Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2012, 15:41
Peter1989
Peter1989 is offline
Enn goede middag!

Mijn situatie is als volgt. Ik heb een havo diploma met profiel natuur & gezondheid.
Deze heb ik reeds 3 jaar terug gehaald. Momenteel wil graag naar de universiteit om daar biologie te studeren.
Hiervoor moet ik dus deelcertificaten halen of een colloquium doctum afleggen.

Nu prefereer ik de deelcertificaten, zodat ik op iets terug kan vallen mocht ik wel een andere studie willen doen. Stel nou dat ik de stof van 4, 5 en 6 vwo thuis ga bijspijkeren, hoe zit het dan met de staatsexamens? Ik weet dat je die kunt aanvragen via duo of studielink, en dat het 150 euro per vak kost. Verder weet ik er niks over. Het betreft voor mij de vakken wiskunde a, natuurkunde, scheikunde, biologie en Engels. Ik las dat het een schriftelijk examen is en een mondeling examen.

Zijn er mensen op dit forum die zoiets gedaan hebben? Wat moet ik van het Engelse mondelin verwachten? Ik ben namelijk niet van plan veel tijd aan Engels te besteden, gezien dat leesvaardigheid is. Moet ik ook grammaticakennis enzo hebben?

Ik hoor graag je verhaal!

Alvast bedankt he

Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2012, 16:11
Tochjo
Tochjo is offline
Op deze pagina's vind je meer informatie over het doen van een staatsexamen. Daar staat ook per vak wat je kunt verwachten. Voor Engels wordt bijvoorbeeld niet alleen leesvaardigheid getoetst, maar ook onder meer schrijfvaardigheid, waarbij je ook op grammatica wordt beoordeeld. Daarbij moet je ook een aantal Engelse boeken lezen.

Er zijn op dit forum wel mensen die staatsexamen hebben gedaan. Als je zoekt naar berichten over staatexamens, kom je ze wel tegen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 23:32
Peter1989
Peter1989 is offline
Oke, dankje.

Ik zou graag nog van mensen willen weten of ik biologie 5 en 6 vwo in 1 jaar kan doen dmv thuistudie en vervolgens een staatsexamen aanvraag? Daarmee bedoel of het goed haalbaar is, lijkt mij wel opzich. Ik doe 3 vakken op de vavo, maar omdat ik 2 uur in totaal moet reizen en 800 euro per vak moet betalen doe ik biologie liever zelf denk ik.

Ik zou het fijn vinden als je je ervaringen wilt delen

Peter
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 07:33
Verwijderd
Klik

Natuurlijk is het mogelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten