Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2012, 12:02
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ik ben nu sinds een paar maanden lid van de sportschool, maar echt vaak gegaan ben ik niet. Er zijn dan thuis een aantal dingen gebeurd waardoor ik niet gegaan ben, maar als ik wel kon verzon ik vaak een smoesje om niet te hoeven gaan.
Een goeie vriendin van mij was ook lid bij die sportschool en ik ging eigenlijk alleen als zij mee gaat. Maar zij gaat niet zo heel vaak, dus ik ook niet. Ze is inmiddels geen lid meer. Ik wil eigenlijk minimaal 2 keer in de week gaan, maar iets houd me tegen. Het is niet dat ik lui ben en daarom smoesjes verzin, maar na lang nadenken denk ik dat ik het heel eng vind om alleen te gaan en ik weet niet precies waar dit door komt. Het is zo tegenstrijdig want ik wil wel maar ik ga niet. Ik voel me zo'n watje. Waarom ga ik niet gewoon een keer?

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Herkennen jullie dit misschien of weten jullie waar het door kan komen? Misschien tips zodat ik wel durf?
Ik ben er helemaal van in de war.
Oud 02-11-2012, 12:30
Verwijderd
Hang een briefje op daar voor mensen die samen met je willen sporten? Of overtuig iemand anders om met je mee te gaan? Als je echt niet in je eentje wilt gaan, lijkt het me aanvankelijk weinig zin hebben om jezelf echt te dwingen. Tenzij dat anders ook helpt natuurlijk, dan moet je een beetje onder je kont schoppen, maar als ik dit zo lees weet ik dat niet zeker. Sowieso moet je jezelf niet gek maken met denken dat je een watje bent, want dan word je ongelukkig en lukt het sowieso niet. Positief benaderen!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 13:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga altijd overal alleen heen, dat vind ik heerlijk. Muziekje op en gaan, niemand waarmee je rekening moet houden. Dus, neem je muziek mee en ga lekker sporten. Desnoods begin je buiten met een rondje in je eentje rennen. Mensen vinden het echt niet raar ofzo, ook in de sportschool niet.
Oud 02-11-2012, 16:36
Verwijderd
Gewoon gaan, dus.

Je kan hier nu wel een hele discussie gaan hebben over hoe het komt dat je niet wil gaan maar ik betwijfel dat dat iets interessants gaat opleveren gezien je beweegredenen om thuis te blijven irrationeel zijn. Of nouja irrationeel, er is geen reden.

Waarom zou je bang zijn? Een sportschool is niets anders dan een willekeurige gymzaal. Als je geen zin hebt in andere mensen (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan doe je je muziek aan en hou je je lekker een uurtje uitsluitend met jezelf bezig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten