Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien is Mark het enige kind van je vader?
![]() Pardon my French, ik zou het eerst eens rustig aan je moeder voorleggen "is het je opgevallen dat...". "Kun je me uitleggen waarom.." "Ik en Geert voelen ons hier niet lekker bij" . Iets in die trant, maar met de nadruk op rustig en zonder verwijten of beschuldigingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Veel kinderen hebben het idee dat hun broertje/zusje wordt voorgetrokken, vaak zonder dat dit echt zo is.
Geef dit in elk geval aan bij je ouders, op rustige toon met duidelijke voorbeelden, zonder direct een scène te schoppen of te "ja-maaren." Je kunt het er ook met Mark over hebben; wanneer hij iets soortgelijks ervaart heb je in elk geval een heel goed argument. Wanneer het toch ernstiger is (wat ik zou gaan vermoeden doordat je slaan/automutilatie en weglopen noemt), praat er dan over met iemand op school, of in je omgeving, die je vertrouwt. (Ik denk trouwens dat het, als je broer inderdaad autisme heeft, wel logisch is dat je ouders hem wat meer aandacht geven.)
|
![]() |
Mark is autistisch en heeft dus ook wat extra aandacht nodig.
Dit betekent zeker niet dat jij en Geert geen recht hebben op een goede verzorging van jullie ouders. Dat jullie bij ruzies harder gestraft worden dan Mark is een opvoedende fout. Mark moet ook leren wat goed en fout is. Je wil er over praten, maar bent bang dat je niet gelooft wordt. Wel, misschien kan je een dagboekje bijhouden waarin je alles noteert. En dan na een paar maanden met dat dagboekje naar je mentor gaan. En als je even je frustratie kwijt wil, ik vind het niet erg als je me een message zou sturen. Vriendelijke groetjes |
![]() |
|
Even ter verduidelijking, ik zette dat "autistisch" niet voor niets zo neer, Mark heeft nooit een diagnose gehad en is sociaal best wel goed, al zeg ik het zelf.
Dat van die foto's tellen was toen ik jonger was, een beetje een hopeloze poging opzoek naar bewijzen, dat slaat hier idd eigg. niet echt op. Nou moeten jullie ook niet denken dat ik en Geert voor niets zijn weggelopen van dat terrasje. Mijn vader wilde namelijk iets wat wij niet wilde ( pubers zijn soms wat vervelend ) en liep toen eerst zelf weg. Vervolgens kwam hij terug en kregen ik en Geert een discussie met Mark omdat hij vond dat we wél moesten doen wat mijn vader wilde. Toen sloeg Mark Geert en mijn vader werd boos op Geert omdat hij zich agressief zou gedragen. Toen zei ik tegen hem dat ik het niet eerlijk vond en toen heeft hij me zo uitgescholden dat Geert me van dat terrasje af mee had gesleurd. En ja, ik was als goede ouder zijnde wel gelijk gaan zoeken als mijn kinderen om 23.00 uur s'avonds in een wildvreemde stad onderweg naar het huisje liepen, waar geen voetpad naartoe was gelegd waardoor ze over de weg moesten lopen... |
![]() |
|
![]() |
Ik zou zelfs als jou broer je nog door de regen gaan zoeken. Geen denken aan dat ik een vriend(in) of familie lid in de steek laat.
Dat gezegd zijnde. Moeder of vaderliefde moet gelijk zijn voor ieder kind. Als 1 kind wordt voorgetrokken kan dat erg zwaar zijn voor de andere kinderen. Je krijgt ruzie met de ouders en je broertje. Heb je je ouders ooit gevraagd of ze wel bezorgd waren om jullie? Zouden je ouders misschien een gezinstherapeut willen overwegen? Om zo beter voor jullie klaar te kunnen staan? Of hebben jullie geen tante of oom waar je bij terecht kan? Of een sociaal assistent op school? Dit probleem blijven opkroppen is niet goed voor jou en je broertje. Lieve groetjes ShySora |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk zijn jullie niet voor niks weggelopen, pubers vinden het altijd ontzettend redelijk. Maar weglopen is altijd kinderachtig, zeker wanneer je beledigd bent als je niet gezocht wordt. Jij loopt weg en wil niet communiceren, daar forceer je niet een nieuwe vorm van communicatie mee. Jij gaat, jij dwingt zo niks af. Ga een fatsoenlijk gesprek aan en helpt dat niet dan kun je er verder weinig mee doen. Je ouders mishandelen niet, zorgen prima voor je. Je bent alleen jaloers en je kunt ze niet forceren om de liefdevolle dingen (die je zegt tekort te komen) meer te doen voor je. Kwestie van mee leren leven. Wil jij wél communiceren, dan ga het gesprek eens wat volwassener aan. Ook als jij uitgescholden wordt. Jij koos zelf voor dat voetpad, dus gebruik het niet om te klagen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat moet ik doen gymnasium of tto Anoniempjeblêh | 14 | 24-12-2013 21:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Psychologie |
Weet er dan echt helemaal niemand een oplossing?! Eend | 25 | 06-11-2003 10:04 | |
De Kantine |
willen jullie alsjeblieft deze vragenlijst voor me invullen.. Joyce | 50 | 04-01-2003 08:22 | |
Psychologie |
de jongste, de middelste of de oudste zijn... miep | 27 | 15-04-2002 19:28 |