Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2012, 18:25
Showt3k
Showt3k is offline
Hey,

Ik heb problemen met school. Ik zal 't even uitleggen:
Ik kwam in 1ste klas vmbo kader, ik gaf aan dat het allemaal te makkelijk was ( mijn oude school ). Ze gaven alleen vmbo, omdat het een school voor kinderen met gedrags problemen is. Waaronder ADHD, Autisme, ect. ondervalt. Zelf heb ik ADHD en autisme, waarmee ik makkelijk leer. En mijn autisme heeft invloed op me les stof, Ik ben hoogbegaafd, heb een fotografisch geheugen. Ik hoefde dus nooit te leren. Maar ik ging tot het hoogste van mijn oude school. Toen kon ik dus niet hoger omdat ze alleen VMBO gaven. Dus ik ben ervan afgegaan. Heb 2 jaar nu op een praktijk school gezeten. Helaas is deze nu failliet. Ik zit dus nu thuis. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik verveel me matteloos. Zelf ben ik momenteel wel bezig met wat voor werk ik wil gaan doen. Maar voor de opleiding heb ik een diploma voor nodig..

- Jeff.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2012, 19:24
Gitte v
Gitte v is offline
En je kunt niet naar een 'gewone' school?
Oud 01-11-2012, 19:32
Showt3k
Showt3k is offline
Nee. Omdat ik gedragsproblemen heb. Maar ik ben gewoon hardstikke rustig.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Hoe komen ze daar dan bij?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Als je echt zo rustig bent kom je zo op een school, hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 14:39
Winstanley
Winstanley is offline
Ik ken twee mensen met exact dezelfde problemen als jij, maar zij kunnen gewoon op een normale school aan de bak. Hebben een diagnose bij psycholoog enz.. Als je dus echt zo hoogbegaafd en rustig bent, is de kans dat je aangenomen wordt erg groot, zoniet dan ben je nu aan het liegen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 22:07
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Hoi!
Ik heb zelf ADHD, niet in combinatie met autisme, dus sorry als mijn informatie helemaal niet van toepassing is!
Ik zit zelf gewoon op een normale school, wat natuurlijk gewoon is voor ADHD'ers, maar ze houden op school echt heel goed rekening met je hoor. Ik ben zelf iemand die zich redelijk goed in de hand kan houden als ik iets interessant of leuk vind, ben erg intelligent (sorry geen eigendunk intended) en ben altijd opzoek naar een uitdaging. Zodra de lesstof herhaling is, of ik er al verstand van heb, wordt ik druk, ga ik door de klas lopen of wordt ik "te aanwezig". Ik weet hoe het is om niet genoeg uitgedaagd te worden, maar voor mij zijn er nu gewoon geen andere opties meer, ik zit op tweetalig VWO, krijg al extra opdrachten maar kan nog steeds niet genoeg uitgedaagd worden.

Jij klinkt als een heel erg slimme jongen, die veel meer kan dan VMBO, ik weet natuurlijk niet hoe erg je autisme is, maar ik denk dat jij het op een gewone school juist heel erg goed zou doen. Daar kan je havo of zelfs vwo gaan volgen en ik denk dat dat ook veel leuker voor jou is.

Op gewone middelbare scholen houden ze ook rekening met iedereen hoor. Als ik onrustig ben proberen de leraren me gewoon een beetje m'n gang te laten gaan zolang ik geen anderen stoor.

Natuurlijk heb ik geen verstand van autisme, en heb ik geen idee hoe erg dat van jou is, maar misschien is gewoon onderwijs de gok waard?

Liefs, Kaaspepsel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten