Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2012, 14:54
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Voor de studie ben ik op zoek naar een kleine laptop die ik alleen ga gebruiken voor simpele C++ programma's en LaTeX (WinEdit en Visual C++) alleen heb ik hiervoor het liefst een laptop die makkelijk mee te nemen is en met vooral een lange batterijduur. Nu zijn er wel van die eee pc's van Asus en Aspire One' van Acer maar is dat niet wat achterhaald? Of zijn die nog prima te gebruiken voor deze doeleinden? Of heb ik toch een snellere laptop nodig?

Eigenlijk vraag ik me af hoe jullie er over denken.
Oud 16-07-2012, 15:05
huntingyade
huntingyade is offline
je hebt ook nog de zenbook ofzoiets van asus. maar dat is een behoorlijk prijzig dingetje.
maar volgens mij zijn die netbooks helemaal niet zo heel slecht voor die doeleinden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:10
Verwijderd
Acer heeft een subnotebook met een resolutie van 1366x768 en de prestaties zijn heel fijn Maar die zijn niet goedkoop. Voor 499,- heb je een Dell met een 15" scherm en dan weet je zeker dat je er vier jaar mee kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:19
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik heb al wel een laptop van 15,4" maar die is wat log en de batterij gaat ook niet zo lang mee. Het idee is zeg maar dat ik zo'n klein ding overal mee naar toe kan nemen zonder aan een lader te hoeven denken. Ik meende dat die batterijen zo'n 6-7 uur mee gaan toch?

Voor in de trein, of naar college of iets dergelijks.
Oud 17-07-2012, 08:59
Verwijderd
Ik heb een eee pc van Asus voor school en die batterij gaat inderdaad wel ruim 6 uur mee. Het is alleen heel erg wennen om op zo'n klein scherm van alles te moeten doen en ik vind een grotere laptop dan ook handiger. Maar de batterij gaat wel lang mee inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een eee pc van Asus voor school en die batterij gaat inderdaad wel ruim 6 uur mee. Het is alleen heel erg wennen om op zo'n klein scherm van alles te moeten doen en ik vind een grotere laptop dan ook handiger. Maar de batterij gaat wel lang mee inderdaad.
Dat ligt in mijn ervaring meer aan de resolutie dan aan hoe klein het scherm is...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:06
Verwijderd
Mijn ervaring met de EEE-PC (van ook Asus, de 901 of iets in die geest) is best goed, dat scherm werkt wel okay qua grootte en resolutie. Mijn grote probleem is de veel te kleine toetsjes. Ik heb nogal, eh, grote wijvenhanden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 11:50
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Hmm, ik denk dat het met die toetsen uiteindelijk wel goedkomt dus ik ga maar eens op zoek naar een eee pc van 11,6" (10 is toch echt te klein lijkt me) voor rond de 300 euro.

In ieder geval bedankt en ik laat nog wel weten of het werkt!
Oud 14-09-2012, 22:22
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Ik gebruik voor school zelf een acer aspire one d270 klein dingetje maar toetsen verschillen niet veel. Werkt voor mn opleiding installatietechniek wel fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten