Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2012, 12:46
essieee
essieee is offline
ik ben nu bijna 15 en heb al een tijdje met een jongen die ik via internet ken...
we willen elkaar graag ontmoeten, maar daarvoor zou ik het mijn ouders moeten vertellen, en ik weetniet hoe ik dat moet doen zonder dat ze boos worden of zo. Ik heb een beetje op internet zitten rondkijken en dan zie je alleen maar dingen als dat het een man van 50 is (ik weet zeker dat hij dat niet is) dat je hem niet alleen moet ontmoeten enz. maar daar heb ik weinig aan als ik hem niet kan ontmoeten door mijn ouders...
iemand tips?

ff wat extra info: hij is bijna even oud, en ik ken hem via minecraft... (ja dat speel ik, nou en?) en hij woont aan de andere kant van het land
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2012, 13:07
Lorelei
Lorelei is offline
Hoe weet je zo zeker dat hij dat niet is? Heb je met 'm gecamd? Of gebeld?

Het is wat ouderwets om te denken dat er op internet alleen maar vieze oude mannetjes zitten die jonge meisjes proberen te verleiden om ze vervolgens te verkrachten en vermoorden maar dat neemt niet weg dat het wel een goed idee is om te kijken met wie je te maken hebt.

En ja, je moet het je ouders vertellen. Om allerlei redenen die met veiligheid en met het vertrouwen van je ouders in jou te maken hebben. Maar het helpt enorm als je het op een rustige manier vertelt waarbij je kunt duidelijk maken dat je al hun zorgen begrijpt en overdacht hebt. Kom met een goed voorstel. Bijvoorbeeld dat hij (eventueel met z'n ouders) bij jou thuis een kopje thee komt drinken. Of, als je dat iets te suf vindt, dat jullie ergens wat gaan drinken en dat een van jouw ouders je brengt en even meekijkt of daar ook werkelijk degene zit die er zou moeten zitten en of het goed voelt (voor zowel je ouder als voor jou..). Maar het kan ook al helpen als jullie een keertje voor de webcam afspreken waar de ouders bij zijn zodat ze kunnen zien met wie hun kind eigenlijk contact heeft.
Oud 06-10-2012, 13:14
Verwijderd
Sowieso bij afspreken in een openbare gelegenheid waar aardig wat mensen komen, dat zorgt ervoor dat je niet direct in een auto getrokken wordt of iets dergelijks Een leuk terrasje in een vrij vol winkelcentrum werkt best goed. Je ouders zullen het wel moeten weten, ja, maar als je je open opstelt en aan hun zorgen tegemoet wilt komen, zou het in mijn ogen onredelijk zijn om niet te luisteren, als ouders zijnde.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:15
Verwijderd
Laat hem naar jou toe komen als je ouders thuis zijn? Dat is voor jou én je ouders het veiligst?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:39
essieee
essieee is offline
sorry, moest mn hond uitlaten...
ik vind zelf ook wel dat ik het mn ouders eerst moet vertellen voor ik hem zie, maar de vraag is hoe: ik ben bang dat ze boos worden enzo, want ze hebben altijd gezegd dat ik niet mag praten met mensen van internet. ik heb hem heel vaak gezien via de cam
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:47
Lorelei
Lorelei is offline
Dit is geen chat hoor. Je mag rustig een uur, een dag of een week niet reageren zonder dat je je daarvoor hoeft te verontschuldigen. Wij zitten ook niet iedere minuut op refresh te drukken om te kijken of jij al iets gezegd hebt.

"Pap, mam, vinden jullie het goed als *naam van de jongen* hier binnenkort een keer thee komt drinken? Ik ken hem van minecraft, hij is ook 15 en hij is heel aardig"
Oud 06-10-2012, 13:51
Verwijderd
'niet mag praten met mensen van internet'.

Tsja, wat kun je daarvan zeggen? Een metersdik vooroordeel tegen een medium. Ik zie zelf echt niet wat het Internet anders maakt dan 'gewoon' iemand op straat tegenkomen. In zekere zin is het Internet zelfs veiliger (je kunt bij je eerste contact niet samen een spuit in je arm zetten, wat op een feestje natuurlijk wel mogelijk is. Zie ook: SOA's en zwangerschap ). Nu weet je van tevoren al een beetje wie het is, hoe hij er uit ziet en je kunt een groot deel van de details qua ontmoeting al vastleggen. Als je ouders boos worden dat hij 'van het internet' is, moet je ze eens vragen wat het verschil is met hem tegenkomen op een feestje van vrienden, of dat het een nieuwe jongen in de klas is.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:52
essieee
essieee is offline
haha okeey...
mn ouders weten dat ik hem van minecraft ken (moest toch wat vertellen omdat ik zo vaak met praat) maar ze zijn daar eigenlijk al tegen, doordat hij nogal ver weg woont is het ook best lastig om al te regelen dat hij hierheen komt, moet dus een goede manier verzinnen om te vertellen dat ik niet alleen met hem praat, maar dat ik ook met hem heb... Als ze het weten kunnen we miss een keer afspreken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:53
essieee
essieee is offline
goeie, ik had er nog niet echt aan gedacht dat je iemand van internet leren kennen ook op die manier als voordeel kunt zien!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:10
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet of het nodig is dat je hen vertelt dat je iets met 'm hebt. Ik denk dat ze het niet serieus zullen nemen (en over een jaar of 10 zul je dat waarschijnlijk ook wel terecht vinden) en misschien worden ze dan juist bang dat jullie seks gaan hebben en zo als jullie elkaar zien.

En om Uitzichts standpunt nog wat uit te breiden: jij bent ook iemand van internet. En waarschijnlijk zitten als jouw klasgenoten ook op internet, dat zijn dus ook 'mensen van internet'. Ik zei in mn eerste reactie al dat het wat ouderwets is om 'mensen van internet' te zien als vieze oude mannetjes die kwaad willen. Bijna iedereen is tegenwoordig 'iemand van internet'.
Oud 06-10-2012, 14:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Probeer af te spreken dat hij bijvoorbeeld naar een treinstation bij jou in de buurt komt, en je ouders hem op komen halen met jou, zodat ze weten dat hij is wie hij zegt dat hij is. Zorg ook dat je van te voren gebeld of gecamd hebt inderdaad (of beide, nog beter) zodat je weet hoe het zit. Houd het afspreken de eerste keer een beetje veilig, spreek bij jou thuis af, ga op een terras wat drinken, etc. zodat je weet dat je kunt ontsnappen indien nodig.

Wat ook kan helpen: ouders zijn vaak bang van internet vanwege alle horrorverhalen die er spelen, maar vaak is het gewoon dat ze er weinig kennis over hebben. Laat ze bijvoorbeeld dit forum zien, en leg het uit. "Kijk, mensen kunnen hier met problemen komen, mensen helpen elkaar, en er zijn forumbazen om een oogje in het zeil te houden zodat er geen rare dingen gebeuren." Op deze manier voelt het voor hun wellicht veiliger, snappen ze het beter en zullen ze hopelijk eerder toestemming geven.
Oud 06-10-2012, 14:25
Verwijderd
Als je ouders het nu al zo vervelend vinden, hij ook nog eens heel ver weg woont en je het al raar vind dat hij zo ver moet reizen naar jou toe, hoe denk je dat een eventuele relatie uit zou pakken? Is het reizen je waard?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:30
essieee
essieee is offline
het reizen zou het me zeker waard zijn! en naja, ik ben nu nog 14, en sex hoeft van mij echt niet. ik vind dat ik best goed in kan schatten wat normaal is, en wanneer hij andere dingen wil dan ik zal ik dat ook gewoon aangeven. Mn ouders weten dat als het goed is ook wel...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:33
essieee
essieee is offline
ik wil het trouwens liever niet gewoon laten zitten zodat ik over een aantal jaar misschien zou denken van dat het toch niks geworden zou zijn. dit komt ook doordat ik iemand ken met ongeveer hetzelfde verhaal en zij zijn gewoon samen zonder problemen, maar haar thuissituatie is ook iets anders...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:52
Verwijderd
Bijna iedereen is 'van het internet' tegenwoordig. Als 'op het internet zitten' je een slecht mens maakt, dan heeft Nederland een groot probleem Aantal aansluitingen per 1000 mensen is vrij hoog.

Dit forum is denk ik inderdaad een goed voorbeeld van hoe 'goed' (constructief en begripvol) internet is. Dit topic staat vol met reacties die de gulden middenweg zoeken, dus zowel rekening houden met de bezwaren van je ouders als met jouw ideeën/wensen.

Een eventuele relatie lijkt me vergezocht, maar goed, ik neem aan dat je ouders ongeveer hetzelfde zullen redeneren met gewone vriendschap, en die is best over een langere afstand te onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 15:42
essieee
essieee is offline
haha, ik heb me nooit echt gerealiseerd dat iedereen eigenlijk ''van internet'' i, maar of m'n ouders het daarmee eens zijn... ze zijn nogal ouderwets, maar ik moet het toch vertellen vind ik zelf. Het is al irritant dat ik nu niet op zijn verjaardag kan komen, daardoor ben ik ook meer bezig met hoe ik het mijn ouders ga vertellen en wat daarna...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 17:50
deadlytown
deadlytown is offline
Essieee waar woon jij en waar woont hij?

dan kan je pas zeggen of jullie ver van elkaar vandaan wonen
Oud 06-10-2012, 17:54
essieee
essieee is offline
ik woon kop van Noord-Holland, hij onderin Zuid-Holland
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 17:56
deadlytown
deadlytown is offline
Dat is best wel ver. lijkt het niet handiger als je in je eigen omgeving kijkt ipv zo ver?
Oud 06-10-2012, 18:17
essieee
essieee is offline
ik hou van hem, dan vind ik het een beetje raar om ineens te zeggen dat hij te ver weg woont...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 18:56
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
ik hou van hem, dan vind ik het een beetje raar om ineens te zeggen dat hij te ver weg woont...
Oke, prima toch. ik zeg niet dat je dat moet doen. t is maar een tip.
je spreekt af in het winkel centrum waar t druk is.
Oud 07-10-2012, 17:42
Verwijderd
ik had dat ook mn ouders wisten van niets ik werd ontvoerd en bijna vermoord dus doe maar niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 20:30
essieee
essieee is offline
ik ben heus wel slim genoeg om hem niet in mn eentje te gaan ontmoeten de 1e paar keer en voor ik hem zie het mn ouders te gaan vertellen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 20:38
Verwijderd
Hoe denken zijn ouders erover?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 21:26
essieee
essieee is offline
zijn vader ziet hij niet meer, en zijn moeder vind het waarschijnlijk goed, maar hij weet ook niet echt hoe hij het moet vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2012, 08:53
Verwijderd
Citaat:
zijn vader ziet hij niet meer, en zijn moeder vind het waarschijnlijk goed, maar hij weet ook niet echt hoe hij het moet vertellen
Misschien daar eens mee beginnen, want als zijn moeder het goed vindt, heb je een springplank naar jouw ouders toe.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 19:40
essieee
essieee is offline
das wel zo, maar dan moet hij het eerst vertellen....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 19:43
Lente
Lente is offline
Waarom zeg je niet gewoon zoiets?:

Citaat:
"Pap, mam, vinden jullie het goed als *naam van de jongen* hier binnenkort een keer thee komt drinken? Ik ken hem van minecraft, hij is ook 15 en hij is heel aardig"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 19:47
essieee
essieee is offline
nogal lastig, als hij al 2 uur met de auto bij me vandaan woont...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nogal lastig, als hij al 2 uur met de auto bij me vandaan woont...
Tsja, niet denken in problemen, maar in mogelijkheden. Als elkaar zien zo moeilijk is (nog even los van je ouders), wat wil je dan met die knul? Je wilt hem graag zien en hij jou natuurlijk ook, en daar moeten jullie gewoon wat voor over hebben. Kijk bijvoorbeeld eens voor goedkope treinkaartjes bij de Kruidvat (geloof ik op dit moment) zodat hij wél makkelijk jouw kant op kan. En waarom vertelt hij het zijn moeder niet? Ik denk dat jullie echt uit de impasse moeten breken en toch gewoon iets proberen. In dit topic staat genoeg goed advies.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:01
Lente
Lente is offline
wil je hem niet zien?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:19
essieee
essieee is offline
natuurlijk wil ik hem zijn, maar ik ben niet echt goed in de knoop doorhakken om het mn ouders te vertellen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:27
Lente
Lente is offline
maar wat wil je? dat hij bij jou komt? ga je naar hem? ergens halverwege? das wel handig om te bedenken voor je het vraagt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:36
essieee
essieee is offline
ik denk dat het het handigst is als hij hierheen zou komen, dan kunnen mijn ouders hem ook meteen RL zien, maar ik heb net dat laatste zetje nodig om het mijn ouders te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 07:36
Lorelei
Lorelei is offline
Maar welk zetje denk je dan nog te gaan krijgen? Als je het niet tegen je ouders vertelt, krijg je 'm niet te zien. Als je het wel vertelt, krijg je 'm wel te zien. Als dat zetje niet genoeg is, dan moet je misschien nog even wachten en het over een paar weken, maanden, jaren nog eens proberen.
Oud 09-10-2012, 08:50
Verwijderd
Als je wacht op een teken, dit is het.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 11:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als je twijfelt is het misschien toch niet zo serieus als je wellicht denkt.

Ja, het tegen je ouders vertellen kan eng zijn. Maar het ergste wat ze kunnen zeggen is 'nee.'. En met dat in gedachte, kun jij alvast een aantal argumenten bedenken en bedenken hoe je hun argumenten kunt weerleggen. Wij hebben je een aantal tips gegeven die je kunt volgen, maar als je dan nog twijfelt of denkt dat het te ver is, kunnen jullie beter internetvriendjes blijven, want dan is meer geen goed idee.
Oud 16-10-2012, 16:57
essieee
essieee is offline
om een lang verhaal kort te maken, hij zei gisteren dat hij niet meer door wou gaan en me niet meer wou spreken (was vanplan deze week mn ouders te vertellen zodat ik in de vakantie naar hem toe kon!!). hij wil niet uitleggen waarom en heeft me geblokkeerd op skype.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 18:40
deadlytown
deadlytown is offline
T lijkt er op dat t uit is tussen jullie
Oud 16-10-2012, 20:53
S0meone
S0meone is offline
Citaat:
ik had dat ook mn ouders wisten van niets ik werd ontvoerd en bijna vermoord dus doe maar niet
Uhu
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 22:49
Droppiex
Droppiex is offline
Ik zou het niet doen, heb zelf ook iemand via internet leren kennen en vaak gezien met de cam, maar toen zag ik hem in het echt en het verliep heel anders dan gepland....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 09:28
Verwijderd
Daarom ook ouders erbij, toch?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 06:57
Verwijderd
heb ik ook eens gehad, ik ben 14 en woon in belgië, ik leerde wat nederlandse jongens (11 jongens)kennen en 5(ook allemaal 14 jaar) meisjes waarvan ik een relatie had met 1, die andere flirtten gwn de hele tijd. maar ik wou het niet tegen mijn ouders zeggen omdat ze dan misschien kwaad werden omdat het in een ander land was enzo, ik zei gwn tegen mijn meter(tante) dat ik eens een week op vakantie wou gaan naar nederland naar ommen(de plaats waar ze allemaal wonen)
omdat ik daar vrienden heb die ik van minecraft ken (ookal ) en ik ze al meer dan een jaar kende. dus we gingen gewoon een week op reis en mijn ouders deden daar toen niet moeilijk over.
ps ga er over twee weken weer naar toe
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 21:25
essieee
essieee is offline
't is inderdaad uit tussen ons, we zijn nu wel gewoon vrienden maar het werkte gewoon niet. ik kwam hem een week later weer tegen op minecraft, toen deed hij weer normaal tegen me en heeft me toegevoegd op skype. Ik ben alleen wat alerter nu, ik heb er geen zin meer in dat zoiets nog eens gebeurt. om eerlijk te zijn, ben ik nog steeds een beetje op hem :$ maar ik ben niet van plan nog eens in de fout te gaan...

toch bedankt voor jullie hulp allemaal!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 21:57
Denkerius
Denkerius is offline
't is niet jouw 'fout', je haalde hem gewoon uit z'n comfortzone en hij durfde niet er niet uit... hij zou wel iets hebben van: ik ben vijftien wat moet ik met een langeafstandsrelatie via minecraft. en dat jij niet het perfecte meisje bent waar die dat wel voor over heeft kun jij ook niks aan doen
Oud 05-11-2012, 13:31
Verwijderd
Essie, niet lullig bedoelt, maar lange-afstand-relaties werken ook echt neit!
Ik heb een vriendje, en die woont ongeveer 15/20 kilometer van mij vandaan en zit bij me op school. dat is echt veel handiger dan wanneer je 2 uur moet reizen om elkaar te zien! Als je 19 was ofzo, kan het wel. maar als je 14 bent is dat gewoon neit te doen! Je komt vast snel genoeg een andere leuke jongen tegen!!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 14:18
Verwijderd
De OV-kaart gaat er uit dus het wordt sowieso kut
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten