Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2012, 21:44
Aqualia
Aqualia is offline
De titel zegt het al!

1. Basisschool
2. Middelbare school
3. Studie

1. Basisschool
Op de basisschool was ik in de kleuterklas zo verlegen, dat ik de eerste anderhalf jaar geen woord tegen m'n juffen sprak. Mijn beste vriendin zij alles voor me
Later ging het gelukkig beter, tot en met groep zes.
In groep zeven moest mijn beste vriendin zo nodiig bij de populaire meisjes gaan horen (Hele aardige meisjes hoor,daar niet van, maar mijn vriendinnen waren het gewoon niet). Helaas zijn we hierdoor elkaar een beetje kwijtgeraakt, want ze behandelde me niet heel aardig meer bij die meiden in de buurt.

Dit ging zo door tot groep acht. Ik ging wat meer om met de 'nerds' van de klas,wat overigens nu nog goede vrienden van me zij. We hadden een leuk clubje. Toch was ik nog steeds niet 100% mezelf, want ik werd zo af en toe uitgescholddn voor nerd. Twas vast niet slecht bedoeld, maar ik voelde me er niet lekker bij.

2. De middelbare school
Ik begin overmorgen aan het tweede jaar. Gymnasium, om precies te zijn.

We kwamen bij elkaar als en stil klasje, met allemaal mensen die alleen kwamen (waaronder ik). Onze mentor zij zelfs dat we haar stilste klas ooit waren.

Langzaam maar zeker kroop iedereen uit zijn schulp, en werden we een heel gezellige klas. Dit is niet kapsones bedoeld, maar leraren,vooral eentje, kon niet genoeg benadrukken hoe leuk ze ons vonden,haha.

Dit is niet heel gek,ik heb dit hele jaar maar een keertje ruzie gehad namelijk. Dat duurde een uurtje. En ondanks dat er een paar echt nerds in onze klas zitten, word er niemand gepest. Kan ook komen omdat BIJNA onze hele klas vroeger wel is tot heel erg gepest is, (gym hè, dan weet je het wel,nerdje, ed) We heben het super gezellig gehad dit jaar, veel gelachen, kben ook helemaal niet verlegen meer. Als ik mensen uit mijn nieuwe klas vertel over de basisschool, geloven ze me vaak niet, haha. Ik ben nu heel open, veel spontaner en een echte flapuit. Ik word ook bijna nooit meer een tomaatje. Ik kan me echt geen betere klas voorstellen.

HEt klinkt misschien een beetje saai, maar het heeft iets vertrouwds, haha

Laatst gewijzigd op 04-09-2012 om 10:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2012, 21:50
Verwijderd
Ik ben niet veel veranderd. Niet zo heel verlegen meer.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 23:51
DAH
DAH is offline
Ik tekende echt heel veel op de basisschool en werd als vrij slim beschouwd. Mijn juf van groep 7/8 noemde mij een wandelende encyclopedie. Als ik tetugkijk op mijn laatste twee jaar daar moest ik vaak nablijven en werd ik er vrij vaak uitgestuurd, maar mijn juf vond hdt heel erg meevallen.

Op de middelbare ging ik VWO tto doen, en ik kende niemand in mijn klas. Ik had vrij snel vrienden en was lang niet meer zo verlegen naar vreemden toe als op de basisschool. Wiskunde bleek mijn zwakste punt en, niet bepaald verrassend, mijn sterkste punten waren Engels en geschiedenis. Ik zit nu in de vijfde en de leraren vinden mij soms heel erg stil en vergeten mijn naam nog weleens. Ik heb de beste relatie met mijn geschiedenisleraren, maar dat is ook mijn favoriete vak waar ik me ook nog het meest voor inzet. Ik ben tegenwoordig anper tot niet verlegen maar teken nog evenveel in de les.
Ik hoefde trouwens alleen maar in de eerste en tweede nog enkele keren na te blijven, drie ofzo in totaal, en was er een keer uitgestuurd. De laatste drie jaar niet meer. Ik heb geen idee hoe het nablijfhok op het bovenbouwgebouw er uit ziet.
Oud 03-09-2012, 07:43
Superphris
Superphris is offline
Basisschool: Heel veel kletsen, niks uitvoeren. Al mijn vrienden waren harde werkers die ook naar het VWO en Gymnasium gingen. Altijd ruzie met juffen. Nog nooit m'n werk af gehad, maar ook nog nooit een fout gemaakt bij een dictee.

Middelbare: Toen ik binnenkwam vond ik iedereen uit mijn klas een nerd en wou ik niks met ze te maken hebben. Ik heb uiteindelijk ook niet zo veel vrienden in mijn klas, maar dat heeft daar niks mee te maken. Ben wat stiller geworden, niet verlegen (op school dan). In de eerste deed ik dus niks, maar daarna heb ik gemerkt dat ik maar beter wel wat kan doen, dus dat doe ik nu.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 13:48
Silvano08
Silvano08 is offline
Basisschool: beste tijd schooltijd van mijn leven, als ik er nu op terug kijk. Lekker weinig doen, veel lol trappen, 'stiekem naar de AH een halve kilometer verderop tijdens de overblijfpauze (ow, wat waren we toch badass)'. Daarnaast toch wel als een van de enigen van de klas hard gewerkt en goed opgelet tijdens de lessen. Gelukkig is er (nagenoeg) geen pestgedrag voorgekomen, was er geen duidelijk onderscheid tussen populair en 'niet-populair'/'nerds' en naarmate onze groep door de basisschooljaren steeds kleiner werd, werden we ook steeds hechter met elkaar. Ik kon met goed vinden in de groep op de basisschool. Was allemaal erg leuk, ook het irriteren van de invaljuffen .

Middelbare: ik werd geplaatst in een havo/vwo-klas (op onjuist advies van mijn basisschooljuf). Doordat ik zeer hoge cijfers haalde, werd ik naar de gymnasium-afdeling overgeplaatst. En daar paste het ook allemaal beter. Tot nu toe, 6vwo gymnasium, gaat alles goed. Aardige klas en ook lekker hecht.

Btw, miezjuhh, in onze gymnasiumklas is bijna niemand gepest. Dus als je gymnasium doet hoef je niet per sé op de basisschool gepest te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 12:39
Pingu
Pingu is offline
Basisschool: ik was een heel lief en slim kindje xD Speelde vaak in m'n eentje, gewoon omdat ik mijn eigen gezelschap prima vond, maar ik kon het verder wel heel goed vinden met de rest van de klas. Had goede vriendin in de kleuterklas, maar die was een jaar ouder en ging dus eerder naar groep 3 dan ik. We gingen wel nog vaak samen spelen, maar nadat ik verhuisde zijn we uit elkaar gegroeid.
Ik had ook een ander vriendinnetje met wie ik veel speelde, maar die ging zich na verloop van tijd bezig houden met tuttige meisjesdingen en toen had ik meer jongensvrienden.

Middelbare school: ik ging direct naar VWO gymnasium. In eerste instantie had ik vrij nerdy vrienden met wie ik het goed kon vinden. Na verloop van tijd kreeg ik andere interesses en ging ik me aan hen ergeren, omdat ik ze zo kinderachtig vond In de 5e klas besloot ik dan ook te proberen mijn weg naar een andere vriendengroep te maken. Met sommigen van hen raakte ik goed bevriend, maar een aantal sloot mij buiten omdat ze liever de hechte groep bleven die ze waren. Daarvoor had ik nooit problemen met vrienden maken, dus dat gaf mijn zelfvertrouwen wel een flinke deuk, helaas. Ik heb dan ook niet zo'n goede herinneringen aan de laatste twee jaar van de middelbare school -_-

Universiteit: beetje verlegen, waarschijnlijk onder invloed van buitensluitgedrag op middelbare school. Desondanks veel geweldig leuke mensen ontmoet, heb het ontzettend naar mijn zin!
Oud 13-09-2012, 16:44
lolll
lolll is offline
Ik zit nu op de middelbare in de 3de klas.
Ik doe Gymnasium en iedereen van onze klas is echt super druk
Alle leraren vinden dat gymnasium mensen stil moeten zijn en worden helemaal gek van ons.
de helft van mijn klas doet geen gym meer, dus is het bij grieks en latijn weer rustig
wij hebben een klas met 23 meiden en 7 jongens
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 16:56
Verwijderd
Relaxed.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 20:20
Aqualia
Aqualia is offline
Citaat:
Relaxed.
Gewoon precies wat ik bij jou verwacht had
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 16:12
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
op de basisschool was ik altijd samen met 2 vriendinnetjes en 1 jongen, we waren alle vier niet echt de populairste van de klas omdat we barstte van de fantasie en altijd gekke spelletjes deden en helemaal opgingen in die fantasie, later viel wel te verklaren omdat later 3 van de 4 mensen autisme bleken te hebben en we dus elkaar beter begrepen dan de rest. Ik kletste vaak met de juffen en meesters en vertelde enthousiast over mijn hond. ik was zeker niet de slimste van de klas maar ook niet de minst slimme.
1 van die andere 3 is nog heel erg lang mijn beste vriendin geweest, tot we een jaar geleden ruzie kregen. dat andere meisje kom ik nog wel eens tegen, maar ik spreek haar niet meer zoveel, met haar had ik ook het minst.
die jongen heb ik toen ik op de middelbare school zat niet een keer gesproken, uit elkaar gegroeid, nu zit ik op het mbo en pakt hij elke ochtend dezelfde bus, en blijkt dat we ook een soortgelijke opleiding doen, dus nu spreek ik hem wel weer meer.

de middelbare school was voor mij een hel, ik ga er verder niet teveel op in maar het was echt heel erg veel gepest en af en toe had ik eens iemand waarvan ik dacht dat ik er bevriend mee was maar die werd dan weer meegesleurd door de grote groep en liet me dan ook stikken. Doordat ik zoveel gepest werd ben ik wel met hele hoge cijfers geslaagd(8,8,8,7,7,7,6) omdat ik mezelf op school probeerde af te sluiten van alles om me heen en afleiding zocht in de boeken. Het enige nadeel was dat school niet echt snapte wat mijn probleem was omdat mijn punten toch goed waren, niet doorhebbende dat dat het gevolg was van het gepest worden.

Nu zit ik sinds een paar weken op het mbo en de opleiding bevalt me echt, de sfeer in de school is ook zo ongelofelijk veel beter en dat ik dan 3,5 uur per dag moet reizen heb ik er echt wel voor over.
Oud 17-09-2012, 16:38
Attention
Attention is offline
Op de basisschool was ik heel erg stil.. Ik weet niet meer waarom maar ik ging naar een andere school en daar ging het prima kreeg wat vrienden en we haalden wel wat kattenkwaad uit enzo (beste periode basisschool). Tot groep 7 want toen moest ik weer naar een andere school (mijn ouders wouden dat). Maar daar werd ik veel gepest en was ik blij toen ik naar de middelbare school toe ging.

Middelbare.
De 1ste klas was gruwelijk. iedereen kotste me uit omdat ik de nerd was en heel anders was dan iedereen. Dus ik werd overgeplaatst toen ik naar de 2de ging en t gaat geweldig.
Maar ik ging niet naar HAVO omdat techniek mijn zwakke punt is. alle vakken een 8 maar techniek een 5.

Maar wie weet gaat het dit jaar wel lukken. en ik hoop dat ik nooit meer in zo'n klas kom als in de 1ste
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten