Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2010, 18:39
Guinie
Guinie is offline
Nadat een vriend van me op mijn verjaardag was geweest, zei hij tegen me dat hij dacht dat mijn zusJE (zij is 13, ik 16) ouder was dan ik! Zij draagt make-up en al en kleedt zich iets bloter. Maar ik vind make-up gewoon niet bij me passen, dus ik ga altijd zonder naar school. Eigenlijk gebruik ik het alleen met kerstmis..

Maar ik had echt zoiets van 'hoe kan dat?!'. Moet ik nou ook make-up gaan dragen en me meer 'gedragen als 16-jarige'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2010, 18:49
Em.
Em. is offline
Nee hoor, dat hoeft niet. En zéker niet als je het niet bij je vindt passen en enkel om er ouder uit te zien.

En hé, je 'gedragen als een 16-jarige' is (hoop ik) toch heel wat anders dan make-up gaan dragen en bloter kleden. Gedrag is... gedrag, niet hoe je je kleedt.

Ik snap dat je er onzeker van wordt als je zusje ouder wordt geschat dan jij, ik vond het ook altijd stom dat ik jonger werd geschat. Maar het komt vanzelf wel goed (of niet, maar op je 30e is het tenminste weer leuk om jonger geschat te worden ) en je hoeft echt niets iets te doen om maar ouder te lijken. En misschien lijkt je zusje wel heel oud ipv dat jij jong lijkt. ;p
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 18:52
Guinie
Guinie is offline
Bloter kleden&gedrag is inderdaad niet hetzelfde, maar ik bedoelde vooral ook dat mensjes uit m'n klas het vooral hebben over onderwerpen als met hoeveel jongens ze hebben gezoend, make-up, kleding, uitgaan etc etc. Dus tsja. Nou is mijn zusje nóg niet zo, maar dat zal niet meer zo heel lang duren denk ik.
Mijn moeder probeert ook steeds of ze me aan de make-up en parfum krijgt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 19:00
Em.
Em. is offline
Nou, daar heb ik ook niets mee. Alhoewel ik wel make-up gebruik, maar ik heb ook jaren gehad van 'nee' terwijl 'iedereen' al make-up op had. En ik vind meisjes die het alleen hebben over 'zoenen, jongens, zoenen, uitgaan' eerder een beetje inhoudsloos. En ik vind het ook stom om maar met ze mee te doen 'zodat je ouder lijkt' terwijl ik écht volwassen gedrag absoluut niet 'bloot kleden' en 'praten over zoenen, jongens en uitgaan' vindt. Dat klinkt meer als een soort wanna-be volwassen zijn, omdat andere meisjes dat nu eenmaal ook doen en dan denken dat ze o zo groot zijn. Of zoiets. Lekker zwart-wit meer, maar ik vind het dus niet nodig om iets te doen omdat andere mensen het ook doen, zeker als het niet zo erg nuttig is. Doe gewoon wat je zelf wilt/leuk vindt. (;
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 21:12
Rivka
Rivka is offline
Doe vooral waar je je goed bij voelt. Als jij jezelf gaat pushen met ouder lijken dmv make-up/blote kleding wordt je er niet aantrekkelijker op.
Hoe kan een vriend van je trouwens denken dat je zusje ouder was? Hij is toch een vriend?
Oud 31-10-2010, 08:38
Verwijderd
ik draag ook nooit make-up als 14jarige, is helemaal niet gek.
als je zusje denkt dat ze ouder is moet je dr lekker zo wijs laten

i'd rather be hated as who i am than loved for who i like
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 11:38
Guinie
Guinie is offline
Citaat:
Doe vooral waar je je goed bij voelt. Als jij jezelf gaat pushen met ouder lijken dmv make-up/blote kleding wordt je er niet aantrekkelijker op.
Hoe kan een vriend van je trouwens denken dat je zusje ouder was? Hij is toch een vriend?
Hij was nog niet eerder bij me thuis geweest, had haar dus nog nooit gezien.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 17:10
SDD14:P
SDD14:P is offline
Herken ik, maar dan andersom!,
Mijn zus(17) en ik(14) lijken echt niet opelkaar (vind ik)
Ze vinden mij altijd ouder lijken, en haar veeell jonger..
Kijk, ik vind het niet erg, kvind ut wel leuk dat ik ouder word geschat!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 18:10
Verwijderd
Lijkt me inderdaad wel vervelend als dat zo is. Maar ook who cares? Wat maakt het nou weer uit of je er jonger of ouder uitziet!

Laatst gewijzigd op 21-10-2012 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 17:06
Verwijderd
Mijn zusje en ik schelen 4,5 jaar en ze denken van mij ook altijd dat ik de jongste ben.
we gingen een keer ergens heen waar je 16 voor moest zijn om binnen te komen. Mijn zusje was 16 en ik 20, zij mocht gewoon doorlopen terwijl ik me moest legitimeren!

Je hoeft er niks aan de veranderen toch? Ik vind het zelf wel lachen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 22:19
Verwijderd
Hahah, heb ik ook een keer met een vriend gehad. Ik was 16, hij 21, was 18+ toen. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor de eigenlijk oudste wel lullig voelt, voor de eigenlijk jongste kan ik me wel voorstellen dat het lachen is.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 11:57
@@pjeszijncool
@@pjeszijncool is offline
Hoi

mijn zus is 2 en ik 12
en idd mijn zusje ziet er ouder uit help..
gr
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 18:08
Verwijderd
Jouw zusje ziet er niet ouder uit, dat kan niet als ze twee is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 15:25
Verwijderd
Tegen mij en me zus (23) en ik (17) word altijd gezegt dat we op elkaar lijken of bijvoorbeeld fiets ik de stad in en r lopen vrienden van me zus dan denken ze dat ik haar ben dus me zus krijg via sms ofzo de vraag waarom reageerde je niet in de stad zag je ons niet? terwijl ik het was xD ik vind juist dat we niet op elkaar lijken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 20:35
Mimi98
Mimi98 is offline
Ik heb hetzelfde probleem, ik ben wel groter als mijn zusje, maar zij ziet er al 'vrouwelijker' uit als ik, om het zo te zeggen. We maken ons beiden op, maar opeen of andere manier lukt het haar om er als een 14/15 jarige uit te zien, terwijl ze 11 is, en ik zie er gewoon uit als een 14 jarige. Ze ziet er niet echt heel veel ouder uit als ik, in haar gezicht is ze nog wel kinderlijk, maar haar lijf wel. Bij mij is het dus omgekeerd. Lichaam kinderlijk en gezicht 'ouder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten