Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2012, 09:46
Mark52
Mark52 is offline

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten, heeft Jolande Sap iets met stekkers.
Deze week heeft Jolande Sap dan echt de stekker eruit getrokken, en dan wel bij haarzelf.

http://nos.nl/video/426169-sap-stapt...roenlinks.html

Maar even serieus. Wat vinden jullie van de onrust binnen GroenLinks? Vinden jullie het terecht dat de GroenLinks top het vertrouwen in Sap heeft opgezegd? En dat zij daarna opgestapt is? Wie moet Sap gaan opvolgen als partijleider? Bespreek het allemaal in dit topic!

UPDATE 11.30 uur: Ondertussen is het gehele partijbestuur ook opgestapt.

http://nos.nl/artikel/426424-partijb...-stapt-op.html

Laatst gewijzigd op 06-10-2012 om 10:30. Reden: Update
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2012, 09:59
Verwijderd
Ik ben maar slecht op de hoogte van de situatie bij GL, maar heb wel meegekregen dat de partijtop enigzins labiel is. Dat is natuurlijk een slechte zaak. Labiele partijen worden niet beloond met extra zetels. Hoewel Sap voor mij nooit dé vervanger is geworden van Halsema, lijkt het me niet bevorderlijk dat ze er zo snel al min of meer uitgewerkt is.

Feest; het bestuur stapt op.

Laatst gewijzigd op 06-10-2012 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 11:35
Verwijderd
Logisch gevolg. In tijden dat het goed gaat in Nederland is groenlinks een leuke partij voor geitenwollensokken en bakfietsen, maar op dit moment gaat het eventjes om de centjes en dan is zo'n partij totaal niet relevant.

Plus het feit dat sap onkundig is als leider.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 12:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Tja, is toch vrij standaard dat iemand opstapt na een forse nederlaag.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 12:34
Verwijderd
Maar dat ook het hele bestuur zijn biezen pakt is een prettige verrassing.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 14:30
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik krijg het idee dat die lui bij Groenlinks vooral elkaar de schuld geven om de nederlaag. Eerst was het de totaal ongeschikte Dibi die stennis schopte, vervolgens heeft de partijtop Sap op het verkeerde moment weggestuurd, om daarna zelf weg te moeten. Zou het dan echt niet in hen opkomen, dat de nederlaag misschien wel komt doordat ze de neoliberale lijn van Halsema doorgezet hebben? Compleet met oorlogen en al. Ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen die het vroeger met Groenlinks eens waren, de partij nu totaal niet meer zien zitten.
Oud 06-10-2012, 15:02
Verwijderd
Mijn gevoel bij GL is 'leuke/goede ideeën maar politiek onbetrouwbaar'. Ik had gehoopt dat ze beter zouden weten dan met de oorlog mee te stemmen. Voorlopig mijn stem niet waard. Met wat geluk duurt het overigens ook nog even tot we het rode potlood weer in de hand mogen nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 15:51
Joostje
Joostje is offline
Mooi dat we verlost zijn van een incapabele leider en een zwak functionerend bestuur. En dat binnen een week.

Nu hopen dat dit niet het einde van de commissie van Es betekent en nog flink gaat analyseren wat er mis gegaan is. Te beginnen met terugkomen op de Kunduz-missie, lijkt me.
Oud 07-10-2012, 10:57
hookee
hookee is offline
Heb me nooit verdiept in GL en zal het ook nooit doen.
Even een vraagje; hoeveel jaar wachtgeld krijgt mevrouw Sap nou mee? Zo zielig is het allemaal niet hoor, als je je geld straks kan verdienen met een gewone baan en nog een flinke bonus (zo noem ik 't maar even voor 't gemak) hebt meegekregen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 11:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wie zegt dat het "zielig" is voor Sap of dat ze nu geen werk kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 13:39
Joostje
Joostje is offline
Femke Halsema had binnen 3 maanden een andere baan.
Oud 07-10-2012, 14:23
Verwijderd
Maar Halsema was in zekere zin competent te noemen. Sap is een dom gansje.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 14:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maar Halsema was in zekere zin competent te noemen. Sap is een dom gansje.
Och, ze is directeur geweest, topadviseur, en wetenschappelijk medewerker. Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken.

En anders kan ze nog altijd iets met stekkers gaan doen.
Oud 08-10-2012, 07:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dus waar heb ik nu precies op gestemd?
Oud 08-10-2012, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Dus waar heb ik nu precies op gestemd?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 19:31
Verwijderd
Ik vind het behoorlijk onzinnig dat een partijleider waarvoor een paar maanden geleden nog 85% van de leden stemde nu moet opstappen omdat ze het toch verkeerd heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 10:09
Verwijderd
Dat ben ik met je eens. Maar goed, als je logica en consequent handelen wilt, ben je in de politiek aan het verkeerde adres.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 10:53
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik vind het behoorlijk onzinnig dat een partijleider waarvoor een paar maanden geleden nog 85% van de leden stemde nu moet opstappen omdat ze het toch verkeerd heeft gedaan.
Misschien moet je even hier de kanttekening bij praten dat 85% Sap liever had dan Tofik Dibi. Niet zozeer "zij steunde haar" als wel "zij kozen haar over een ander". Ik vond zelf het heel vervelend dat Sap het steeds had over 'klaar zijn om te regeren'. Dat was een slogan van Halsema, maar die had er, na vele successen, reden toe.
Oud 10-10-2012, 12:45
Verwijderd
Overigens zijn er nu meer ratten die het zinkende schip verlaten. Waar moet het heen met deze toch wel traditionele jongerenpartij?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je even hier de kanttekening bij praten dat 85% Sap liever had dan Tofik Dibi. Niet zozeer "zij steunde haar" als wel "zij kozen haar over een ander". Ik vond zelf het heel vervelend dat Sap het steeds had over 'klaar zijn om te regeren'. Dat was een slogan van Halsema, maar die had er, na vele successen, reden toe.
Iedereen wist toen al dat Sap de verkiezingen ging verliezen, dus hadden meer mensen zich kandidaat kunnen stellen. Het feit dat van Ojik op 2 werd gezet was natuurlijk ook niet zomaar.
Citaat:
Overigens zijn er nu meer ratten die het zinkende schip verlaten. Waar moet het heen met deze toch wel traditionele jongerenpartij?
Naar D66 natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 13:42
Martiño
Martiño is offline
Eén slechte uitslag maakt het nog niet zo dat de partij verdoemd is.

Sap was geen goede leider voor GroenLinks en dat wist iedereen ook wel, Sap incluis. Maar het had de partij meer gebaat als er eerst een paar maanden rust en reflectie zou plaatsvinden, waarin er gezocht wordt naar een geschikte opvolger en een strategie wordt uitgestippeld om de partij weer op koers te krijgen, zodat de overdracht geordend zou verlopen, zonder dat er meer negatieve berichten rondom de partij zouden ontstaan.

Door het chronische geblunder en communicatieve onkunde van het incompetente partijbestuur is de zaak zo uit de hand gelopen (en dat geblunder is al twee jaar aan de gang, Sap is schuldig aan het verlies, maar zij niet alleen. De niet-functionerende en in het publieke debat onzichtbare fractie, het bestuur dat blunder op blunder stapelt en de losgeslagen Dibi zijn allen even schuldig), en het is niet meer dan gepast dat zij nu ook aftreden. De partij moet nu gewoon goed terugkijken op wat er mis is gegaan en daarna overtuigend doorgaan op de koers die ze voordat Sap aantrad hebben ingezet.
Oud 10-10-2012, 15:36
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Waarmee je ook iedereen die er wel op gestemd heeft eigenlijk als idioot wegzet.
Oud 10-10-2012, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Waarmee je ook iedereen die er wel op gestemd heeft eigenlijk als idioot wegzet.
Ach, zijn ze ook.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik mag toch hopen dat die 85% zijn lidmaatschap opzegt of in ieder geval intern flink gaat staan schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:32
Verwijderd
Ik ben bang dat de coup uitblijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten