Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2012, 16:09
Verwijderd
Bonjour,

Ik had een vraag, ik moet namelijk voor school een medisch-ethisch artikel schrijven over proefpersonen.

Wij kunnen echter niet heel veel deelvragen bedenken.

1. Zou het geven van geld voor het onderzoek toegstaan moeten zijn?
2. Waarom willen mensen meedoen aan het onderzoek?
3. Is het niet te risicovol om zieke patienten proefpersoon te laten zijn?
4. Hoe hoog mag een eventuele vergoeding zijn en waar moet de vergoeding van af hangen?
5. Is het gebruik van proefpersonen noodzakelijk voor het testen van nieuwe medicijnen?

Ik zou het heel erg kunnen waarderen als jullie nog een aantal deelvragen kunnen brengen.

Bedankt

Groetjes,
Wouter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2012, 15:51
4beta
4beta is offline
Ik denk dat je hier al een heel breed deel mee hebt afgevangen.
Volgens mij kun je beter gaan kijken of je de deelvragen nog wat meer kunt opsplitsen, namelijk:

Is het niet te risicovol om zieke patienten proefpersoon te laten zijn:
- Welke personen mogen proefpersoon zijn
- Mogen medicijnen ook op gezonde mensen worden uitgetest
- Mogen medicijnen die bewezen werken op dieren op zieke mensen waar geen behandeling voor bestaat worden uitgetest
- Mogen medicijnen die bewezen werken op dieren op zieke mensen worden getest waar wel een behandeling voor bestaat, maar die maar in 10% van de gevallen aanslaat?
- Mogen medicijnen die bewezen werken op dieren op zieke mensen worden getest waar al een behandeling voor bestaat die in 95% van de gevallen aanslaat?
- Indien ja op 1 van de vorige vragen, bij welk percentage ligt dan het omslagpunt waarbij nieuwe medicijnen geprobeerd mogen worden?

etc. etc. etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten