Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2012, 15:41
Verwijderd
Hallo iedereen van het scholieren forum,

Ik maak dit topic aan omdat ik met een probleem zit te kijken, want ik heb al een tijdje terug een topic aangemaakt maar omdat het probleem toen even was opgelost was het down gegaan, daarom is er nu dus een nieuw topic.

Het gaat er dus om dat ik al lange tijd verkering heb met mijn vriendin, we zijn allebei heel erg verliefd maar we hebben allebei een probleempje, en dat is een jongen die ook verliefd op mijn schatje is. We hebben hier echt enorme last van gehad, we gingen samen naar de bios en ging hij ons filmen toen we tongzoende in tijdens de film, en dat ging op youtube.
Daarnaast gingen we naar een soort van strand bij ons in de buurt en ging hij ook omdat hij ons zag fietsen en ging hij irritant doen.
Tot dat mijn frustratie uitbarsten, mijn vriendin was bij mij logeren, hier heeft hij ook een heel drama van gemaakt.
Maar het komt erop neer dat ik hem heb geslagen en hier voor heeft hij aangifte bij de politie gedaan? Wat kan ik hier tegen doen?

Mvg, Tijmen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2012, 16:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit past beter op Geld en Recht gezien het juridische aspect
Oud 21-09-2012, 18:28
Monkey020
Monkey020 is offline
Je Moet Altijd Zwijgen Altijd Zolang Jij Niet Bekend Kunnen Zei niks doen
Vertel een strak Geloofwaardig verhaal

Is Dit je eerste keer ?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Je Moet Altijd Zwijgen Altijd Zolang Jij Niet Bekend Kunnen Zei niks doen
Vertel een strak Geloofwaardig verhaal

Is Dit je eerste keer ?
Wel dat ik iemand op zijn gezicht sla ja
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 23:03
bloodyb
bloodyb is offline
Als je hem geen gebroken neus hebt gemept zal het wel meevallen. En als de politie er over begint zeg het maar van dat filmpje dat hij heeft gemaakt.
Oud 21-09-2012, 23:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dan doe je aangifte van het feit dat hij jullie stalkt en zonder toestemming dingen van jullie opneemt en publiceert.

En seriously, filmpjes dat jullie zoenen? Dat valt gelukkig nog wel mee.. er gewoon boven staan en bedenken dat hij keihard jaloers is op wat jij hebt.
Oud 22-09-2012, 00:05
huntingyade
huntingyade is offline
vertel jou kant van het verhaal. je hebt bewijs dat hij jullie gefilmd heeft zonder toestemming. en volgens mij zolang je hem weinig letsel hebt veroorzaakt zal het allemaal wel mee vallen.
Oud 22-09-2012, 10:40
Monkey020
Monkey020 is offline
Je Mag Filmen In De Openbare Weg Dat gaat hem juist tegen werken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 11:26
DAH
DAH is offline
Citaat:
Moet je zoveel met hoofdletters schrijven...?
Oud 22-09-2012, 11:29
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Mag, maar niet van specifieke personen zonder toestemming. Op een station mag ik ook filmen of foto's maken, maar ik heb toestemming nodig als ik echt inzoom op een specifiek persoon. Zoiets was het geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 12:58
Verwijderd
Plaatsen van zo'n filmpje op YouTube is in principe schending van het portretrecht en een inbreuk op je privacy. Aangifte bij de politie omdat je hem geslagen hebt, tsja, dat wordt in het ergste geval papiertjes prikken en luisteren naar een 'foei'. Op school wordt er dagelijks wel iemand op zijn gezicht getimmerd, dat lijkt me het probleem niet. Met filmpjes maken en dergelijke heeft de politie denk ik nog wat moeite, want het is nog steeds relatief nieuw. Ik denk dat alles bij elkaar eerder een probleem voor hem is, want uitlokking, filmpje enzovoorts. Laat de politie dan meteen met de ouders van die jongen praten. En meteen je schatje ( ) laten regelen dat die jongen uit haar buurt blijft, als ze het niet waardeert.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 21:08
Verwijderd
"Hij liegt".
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 22:40
Monkey020
Monkey020 is offline
als het je eerste x is krijg je misschien Bureau Halt Was Opzich geen probleem is voor je carrière maar je moet je altijd proberen eruit te lullen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 20:07
Verwijderd
Bedankt iedereen.

Citaat:
"Hij liegt".
Hoezo dat?

Echt rot eens een keer op met je stomme reactie's.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 01:51
low
low is offline
Citaat:
Mag, maar niet van specifieke personen zonder toestemming. Op een station mag ik ook filmen of foto's maken, maar ik heb toestemming nodig als ik echt inzoom op een specifiek persoon. Zoiets was het geloof ik.
Uhm, Als je iemand filmt heb je indd toestemming nodig, alsnog mag je geen kinderen onder de 18 filmen zonder toestemming van hun.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 08:29
Adore
Adore is offline
Citaat:
Bedankt iedereen.

Hoezo dat?

Kalm aan maar. Het is misschien niet de reactie waar je op hoopt of waar je wat aan hebt, maar laat het dan gewoon en ga er niet op in.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 13:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wel dat ik iemand op zijn gezicht sla ja
Als dat was terwijl jullie gestalkt werden zal daar weinig van komen.

Laat je vriendin sowieso aangifte doen van dat stalken, want dat geeft jou papierwerk in handen ter verdediging.

Ga verder na wat zijn gedrag op dat moment was: Was hij bedreigend? Raakte hij jullie aan in de vorm van duwen of vasthouden? Sprak hij over geweld? Gedroeg hij zich op een manier die geweld impliceerde? Kwam hij heel erg dichtbij op een bedreigende manier? Was er iets anders aan hem waardoor jij of je vriendin je bedreigd voelden?

Als hij dat soort dingen deed en je hem daarna een optater verkocht hebt zal dat tot weinig leiden. Dat is hetzij zelfverdediging, hetzij het grijze gebied tussen zelfverdediging en mishandeling.

Anders gezegd: hoe gestoorder en hinderlijker hij overkomt, hoe onschuldiger jij overkomt. Als jij een obsessieve stalker die op dat punt intimiderend deed neerslaat, is er geen rechter in dit land die jou daarvoor gaat veroordelen, zelfs al is het technisch gezien een mishandeling. Tien tegen één dat het OM het zelfs niet eens aanbrengt en seponeert.

Als je er meer over wilt weten kun je ook overwegen het spreekuur strafrecht van een rechtswinkel te bellen. Het is gratis en meestal krijg je wel een redelijk goed antwoord.
Oud 26-09-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Hoezo dat?

Dat is iets wat je kan zeggen om je te helpen met je maffe probleempjes. Gewoon zeggen dat hij liegt. Dommie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten