![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil al jaren proberen kaassoep te maken, ik ken een cateraar die de meest fantastische kaassoep ooit op tafel zet, maar die wil zijn recept niet verklappen ^^. Omdat ik me enigszins voorgenomen heb wat meer tijd aan het eten te besteden, ook al kan ik er nu niet meer zoveel van op, heb ik vandaag een poging gewaagd (ik had zelfs nog nooit in mijn eentje kaassaus gemaakt die niet uit een pakje kwam ^^).
Ik heb dit recept gebruikt: http://www.ah.nl/allerhande/recepten...omige-kaassoep Ik heb me zoals gewoonlijk niet echt precies aan de hoeveelheden gehouden (wat ik overigens met gebak enzo wel doe), maar zal er niet ver naast gezeten hebben. Aangezien ik alcohol momenteel vermijd, heb ik alcoholvrije wijn gekocht. Bosuitjes hou ik niet van, dus die heb ik eruit gelaten. Qua kaas zat ik in dubio. Ik wist niet echt wat ze met pittige kaas bedoelden en ik had kaas in huis, dus ik heb uiteindelijk die maar gebruikt (gewone jonge kaas), maar die geeft dus niet echt smaak. Ik had ook nog wat oude kaas, daar heb ik wat van erbij gegooid om wat meer smaak te krijgen. Op zich is het wel lekker, maar het is niet helemaal zoals ik het wou, ik wil meer kaassmaak en sowieso een dikkere soep. Verschillende vragen: - Welke kaas is het meest geschikt voor kaassoep? - Als de soep wat te dun blijkt te zijn, kun je kaassoep dan wat laten inkoken? En dan: Recepten! Ik wil jullie recepten voor kaassoep, ik wil experimenteren hiermee ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je trouwens dit recept neemt, dan nemen ze Emmetaler. Moet je wel lekker vinden natuurlijk. Ik vind ook een recept waarin ze belegen kaas gebruiken en een waar Zaanlander kaas licht pikant in moet of roomkaas. Nadeel als je alleen maar Nederlandse kaas gebruikt is dat het waarschijnlijk erg zout wordt. Ik denk zelf dat iets van gorgonzola of geitenkaas ook heel lekker kan zijn, al dan niet gemengd met gewone Hollandse kaas.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
het grote lucht-je hart-topic #55 rare kwast | 490 | 08-04-2006 21:00 | |
Eten & Drinken |
Centraal thema: Kerstdiner murwari | 46 | 23-12-2004 09:35 | |
Eten & Drinken |
soepjes Zazl | 42 | 08-10-2003 15:40 | |
Eten & Drinken |
Met welk eetbare vloeistof mag ik jou bad wel eens vol gieten ? Verwijderd | 93 | 02-09-2003 19:25 | |
Eten & Drinken |
voor een dag alles eten wat je wilt pepijn 14 | 15 | 04-04-2003 15:40 | |
Eten & Drinken |
Weekthema: "Kazige kazen" murwari | 31 | 20-03-2003 20:36 |