Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2012, 19:39
bramdk
bramdk is offline
Beste scholieren,

ik doe net zoals jullie ook projecten voor school en wil graag de wildste ideeën van jullie horen over de volgende vraag:

Hoe zorg je ervoor dat mensen die bij de McDrive zijn geweest hun afval niet op straat gooien?

Alvast bedankt voor je creativiteit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 19:56
arPos
arPos is offline
niet ik weet uit ervaring dat dat een kwestie van deur open en naar buiten met die hap (of hapverpakking) is.

Gewoon met een karretje schoonvegen.

of je moet met statiegeld gaan werken o.i.d.
Oud 27-11-2012, 12:26
AzN
AzN is offline
Langs de hele weg van de McDrive 'n 'afvalsloot' aanleggen waar alle zooi uit het raam in belandt.
Oud 27-11-2012, 18:35
ThomasJu
ThomasJu is offline
Je gaat door de Mcdrive omdat je niet uit je auto wil komen. Mensen zullen dus ook niet hun auto uit stappen om iets weg te gooien. Je zou dus prullenbakken moeten hebben waar je gewoon iets in kan gooien als je er langs komt.

Hier hadden ze zo'n 'blikvanger' op het kruispunt naast de mac staan. Je kan hier echter alleen gebruik van maken als je op de rechterbaan staat. Ook moeten de mensen net op dat moment hun eten op hebben.

Misschien is het een idee om er een aantal achter elkaar neer te zetten. En dan net als bij tankstations de afstand tot de volgende er bij. Zodat mensen niet denken ik ben er net langs 1 gereden, dus de volgende kom ik voorlopig niet tegen *gooit troep uit't raam*"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 21:55
Verwijderd
Misschien zorgen dat er weinig 'troep' de auto ingaan. De bakjes zou je kunnen vervangen door bordjes ed.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 23:35
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Beter opvoeden.
Oud 28-11-2012, 09:39
Verwijderd
Beter opvoeden, sowieso. Afval biologisch (snel) afbreekbaar maken. Minder afval meegeven. McDrive afschaffen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 15:48
Tink*
Tink* is offline
Meer blikvangers inderdaad. Maar strengere politiecontroles moeten ook wel afdoende zijn.
Oud 28-11-2012, 18:05
arPos
arPos is offline
Ik betwijfel echt of die blikvangers werken, meestal vreet je het op de parkeerplaats op en niet terwijl je rijdt, en dan dump je het net voor vertrek.

overigens is het bij de mcdrive in onze buurt geen echt probleem, overdag loopt er regelmatig een medewerker te vegen en 's nachts bij sluiting komt er een mechanisch paard met borstels.
Oud 30-11-2012, 16:49
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Het lijkt me dat je aan de afvalberg al wel kunt zien, waar de blikvangers het hardst nodig zijn. Minder troep meegeven helpt vast ook. Met name plastic is erg slecht.
Oud 01-12-2012, 17:11
Verwijderd
Iedereen die rommel weggooit ter plaatse neerschieten, bordje met "ik gooi mijn rommel niet weg" om de nek en ophangen aan de dichtstbijzijnde boom/lantaarnpaal.

Maargoed, tegenwoordig wordt effectiviteit geschuwd dus zal het wel weer terugkomen op funky vuilnisbakken die mensen moeten verlijden om het toch echt daar in te gooien. In dat geval kan ik suggereren om de vuilnisbakken "papier hier" te laten roepen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 20:51
M!k3
M!k3 is offline
Hele hoge boetes voor uitdelen zoals in Singapore.
Misschien wordt NL ook wel schoonste land ter wereld hierdoor
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die rommel weggooit ter plaatse neerschieten, bordje met "ik gooi mijn rommel niet weg" om de nek en ophangen aan de dichtstbijzijnde boom/lantaarnpaal.

Maargoed, tegenwoordig wordt effectiviteit geschuwd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten