Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2012, 21:14
Ted18
Ted18 is offline
Beste,
Ik ben een scholier en doe 6 VWO.
Wij hebben binnenkort voor het vak Engels een toets over een novel genaamd: nineteen-eightyfour door george orwell. Dit is voolgens mij best een pittig zeker in het engels. Ik las op internet dat deze boek in het nederlands is vertaald. Dus heb ik dan ook de nederlandse vertaling hiervan geleend van de bibliotheek.

Nu is mijn vraag of dit erg is voor mijn cijfer. Want in de toets krijgen we namelijk o.a. passages uit het boek en hierover wordt dan een vraag gesteld. Dus maakt het eigenlijk uit of je het nu in het engels of in het nederlands leest?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2012, 18:10
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Luister, ze vragen je niet voor niks om dat boek te lezen in het Engels. Het is belangrijk voor de ontwikkeling van je Engels. Bovendien val je waarschijnlijk door de mand bij je toets. Je gaat sommige woorden in het Engels niet weten omdat je het boek niet in het Engels heb gelezen.

Ik vind het trouwens helemaal niet zo'n lastig boek, ging er zo doorheen! (okee ik zit wel op tweetalig VWO maar ik zit in de 4e en jij in de 6e dus dat moet kunnen...) het is trouwens een erg goed boek!

Ik zeg ga dat boek lekker in het Engels lezen, mooie uitdaging, gewoon niet tegelijk opgeven.

Succes!
Kaaspepsel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 22:01
Alfa-nerd
Alfa-nerd is offline
Als je straks op de universiteit wetenschappelijke artikelen in het Engels moet lezen, dan kan je ook niet even een vertaling scoren.
Ik raad je aan om het kopje 'Achtergrond' van de wiki-pagina te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/1984_%28boek%29; wie weet raak je dan meer geïnteresseerd in het boek.

Groet,
Ruben
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 12:03
mathfreak
mathfreak is offline
Ik zat zelf in 5 havo toen ik Orwells 1984 las, dus als iemand in 5 havo dit zonder problemen kan lezen moet iemand in 6 vwo dat zeker kunnen.
Oud 20-10-2012, 16:12
Verwijderd
Zelfde ervaring als mathfreak: in 6VWO hoort 1984 niet echt moeilijk meer te zijn, qua Engels.

Overigens moet je je bedenken dat het voor je cijfer misschien nu niet erg is. Maar je leert jezelf wel een instelling van lafheid aan. Daar kom je pas later achter, als er toevallig geen trucje meer is om je uit lastige situaties te redden. Cijfers maken niet zo veel uit: het gaat er om dat je leert zodat je volgende, complexere situaties beter oplost dan wanneer je niets weet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 10:45
Tink*
Tink* is offline
Gewoon het Engelse boek lezen, anders krijg je zeker weten moeite met de vertalingen. En het doel dat men ermee wilt bereiken wordt ook niet behaald. Het is een leuk boek dat lekker wegleest dus daarom hoef je het niet te laten.
Oud 21-10-2012, 18:49
Kesa
Kesa is offline
Voor een scholier uit 6VWO moet 1984 te doen zijn. Ik heb het boek in dat schooljaar ook moeten lezen en heb dat gewoon netjes in het Engels gedaan, ondanks dat Engels toen een voor mij wat lastiger vak was dan de andere vakken.

Uiteraard kun je het in het Nederlands lezen, dat is jouw keuze. Echter wordt daarmee niet het doel bereikt van het lezen van een boek in een andere taal, terwijl het toch best een goede leesvaardigheidsoefening is. Uiteindelijk zul je betreffende je leesvaardigheden meer voordeel hebben wanneer je het boek in het Engels leest.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 19:26
Verwijderd
Ik zou ook gewoon in het Engels lezen, en dan het Nederlandse boek erbij pakken voor als je iets niet snapt. Dan leer je misschien ook wat en kun je het de volgende keer zonder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten