Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 10:15
AceSpade
AceSpade is offline
Beste mensen,

Het spijt me als dit misschien stom klinkt maar goed. Ik zit er wel mee.

Ik ben druk aan het solliciteren momenteel op het gebied wat mij ligt en werk in de tussentijd ongeveer 20u per week bij de AH.

Nu.. Mijn werkgever en ik kunnen niet door dezelfde deur. Ik doe simpelweg wat hij vraagt en het is nooit goed. Dit komt vanuit vroeger. Maar goed..
Ik werk al ongeveer 7 maanden met een 0-uren contract maar zoals ik al gezegd had 20uur per week.

Heeft mijn werkgever alle recht om mij op straat te zetten? Ik heb namelijk ergens vernomen van een Spar eigenaar dat als ik 3 maanden achter elkaar hetzelfde werk ik recht heb om een contract asn te vragen voor dat fiks aantal uur.

Dus.. Wat kan ik hiertegen doen? Ik kan het momenteel niet permitteren om op straat gezet te worden. Mijn toekomstige baan veracht veel reizen..

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2012, 14:49
Verwijderd
Tegen je baas zeggen dat je een normaal contract wil? Het maakt niet zoveel uit of hij je wel of niet aardig vindt, dan had hij je in de eerste instantie maar niet aan moeten nemen.

En als je worst-case-scenario ontslagen wordt (wat me heel erg sterk lijkt als het zo is als jij zegt dat het is) zijn er toch genoeg andere supermarkten in de buurt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 13:47
Verwijderd
Ja, maar hij is 24, dan nemen supermarkten je niet zomaar meer aan he. Die gaan duizend keer liever voor pikkies van 15.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 14:01
Axel11
Axel11 is offline
Als je drie maanden met een nulurencontract hebt gewerkt, moet je berekenen hoeveel uur je gemiddeld per week hebt gewerkt. Je hebt recht op (uitbetaling van) zoveel uur, ook als je niet wordt ingeroosterd.

Als je werkgever je wil ontslaan, moet hij daarvoor de gewone procedures volgen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar hij is 24, dan nemen supermarkten je niet zomaar meer aan he. Die gaan duizend keer liever voor pikkies van 15.
Voor zover ik weet valt dat relatief mee. In mijn woonplaats in ieder geval maken ze daar niet zo hard onderscheid tussen.

Maargoed, als je 24 bent en je hebt de mogelijkheid zou ik ook proberen ergens anders te werken dan bij een supermarkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten