Ik neem aan dat je haar al een beetje hebt gesteund (getroost) dat jullie haar toch gewoon lief vinden en dat er niks verandert? Als zij het nog ziet als gigantisch geheim dat vreselijk is wanneer men het weet, dan kan het inderdaad een grote klap zijn. Ik zou het zelf niet mededelen, maar ik zou in elk geval die vriend erop aanspreken en ook wanneer anderen het erover hebben, aangeven dat ze niet zo kinderachtig moeten doen. Misschien kan die vriend die het doorklepte, ook toegeven wat hij heeft gedaan. Of wellicht wil de vriendin met de geheimen het wel zelf delen met de rest.
Als het gaat om echte gediagnosticeerde zaken en jullie zijn best wel jong, dan kan ik me voorstellen dat je het er met de klas over wil hebben. Misverstanden uit de weg gaan. Dat gebeurt weleens als iemand op wat voor wijze dan ook bijzonder is (ziek is of bijzondere hulp nodig heeft) en de klas zou het moeten kunnen begrijpen. Dat moet dan wel in overleg gaan met de mentor, en goed begeleid worden door diegene. Of een andere docent die jullie vertrouwen.
|