![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar serieus, ik kan me voorstellen dat aangezien alle verwerking van gegevens plaatsheeft in je brein, dat een verstoring daar (door heel veel te concentreren en heel hard te willen) niet alleen huis heeft in abstracte perceptie, maar ook invloed heeft op wat je denkt te horen en te zien, wellicht zelfs te voelen. Wanneer je die sprong kan maken van de gedachtenwereld naar iets dat zich concreet gaat maken (dat als je aan een liedje denkt, je het ook echt lijkt te horen, als kleine stap) je het hebt over materialiseren (in de zin van: je gaat het herkennen als 'materiaal', niet alleen als 'vorm' om Aristoteles erbij te halen). |
![]() |
|
Het is toch gewoon een bewuste hallucinatie? Dus dat als ik graag wil dat er een meisje naast me zit dat dat ook zo is en dat ik haar kan voelen als ik haar aanraak en haar kanzien/horen/ruiken maar dat anderen dat niet kunnen? Ik ben nog steeds van mening (of ik hoop in ieder geval, want sinds dit topic twijfel ik) dat de meeste mensen dit wel doen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @Volk: Eeeh, ik niet echt in elk geval en ik heb toch een heel levendige fantasie ![]()
|
Ik heb hiervan gehoord en de beste manier om ermee te beginnen schijnt te zijn een steen (of schelp, of ander simpel natuurlijk object dat in de palm van je hand past) uit te zoeken en hem regelmatig, op meerdere momenten op de dag, aandachtig te bestuderen. Echt iedere dag.
Op een gegeven moment zal hij dan in je dromen tevoorschijn komen, omdat je er zo mee bezig bent. Als je hem je in je droom precies zo kunt voorstellen als hij in het echt is, kun je andere dingen in je dromen ook gaan controleren, steeds preciezer. En dan kun je dat soort dingen overdag ook steeds beter. Maar ik heb me er niet in verdiept en weet er het fijne niet van. Als je er les in wilt moet je naar Glastonbury ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|