Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2012, 16:48
alissa
alissa is offline
Hooi iedereen!

Een vriendin heeft aan een klein groepje vrienden, ook aan mij, haar grootste geheimen verteld, het gaat om verschillende fobieen en stoornissen.
Nu heeft 1 van de vrienden haar geheimen doorverteld aan de rest van de klas. Mijn vriendin weet hier niks van maar ik dus wel.
Moet ik haar zeggen dat haar geheimen zijn doorverteld of moet ik helemaal niks zeggen?
Door de stoornissen neemt ze dingen nogal zwaar op. Ze schaamt zich snel en ik ben bang dat ze zich nooit meer durft te vertonen als ze weet dat iedereen haar geheimen kent.

Hebben jullie advies?

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2012, 21:42
Verwijderd
Ik zou haar op het nare nieuws voorbereiden. De schrik is altijd het ergste met dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 12:28
Verwijderd
Ik neem aan dat je haar al een beetje hebt gesteund (getroost) dat jullie haar toch gewoon lief vinden en dat er niks verandert? Als zij het nog ziet als gigantisch geheim dat vreselijk is wanneer men het weet, dan kan het inderdaad een grote klap zijn. Ik zou het zelf niet mededelen, maar ik zou in elk geval die vriend erop aanspreken en ook wanneer anderen het erover hebben, aangeven dat ze niet zo kinderachtig moeten doen. Misschien kan die vriend die het doorklepte, ook toegeven wat hij heeft gedaan. Of wellicht wil de vriendin met de geheimen het wel zelf delen met de rest.

Als het gaat om echte gediagnosticeerde zaken en jullie zijn best wel jong, dan kan ik me voorstellen dat je het er met de klas over wil hebben. Misverstanden uit de weg gaan. Dat gebeurt weleens als iemand op wat voor wijze dan ook bijzonder is (ziek is of bijzondere hulp nodig heeft) en de klas zou het moeten kunnen begrijpen. Dat moet dan wel in overleg gaan met de mentor, en goed begeleid worden door diegene. Of een andere docent die jullie vertrouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten