Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2012, 13:47
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Oke erg raar, ik voel al een tijd lang op de meest random momentjes trillingen/kloppingen onder mijn huid. Meestal is dit aan de zijkant van mijn bovenbeen of ergens in mijn bovenarm, alsof er iets onder zit wat er probeert uit te komen ofzo

Tevens doet mijn rechter onderarm pijn als ik 'm strek en soms klopt mijn hard op random momenten wat sneller en harder dan normaal, zonder enige trigger of iets dergelijks van de buitenwereld.

Kunnen deze drie dingen een verband met elkaar hebben?
Oud 11-10-2012, 15:00
Verwijderd
Ja, ik denk wel dat er een verband is. Hyponchondrie.

Maar even serieus: alledrie de dingen zijn redelijk simpel te verklaren en jij zoekt er teveel achter. Je voelt je hartslag onder je huid, de ene keer wat meer dan de ander doordat je anders zit, of een kop koffie die je allang bent vergeten. En wat betreft je onderarm: als ie eenmaal pijn doet bij het (over)strekken, ga dat dan niet elke minuut checken. Want ja, dan doet ie nog stééds pijn

Pas als er iets gebeurt dat écht niet helemaal lekker zit, bijvoorbeeld dat meerdere gewrichten gek gaan doen, of je hartslag echt heel hoog wordt zonder aanleiding, dan kun je dáármee naar de huisarts. Maar je hartslag: als je d'r eenmaal op gaat letten denk je altijd dat er iets mis is. En qua gewrichten heeft iedereen wel een zwakke plek voor korte of langere tijd. Ik heb al 15 jaar een klikduimpje
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 15:02
Martiño
Martiño is offline
My thought exactly. Focus je eens niet eens constant op je lichaamsfuncties daar volgt alleen maar hypochondrie van. Het is goed dat je bewust bent van je gezondheid, maar je moet het niet overdrijven.
Oud 11-10-2012, 15:05
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Uhm.... Wat is Hypochondrie?
Oud 11-10-2012, 15:14
Verwijderd
D'r is wel een officiële omschrijving van hypochondrie te vinden, maar we bedoelen hier vooral de informele variant: denken dat er iets ergs aan de hand is met jezelf, zonder dat dat redelijk is. Dan ben je een hypochonder. Als je bijvoorbeeld bij hoofdpijn meteen denkt dat je een hersentumor hebt. Of als je een plekje op de huid hebt dat het vast huidkanker is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 15:18
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
D'r is wel een officiële omschrijving van hypochondrie te vinden, maar we bedoelen hier vooral de informele variant: denken dat er iets ergs aan de hand is met jezelf, zonder dat dat redelijk is. Dan ben je een hypochonder. Als je bijvoorbeeld bij hoofdpijn meteen denkt dat je een hersentumor hebt. Of als je een plekje op de huid hebt dat het vast huidkanker is.
Oooh zo Nou zo erg is het niet hoor haha, maar bedankt voor de uitleg

Regels voor berichten