Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2012, 19:24
Redguard
Redguard is offline
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleempje en ik zou het leuk vinden om van jullie wat advies te krijgen hierover.

Het zit namelijk zo: ik ben een jongen van 19 en ik ga veel met meiden om. Ik heb er geen enkele moeite mee om met meiden bevriend te raken en spreek ze gemakkelijk op een vriendschappelijke manier aan. Wat ik alleen totaal niet kan is flirten. Het is net of ik het "flirtgen" mis, dus op relatiegebied wil het allemaal nooit zo lukken en ik eindig meestal als goede vriend.

Nu ben ik pas met een studie begonnen, en zit er een leuk meisje bij me in de klas, waar ik best wel wat in zie. En jullie voelen hem vast al aankomen: graag zou ik van jullie wat advies willen hebben over hoe ik dit het beste aan kan pakken, zonder weer als broertje te eindigen.

Ik hoop dat jullie me hierbij willen helpen.

groetjes,

Redguard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2012, 09:25
Verwijderd
Wees wat minder aardig voor d'r
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 10:22
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wees wat minder aardig voor d'r
En maak je intenties sneller duidelijk.
Oud 15-09-2012, 11:06
Verwijderd
Maak vooral je intenties duidelijk voordat jullie 'goede vrienden' zijn. Bv in de les een paar praatjes met haar maken, een lunchpauze bij haar aan tafel gaan zitten en als dat goed gaat, hup een date regelen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 23:43
Redguard
Redguard is offline
Citaat:
Maak vooral je intenties duidelijk voordat jullie 'goede vrienden' zijn. Bv in de les een paar praatjes met haar maken, een lunchpauze bij haar aan tafel gaan zitten en als dat goed gaat, hup een date regelen.
hmm dat is idd wel een goed idee. maar hoe merk ik of het 'goed gaat' en zijn er dingen die ik beter wel of niet kan zeggen/doen tijdens die gesprekjes?

bedankt in ieder geval voor de reacties tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 09:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je niet krampachtig druk maken over of je wel de goede dingen doet of zegt zal ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 21:36
bierkoning
bierkoning is offline
maak tijdens een gesprek oogcontact, en raak haar subtiel aan. Kijk hoe ze erop reageert. Dan weet je vaak binnen een korte tijd genoeg.
Oud 17-09-2012, 19:22
Verwijderd
Dingen die je beter niet kunt zeggen zijn bijvoorbeeld "goh, heb je een hond, wat leuk, ik ben gek op hond pangang" en "Ik heb gisteren je moeder opgezocht op facebook en me afgetrokken bij haar foto's".

Even serieus, laat jezelf gewoon van je beste kant zien, maar ga niet slijmen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
"Ik heb gisteren je moeder opgezocht op facebook en me afgetrokken bij haar foto's".
Ik denk sowieso dat dat bij niet heel veel mensen goed valt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 20:56
Verwijderd
U know sarcasm?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Ik denk sowieso dat dat bij niet heel veel mensen goed valt
Daarom kun je het ook beter niet zeggen tegen mensen op wie je een goede indruk wil maken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 21:37
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Daarom kun je het ook beter niet zeggen tegen mensen op wie je een goede indruk wil maken.
Ehm, het lijkt me nogal logisch dat mensen dat niet gaan zeggen... ik bedoel maar, zijn er serieus zulke slimme mensen..? :')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten