Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2012, 21:22
bjornmulder
bjornmulder is offline
Hey ik heb sinds een week een nieuw meisje in de klas
Ik ben vandaag met haar naar de stad geweest
Toen we het uiteindelijk over ouders hadden heeft ze mei vertelt dat dat haar ouders haar regelmatig slaan
Ik schrok hier heel van en wil haar nu helpen
Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat advies geven over wat ik kan doen

Ps ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2012, 21:27
Verwijderd
Hoe oud is ze en is het omdat ze stout is of omdat de ouders dat graag doen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:30
Verwijderd
Sommige meisjes kunnen overdrijven...
Maar als dat niet zo is, is het natuurlijk vervelend.. Maar ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat ze beter professionele hulp kan vragen aan school of de kindertelefoon of iets dergelijks dan jouw hulp..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:38
Verwijderd
Klinkt als een schreeuw om aandacht dus zorg eerst dat je zeker weet dat ze je niet aan het trollen is, verder kan zij het beste de kindertelefoon bellen of een mentor/familielid erbij halen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:49
bjornmulder
bjornmulder is offline
Ik denk dat de blauwe plekken die ze me heeft laten zien niet komen omdat ze van haar fiets gevallen is want de grond heeft geen vingers
Dus ze is me zeker niet aan het trollen
En ze is 13 net als ik
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:50
Verwijderd
Dan kun je hulp beter overlaten aan profs, straks pakken ze jou ook nog
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:54
Pluis
Pluis is offline
Bespreek eerst met haar of ze wel geholpen wíl worden. En als ze dat wil moet je met jouw ouders praten en zorgen dat zij een melding doen bij het AMK (dat is het meldpunt kinderbescherming) en die zullen dan contact opnemen met haar ouders. Oh en het meisje hoeft niet bang te zijn dat ze dan gelijk uit huis geplaatst zal worden ofzo, want daar wordt niemand beter van en dus doen ze dat alleen in echte noodgevallen. In veel gevallen helpt het al met gesprekken met professionele hulpverleners.
Oud 01-09-2012, 22:05
bjornmulder
bjornmulder is offline
Ik zal het er inieder geval met haar over hebben
Voordat ik wat ga doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 05:11
Sergay
Sergay is offline
Laat haar contact opnemen met de GGZ, daar zijn de juiste hulverleners voor jongeren met allerlei probleem diagnoses. Ik heb daar zelf ook heel lang gezeten, ideaal als je ergens mee zit.

Geen kindertelefoon, wat is dat voor flauwekul.
Wat heeft een kind van 13 aan een leeg telefoon gesprek?
Ze moet oogcontact maken met een ouder iemand die naar haar luistert en steun uit kan halen, dat heeft ze nu nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:09
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik denk dat de blauwe plekken die ze me heeft laten zien niet komen omdat ze van haar fiets gevallen is want de grond heeft geen vingers
Jij kan vingers herkennen in blauwe plekken van slagen? Dan slaan haar ouders (moeder incluis?) wel erg vreemd, laat ze maar oppassen dat ze hun vingers niet breken.
Er zijn mensen die zo graag aandacht willen dat ze zichzelf blauwe plekken knijpen (in elke gewenste vorm). Neem zelf (nog) geen actie, laat haar zelf de kindertelefoon bellen. Ondertussen zou je eens kunnen polsen hoe haar ouders (en dat meisje) zich onderling gedragen (schichtig, aggresief, ontwijkend etc.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:21
bjornmulder
bjornmulder is offline
Waarom toch al die haat tegen haar
Ik weet echt honderd procent zeker dat ze dit niet zelf doet de eerste keer dat ik met haar naar huis fietste heb ik haar ouders gezien en haar vader is echt zon forse arnhemer van in de40 vol met tattoos en haar moeder idemdito
En toen ik weg reed begonnen ze al gelijk te scheeuwen dat ze geen jongens mee naar huis mocht brengen terwijl ik alleen maar met haar meefietse vanav school
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:23
Verwijderd
Geen haat, we proberen alleen te zeggen dat ze kan liegen en dat dat vaker voorkomt.

Ik geloof ook niet dat als het waar is dat ze het dan tegen jou zou vertelen, dat lijkt mij eerder iets wat je tegen een beste vriendin vertelt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:25
bjornmulder
bjornmulder is offline
En hou verklaar je dan die scheeuwende ouders
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:43
Verwijderd
Mijn ouders schreeuwen ook en ik word ook niet geslagen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 08:51
bjornmulder
bjornmulder is offline
nee oke maar denk even logisch na
Zo verteld me huildend dat haar ouders haar mishandelen
De eerste beste keer dat ik haar ouders zie beginnen ze tegen haar te scheeuwen en misschien hebben ze haar daarna ook wel geslagen ze heeft blauwe plekken op haar rug in de vorm van een hand en dat moet echt hard geweest zijn want anders zie ik de vingers niet
Haar moeder heeft 2 jaar terapie gehad voor een woede probleem (dat heeft ze me verteld ) en het is niet om mijn aandacht te trekken want ze heefr een vriend dus naar mijn idee word ze dan wel degelijk mishandeld
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 17:22
Omar207
Omar207 is offline
Ik weet niet of je dit een rare vraag gaat vinden, maar is dat meisje nederlandse of is ze allochtoons? En met allochtoons bedoel ik meer daar het midden-oosten gericht.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 17:40
Sergay
Sergay is offline
Bjorn, negeer alle reacties die zeggen dat het nietwaar of gelogen is, hier heb jij helemaal niks aan.
Je bent hier gekomen om advies te vragen en die heb je gekregen.
Doe hier wat mee en reageer niet op degene die zeggen blabla maar wilt ze gwn aandacht blabla.

Waar is het nu voor nodig om dat meisje voor leugenaar uit te maken? ze is pas 13 for fuck's sake.
Probeer nuttige tips te geven anders liever niets zeggen om de TS van zijn vraag af te brengen, nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:11
bjornmulder
bjornmulder is offline
@omar ze is nederlands alleen haar moeder komt uit bosnie
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:16
Omar207
Omar207 is offline
Hmmm......het komt namelijk vaker voor dat allochtoonse ouders slaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:24
bjornmulder
bjornmulder is offline
Nou ik weet niet of je snapt wat ik bedoel met arnhemers maar dat zijn van die norse saaie mensen die overal wat op te zeuren hebben
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:35
Omar207
Omar207 is offline
Vertel haar dat ze misschien maar beter naar een vertrouwenspersoon moet gaan op school. Die kunnen haar beter advies geven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:50
bjornmulder
bjornmulder is offline
Ja het probleem is ze wil wel geholpen worden maar wil ook niey dat haar ouders in de problemen komen of dat ze uit huis gezet word
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 06:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom toch al die haat tegen haar l
Waarom denk je dat ik haar haat? Ik ken 'r niet eens...
Het enige wat ik zeg is; kijk iets verder dan je neus lang is, neem niet zomaar iets aan wat mensen zeggen. De informatie van de Nearnhemthalers geef je ons nu pas, de kans dat ze werkelijk geslagen wordt is dus groter,
(ook al lijkt me het maken van een blauwe plek waar je vingers in kan herkennen door slaan onmogelijk, door knijpen misschien wel)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 14:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hmmm......het komt namelijk vaker voor dat allochtoonse ouders slaan.
En in dat geval zou de juiste aanpak anders zijn dan bij autochtone ouders met losse handjes?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 15:23
Omar207
Omar207 is offline
Uuuhhh, jaa eigenlijk wel. Als in een geval van een allochtoons kind, kunnen de ouders dreigen terug te gaan naar hun eigen land als dat kind dat geslaan ergens gaat melden. Dat kind kan ook niet terug stribbelen omdat ze geen 18 is, en ze wordt dan thuis gechanteerd met allerlei dingen. Dit heb ik in ieder geval vaak gehoord van allochtoonse mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2012, 20:22
bjornmulder
bjornmulder is offline
Ze word eigenlijk alleen geslagrn als ze iets verkeerd doet maar echt bij de kleinste dingen als dat ze de hond niet uit heeft gelaten
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 23:17
Fantôme
Fantôme is offline
Ik begrijp van je dat dit meisje wel geholpen wil worden, maar hiervoor ook angst heeft. Dat is heel logisch. Ieder kind heeft loyaliteitsgevoelens en wil zijn ouders niet verraden. Ze zou de kindertelefoon kunnen bellen (of chatten). Dat is gratis, anoniem en ze kan zelf kiezen wat ze met het advies doet.

Jij kan dit idd ook met jóuw ouders bespreken. Zij kunnen bellen met het amk en hun zorgen delen. Dit kan tegenwoordig zelfs anoniem. Het AMK heeft ald functie te adviseren of (bij melding) vermoedens van mishandeling te onderzoeken. Er kan dan hulp ingeschakeld worden voor dit meisje en haar ouders. Zoals al werd gezegd zal waarschijnlijk eerst middels gesprekken met Professionals (jeugdhulpverleners of therapeuten) en het gezin geprobeerd worden aan de problemen te werken en verwacht ik niet dat ze dan -zonder eerst het nodige geprobeerd te hebben - haar uig huis zullen plaatsen.
Xx
Oud 29-09-2012, 14:04
bjornmulder
bjornmulder is offline
hey gaat op het moment goed we hebben het haar mentor vertelt en het amk ingelicht
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 22:31
S0meone
S0meone is offline
Mijn ouders sloegen me ook, Maar zij noemden het "opvoeden"

En ik ben het met ze eens, Die verwende mormels van tegenwoordig...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders sloegen me ook, Maar zij noemden het "opvoeden"

En ik ben het met ze eens, Die verwende mormels van tegenwoordig...
Je hebt een verschil tussen slaan en slaan. ik werd vroeger ook geslagen als ik stout was, maar daar hield ik dus geen blauwe plekken aan over. Als je er blauwe plekken van over houdt op de rug is dat niet normaal. Als je geslagen wordt omdat dat bij het ´opevoeden´ hoort, moet je er geen letsel aan overhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten