Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2014, 14:12
Tink*
Tink* is offline
Welke geuren staan er bij jou in de kast? Hoe ben je bij het parfum gekomen?

Mijn stash

Zelfs in volgorde van kopen, haha.

Givenchy - Very Irresistable

Mijn eerste echte. Ik droeg op de middelbare school altijd bruno banani (die roze) en besloot dat het tijd was voor een goed luchtje. Toen ben ik met mijn moeder naar de Ici Paris XL gegaan en na wat geurtjes geroken te hebben, koos ik voor deze. Ik had ook echt geen idee wat bij mij paste toen, maar ik vind dat ik het redelijk goed heb gedaan met deze.

Paco Rabanne - Black XS

Mijn Givenchyparfum was op en die wilde ik nog wel een keer. Tevens had ik wat geld gespaard voor een extra parfum, want je moet natuurlijk wel een beetje uitbreiden. De verkoopster heeft mij luchtjes laten ruiken die wat weg hadden van de Givenchy en toen heb ik voor deze gekozen.

Calvin Klein - Eternity

Ik ging op studiereis naar Zweden en Denemarken. Iemand uit de groep had dit luchtje mee en ik vond 'm lekker. Toen heb ik 'm later ook maar aangeschaft. Het is ook een redelijk fris geurtje en ruikt heel typisch.

Diesel - Fuel For Life

Ik zocht een nieuw luchtje, deze was in de aanbieding en die vond ik wel lekker. Hij ruikt lekker fris.

Lancome - La vie est belle

Van mijn vriend gekregen toen we X jaar samen waren. Hoeveel jaar weet ik niet meer. Deze was toen net nieuw en hip. Hij heeft 'm zich laten aansmeren door een verkoopster. Gelukkig vind ik deze heel lekker.

Paco Rabanne - Lady Million eau my gold!

Ik was eigenlijk op zoek naar het parfum. Per ongeluk deze meegenomen. Ik zag aan het flesje dat het niet de goede was. Ik mocht 'm niet meer ruilen omdat het cellofaantje van het doosje afgehaald was. Ik heb 'm maar gehouden en eigenlijk ruikt ie ook dikke prima dus zo rouwig ben ik er ook niet om. Vooral een avondgeur.

Givenchy - Dahlia Divin

Ik zag deze in een parfumvideo van een beautyblogger. Ze beschreef 'm goed en ik was er nieuwsgierig naar geworden. Ik rook 'm in de winkel en uren later rook ie nog lekker. De geur is lekker zacht en past goed bij mij. Ik heb 'm toen besteld op internet. Ik ben er echt superblij mee.

Jill Sander - Sun Delight

Aanbieding. Iedereen is heel lovend over de gewone Sun van Jill Sander voor in de zomer en die vind ik echt heel erg vies. Toch besloot ik even aan dit geurtje te ruiken en ik was verbaasd dat ik deze variant nog wel redelijk lekker vond. Ik heb even staan twijfelen en 'm toen toch maar meegenomen. Het is vooral een geurtje voor zwoele zomeravonden of waar je net zin in moet hebben.
Oud 22-11-2014, 15:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Leuk dit! Ik krijg altijd luchtjes van mijn moeder, want die krijgt dat voor haar verjaardag, maar is overal allergisch voor. Helaas heb ik daardoor nu wel een hele dure smaak

Spoiler

Ik heb er nog veel meer, maar ik vrees dat het dan écht een superlange post wordt
Oud 22-11-2014, 15:59
Verwijderd
Teveel om op te noemen. Tante was bedrijfsleidster bij een chique parfumerie en heeft me de afgelopen 15 jaar overladen met premium luchtjes.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2014, 18:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een van mijn eerste geurtjes kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn vader en was Naomagic

Lekker geurtje, wel wat zwaar voor elke dag en persoonlijk vind ik het beter passen bij mensen met donker haar en donkere ogen. Een collega van me heeft hem ook en bij haar past ie beter dan bij mij vind ik. Ik was er erg zuinig op maar het flesje is uiteindelijk gaan lekker of leeggelopen ofzo.

Ik heb toen ook een geurtje gehad in de vorm van een bloem met steel waarin de bloemknop het flesje was. Ik weet de naam niet, wel jammer want het was echt een lekker geurtje.

Puma Flowing is een geurtje wat ik ook veel gedragen heb, fris en sportief.

Esprit Life is een geurtje wat ik dagelijks droeg (net als de Puma), fris en luchtig.

Ik heb nu nog Tommy Girl. Heerlijk geurtje. Ik droeg hem dagelijks maar het laatste half jaar zijn mijn longen zo gevoelig dat ik amper geurtjes kan verdragen (deodorant en doucheproducten zijn soms al een probleem) en dat vind ik echt onwijs jammer omdat het toch iets is wat bij me hoort

Verder heb ik nog een of ander zoetig geurtje van Puma staan maar die droeg ik al minder en nu helemaal niet.
Oud 22-11-2014, 20:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Parfum is bij uitstek een product waar je aan kan zien dat mensen erg gevoelig zijn voor marketing en bullshit. Het is prima mogelijk om voor vrijwel niets een lekker luchtje te maken, en toch is er geen Euroshopperparfum van 1 euro voor een liter op de markt. Ik zou mensen dan ook aanraden om hun parfumproducten, als ze die dan toch moeten kopen, op basis van een dubbelblinde test aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2014, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Parfum is bij uitstek een product waar je aan kan zien dat mensen erg gevoelig zijn voor marketing en bullshit. Het is prima mogelijk om voor vrijwel niets een lekker luchtje te maken, en toch is er geen Euroshopperparfum van 1 euro voor een liter op de markt. Ik zou mensen dan ook aanraden om hun parfumproducten, als ze die dan toch moeten kopen, op basis van een dubbelblinde test aan te schaffen.
klopt, het was laatst bij de Rekenkamer (een tv programma) onderzocht wat nou een flesje parfum kost en dat kwam uit op 7-8 euro gemiddeld.
Er werd ook nog door iemand uitgelegd dat mensen goedkope artikelen aantrekkelijk vinden, maar er is een uitzondering, namelijk de 'verwenbranche'. Dat moet luxe uitstralen en als het wat kost zijn mensen blijkbaar meer geneigd het te kopen dan wanneer het goedkoop is. Mensen willer er dus gewoon grof voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 14:27
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik heb alleen eentje die heet fris is
Op de dop staat Rituals...
En hij is groen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 14:49
Elin3
Elin3 is offline
Oh ja! Ik wilde hier nog posten maar dat ben ik compleet vergeten.

Puma - Animagical
Het eerste parfum dat ik echt zelf kocht, ik vind hem nog steeds lekker

Puma - Green
Eigenlijk een mannengeur, maar ik vind hem erg lekker!

Zara - Rose
Geen geur die ik zelf snel zou kopen, maar toch wel lekker. Gekregen voor mijn verjaardag van mijn achternichtje.

Avril Lagine - Black Star

Avril Lagine - Forbidden Rose

D&G - Light Blue Dreaming in Portofino
Zeker mijn favoriete parfum.

Deze zes parfums gebruik ik heel vaak, daarnaast heb ik nog wat oude parfums die ik ooit heb gekregen die ik eigenlijk nooit gebruik maar ook nog niet heb weggegooid.

EDIT: Inmiddels heb ik er nog een hoop parfum van mijn moeder bij gekregen, maar die staan thuis en ik weet niet exact welke dat zijn.

Laatst gewijzigd op 13-01-2015 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten