Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2012, 20:20
.Daan
.Daan is offline
Ik hoorde vandaag in de wandelgangen dat het per 2013 verplicht is voor starters op de woningmarkt dat zij beschikken over een startkapitaal. Is hier iets van waar? Op internet kan ik geen overeenkomsten vinden met betrekking tot starters op de woningmarkt en een startkapitaal.

Wel weet ik dat het niet meer nodig is om over een startkapitaal te beschikken wanneer je een BV wil oprichten. Maar dit is natuurlijk een heel ander onderwerp.

Misschien iemand van jullie die me hier meer over kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2012, 21:01
Axel11
Axel11 is offline
Een startkapitaal wordt niet verplicht. Wat wel veranderd is dat de hypotheek niet hoger mag zijn dan 106% van de woningwaarde (wordt in de jaren daarna afgebouwd naar 100%). Verder moet er worden afgelost om recht op hypotheekrenteaftrek te hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 07:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Om in 2013 voor hetzelfde bedrag een woning te kunnen kopen als in 2012, zul je eigen geld in moeten leggen, omdat de regels strenger zijn geworden. Maar het is niet verplicht om eigen geld in te leggen. Als je een woning kunt financieren met een hypotheek van maximaal 106% van de woningwaarde, zoals Axel11 zegt, hoef je geen eigen geld in te leggen.

En wat betreft de BV: tot vorige maand moest je verplicht een minimum aan startkapitaal in een op te richten BV storten, maar nu is dit verplichte minimum gewijzigd naar 1 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten