatie in het echt te krijgen/zoeken.
Je kunt liefde gevoelens voor elkaar hebben via internet, maar.. dit is in de meeste gevallen geen realistische liefde zoals irl. Het voelt wel hetzelfde maar meestal is het misleiding en kan later zelfs als bedrog voelen omdat je elkaar niet in het echt ziet. Je kunt zoveel cammen met elkaar maar als je elkaar in irl ziet dan is dat meteen ook een andere ervaring voor je.

Ik had dit ooit met een jongen.. ik was verliefd als een jonge tienermeisje, die op zijn smsjes en msn berichten. Anders voelde ik me leeg en dacht heletijd aan hem.. als ik hem online zag komen maakte mijn hart een slagje. Uiteindelijk hebben we toch afgesproken in utrecht, toen schrok ik wel.. "hoe ben ik hier terecht gekomen?" vroeg ik mezelf af. De week daarop zijn mijn gevoelens voor hem vervaagd en verdwenen, bij hem vermeerderd waardoor we ruzie kregen en contact hebben gebroken.

Ik ben bij dat ik hem heb gezien en hem van me afgezet heb want het was iemand waar ik nooit echt op zou vallen, i vond hem alleen leuk via het internet en dat was bedrog.

Wat je ook tegen je vriendin zegt. zij gaat bij hem blijven totdat zij zelf overtuigd is om de knoop door te hakken.
Ik kan wel zeggen dat ze die jongen moet afwijzen en vergeten maar dat bepaalt ze zelf en waarschijnlijk luistert ze niet naar wat ik hier zit te schrijven.

Eerlijk is eerlijk.. ze heeft niks aan die jongen, hij woont te ver, eist teveel energie van haar en kwetst haar met gemene opmerkingen die nergens voor nodig zijn. Er zit niks gezonds in dit 'relatie'.
Probeer haar te koppelen aan een leuke jongen die jij kent of iemand van school.

Om een jongen te vergeten heb je gewoon een nieuwe jongen nodig

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 22:12
bierkoning
bierkoning is offline
Laat je vriendin een mail sturen met sorry pik wordt niks verder. Dan blokkeer je zijn email adres.
Hij zal nog wel een poosje smsjes sturen ofzo, maar dat wordt vanzelf minder. Steun haar, en verover haar hart.
Reageren

Regels voor berichten