Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2013, 19:50
foxcat95
foxcat95 is offline
Hallo,

Ik zit nu in 5VWO en word helemaal doodgegooid met literatuurgeschiedenis toetsen.
Bijvoorbeeld voor Nederlands een toets over "De literatuur van de 17e en 18e eeuw", en dan zit ik zo van "Wat moet ik hier in godsnaam mee? Ik doe toch geen focking studie Nederlands?".

Het ergste vind ik nog bij het vak Duits daar kregen we ook zo iets, maar dan rond 1900, dan gaan ze daar een toets over geven terwijl 90% van de jaarlaag geen fatsoenlijke brief kan schrijven of fatsoenlijk gesprek kan voeren.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af, wat krijg je hiervan op het centraal examen?
En wat vinden jullie van deze overtollige (Ophok) leerstof?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2013, 20:05
Em.
Em. is offline
Bij Nederlands moet je op het CE vragen beantwoorden over een tekst en een samenvatting maken van een andere tekst. Bij vreemde talen lees je op je CE verschillende teksten en beantwoord je daar vragen over. (En juist daarom zit literatuurgeschiedenis in de SE's: men vindt het schijnbaar belangrijk dat je niet alleen een beetje woordjes uit je hoofd kent, maar een wat bredere ontwikkeling hebt en íets weet over waar het vandaan komt, en omdat het niet op je CE getoetst wordt, moet het bij de SE's.)
Oud 14-01-2013, 14:13
Verwijderd
Citaat:
en dan zit ik zo van "Wat moet ik hier in godsnaam mee? Ik doe toch geen focking studie Nederlands?".
Zo kan je elk vak wel wegcijferen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 13:55
Verwijderd
Citaat:
En wat vinden jullie van deze overtollige (Ophok) leerstof?
Het is niet overtollig, maar algemene ontwikkeling. Ik vind het heel normaal dat je als je een vreemde taal leert- of Nederlands- je ook wat van de cultuur en (dus) literatuur van dat land afweet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten