Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2012, 10:18
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Hoi medeforummers,

Sinds ruim een maand is mijn laptop pretty much dead.
Wanneer ik m aan zet, hoor ik de fan werken, gaan lampjes achter de aan/uit-knop, de wireless-network-knop en netstroom branden, maar scherm blijft zwart, geen bios/set-upscreen of Packard-Belllogo of Windowslogo. Dit duurt een paar seconden, waarna de laptop zich als het ware weer opnieuw op start en het weer opnieuw begint voor een seconde of vijf-tien. Ik heb een Packard Bell Easynote, type weet ik niet uit mijn hoofd, gekocht in oktober 2008.

Normaal gesproken heb ik de accu uit mijn laptop gelaten omdat ik praktisch altijd op netstroom werk. Daarnaast heb ik die voorgaande nacht toevallig mijn laptop aangehad omdat ik een groot bestand wilde downloaden. De ontladingsmethode (30 sec. powerknop indrukken) al geprobeerd zonder resultaat, een extern beeldscherm aansluiten via hdmi geeft ook geen resultaat. Ook al geprobeerd via f1/f8 in setup/biosmenu te komen, maar no success. Al wel e.e.a. gegoogled en uitgekomen op een gecrashte HDD of een moederbordprobleem of toch oververhitting, maar ik vraag me toch af wat het probleem kan zijn. Wie o-wie is mijn grootmoefti der laptopwijsheden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2012, 12:56
freyk
freyk is offline
Je kan nog een aantal dingen doen:
  • Batterij erin, laptop aan netstroom, opstarten, batterij eruit, laptop aan netstroom en opstarten?
  • Veranderd je beeldscherm van kleur (monitor actief) wanneer je je systeem aanzet. (backlight defect?)
  • functietoetsen tijdens start: F2 (voor je bios, volgens hp), F4, F8 of F12
  • Wanneer je je laptop start, hoor je een harde pieptoon (bios warning)?
  • Harde schijf eruit trekken en dan opstarten.
  • helpdesk bellen

Laatst gewijzigd op 19-09-2012 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 15:28
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik en mijn vriendin hebben allebei hetzelfde gehad met packard bell notebooks. Ging beide keren om een gebroken (:/) moederbord.
Oud 01-10-2012, 23:11
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Sorry voor mijn trage antwoord.

Batterij in en uit gehaald heb ik al geprobeerd. Werkt niet, ook niet met het ontladen van de reststroom zoals ik in de openingspost al zei. Mijn beeldscherm veranderd ook neit van kleur, het blijft gewoon zwart/donker. Ik zie geen flikkeringen of wat dan ook op het scherm, net alsof het beeldscherm niet eens ingeschakeld is, alsof het gewoon uit staat. Ik hoor ook geen harde pieptoon als ik hem aan zet. De harde schijf heb ik er nog niet uitgehaald, aangezien deze dan volgens een ander ook niet meer te gebruiken is.

edit: Het gaat overigens om een Packard Hell Easynote ML61 B-001.

Laatst gewijzigd op 01-10-2012 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 07:57
WolterB
WolterB is offline
De harde schijf kan je er zonder enige problemen uithalen. Ik weet niet wie je verteld heeft dat hij dan niet meer te gebruiken is, maar dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Verder ben ik bang dat je laptop naar de eeuwige jachtvelden is verhuisd.
Oud 15-10-2012, 15:48
kevints
kevints is offline
had ooit hetzelfde, maar met de geweldige (kuche kuche) service van de Media markt was hij er weer boven op.
en toen deed het geluid het niet meer
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 11:35
timska
timska is offline
is bij mijn laptop ook gebeurd.
Kreeg te horen dat mijn moederbord
kapot was!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten