Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hahaha, ik ben 2e jaars kunstacademie schilderen en ik heb van de helft van die begrippen nog nooit gehoord.
Ik kan je wel proberen te helpen: Secundaire kleuren: zijn kleuren die door menging van twee van de drie primaire kleuren worden verkregen. Bijvoorbeeld: geel met blauw mengen geeft groen. Tertiare kleuren: wanneer men de drie primaire kleuren met elkaar mengt verkrijgt men tertiaire kleuren. Bijvoorbeeld: groen (is blauw met geel) met blauw mengen geeft mosgroen (al ligt het er wel aan in welke verhoudingen je het mengt, anders krijg je weer wat anders.) Kwantiteitscontrast: kwantiteit betekent zoiets als hoeveelheid. dus er is een verschil in hoeveelheden kleur. dus bijvoorbeeld een groot oranje vlak met 2 kleine stipjes grijs. Heb van dit begrip nog nooit gehoord dus ik probeer het nu uit leggen nadat ik op wikipedia heb gekeken. Geen idee of ik het goed heb. Symbolisch kleurgebruik: een kleur heeft een betekenis. Zwart betekend dood, Rood agressie, maar het kan ook liefde betekenen. Van dit begrip heb ik ook nog nooit gehoord. Impressionistisch kleurgebruik: deze weet ik niet echt. Impressionistische schilders maken veel gebruik van een licht en donker contrast. Dit komt doordat in die tijd de fotografie opkwam en ze daar zo inzicht in kregen. Misschien dat je hier een antwoord van kan maken...? Cerebaal kleurgebruik: dit is de eerste keer dat ik dit woord zie. Via google kwam ik hier: http://www.digischool.nl/ckv2/bevo/k...cerebraal.html |
![]() |
|
|