Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Plaatsen van zo'n filmpje op YouTube is in principe schending van het portretrecht en een inbreuk op je privacy. Aangifte bij de politie omdat je hem geslagen hebt, tsja, dat wordt in het ergste geval papiertjes prikken en luisteren naar een 'foei'. Op school wordt er dagelijks wel iemand op zijn gezicht getimmerd, dat lijkt me het probleem niet. Met filmpjes maken en dergelijke heeft de politie denk ik nog wat moeite, want het is nog steeds relatief nieuw. Ik denk dat alles bij elkaar eerder een probleem voor hem is, want uitlokking, filmpje enzovoorts. Laat de politie dan meteen met de ouders van die jongen praten. En meteen je schatje (
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laat je vriendin sowieso aangifte doen van dat stalken, want dat geeft jou papierwerk in handen ter verdediging. Ga verder na wat zijn gedrag op dat moment was: Was hij bedreigend? Raakte hij jullie aan in de vorm van duwen of vasthouden? Sprak hij over geweld? Gedroeg hij zich op een manier die geweld impliceerde? Kwam hij heel erg dichtbij op een bedreigende manier? Was er iets anders aan hem waardoor jij of je vriendin je bedreigd voelden? Als hij dat soort dingen deed en je hem daarna een optater verkocht hebt zal dat tot weinig leiden. Dat is hetzij zelfverdediging, hetzij het grijze gebied tussen zelfverdediging en mishandeling. Anders gezegd: hoe gestoorder en hinderlijker hij overkomt, hoe onschuldiger jij overkomt. Als jij een obsessieve stalker die op dat punt intimiderend deed neerslaat, is er geen rechter in dit land die jou daarvoor gaat veroordelen, zelfs al is het technisch gezien een mishandeling. Tien tegen één dat het OM het zelfs niet eens aanbrengt en seponeert. Als je er meer over wilt weten kun je ook overwegen het spreekuur strafrecht van een rechtswinkel te bellen. Het is gratis en meestal krijg je wel een redelijk goed antwoord.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe leer ik haar te vertrouwen? DanielPieters | 16 | 19-02-2009 21:17 | |
Algemene schoolzaken |
Ik wil weer naar school! Lotske | 1 | 14-07-2007 15:13 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Software & Hardware |
help! problemen met Java. the_republican | 5 | 23-01-2004 00:10 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 | |
Psychologie |
Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder? Miracle | 33 | 05-01-2003 21:56 |