Hoi!
Ik heb zelf ADHD, niet in combinatie met autisme, dus sorry als mijn informatie helemaal niet van toepassing is!
Ik zit zelf gewoon op een normale school, wat natuurlijk gewoon is voor ADHD'ers, maar ze houden op school echt heel goed rekening met je hoor. Ik ben zelf iemand die zich redelijk goed in de hand kan houden als ik iets interessant of leuk vind, ben erg intelligent (sorry geen eigendunk intended) en ben altijd opzoek naar een uitdaging. Zodra de lesstof herhaling is, of ik er al verstand van heb, wordt ik druk, ga ik door de klas lopen of wordt ik "te aanwezig". Ik weet hoe het is om niet genoeg uitgedaagd te worden, maar voor mij zijn er nu gewoon geen andere opties meer, ik zit op tweetalig VWO, krijg al extra opdrachten maar kan nog steeds niet genoeg uitgedaagd worden.
Jij klinkt als een heel erg slimme jongen, die veel meer kan dan VMBO, ik weet natuurlijk niet hoe erg je autisme is, maar ik denk dat jij het op een gewone school juist heel erg goed zou doen. Daar kan je havo of zelfs vwo gaan volgen en ik denk dat dat ook veel leuker voor jou is.
Op gewone middelbare scholen houden ze ook rekening met iedereen hoor. Als ik onrustig ben proberen de leraren me gewoon een beetje m'n gang te laten gaan zolang ik geen anderen stoor.
Natuurlijk heb ik geen verstand van autisme, en heb ik geen idee hoe erg dat van jou is, maar misschien is gewoon onderwijs de gok waard?
Liefs, Kaaspepsel
|